video thumb

جی کلیتون تا پایان سال جاری از سمت خود به عنوان رئیس SEC کنار خواهد رفت

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار است پس از سه سال و نیم در این سمت به کار خود پایان دهد. جی کلیتون که از مه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فعالیت می کند، تا پایان سال ۲۰۲۱ این آژانس را ترک خواهد کرد.

این آژانس در خبر رسمی خود اشاره کرد که جی کلیتون یک از روسایی بوده است که برای یک مدت طولانی بر روی صندلی ریاست SEC تکیه زده است. علاقه مندان به ارز دیجیتال احتمالاً با کارهای این آژانس آشنا هستند که فعالیت های آنها بحث برانگیزترین سوالات نظارتی را برای این کلاس جدید دارایی به وجود آورده است.

این موارد شامل بحث های اولیه در مورد این است که آیا دارایی های دیجیتال خاص باید مطابق با آزمون هووی با ۷۱ سال قدمت، تعریف شود یا خیر.

گفتنی است که کلیتون سال گذشته به عنوان رئیس هیئت مدیره به سرمایه گذاران بیت کوین (BTC) هشدار داد که اگر در انتظار این هستند که ارز دیجیتال در صرافی های بزرگ و بدون تنظیم مقررات قوی تر، معامله شود “به شدت اشتباه می کنند”.

گزارش شده است که در دوران تصدی کلیتون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بیش از ۱۴ میلیارد دلار کمک پولی جمع آوری کرده که ۴٫۶۸ میلیارد دلار آن را تنها در سال مالی ۲۰۲۰ به دست آورده و تقریباً ۳٫۵ میلیارد دلار به سرمایه گذاران متضرر بازگردانده است. این کمیسیون همچنین تقریباً ۵۶۵ میلیون دلار نیز به افشاگران پرداخت کرده است. کلیتون در بیانیه خود عنوان کرد:

اکوسیستم بازارهای سرمایه ایالات متحده قوی ترین بازار در جهان است و به لطف کار سخت تیم متنوع و فراگیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ما حمایت از سرمایه گذاران را بهبود بخشیده ایم، تشکیل سرمایه برای مشاغل کوچک و بزرگ را ارتقا داده ایم و بازارهای خود را قادر می سازیم عملکرد شفاف و کارآمدتری داشته باشند. “

در حالی که در انتشار اخبار امروز هیچ اشاره ای به اقدامات بعدی کلیتون نشده است، ویلیام بار (William Barr)، دادستان كل ایالات متحده اخیراً از نامزدی كلیتون برای سمت بعدی به عنوان دادستان بعدی ایالات متحده برای بخش جنوبی نیویورك خبر داد.