سرمایکس
video thumb

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت لایت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹!

قیمت لایت کوین (LTC) در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ دو برابر شد و در نتیجه، رکورد جدیدی از عملکرد در بازه سه ماهه اول در سال‌ های اخیر را ثبت کرد. لایت کوین که چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است در حال حاضر به قیمت ۶۱ دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال نسبت به ماه ژانویه است. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط صرافی بیت فینکس، قیمت این ارز دیجیتال در اوایل ماه مارس به اوج قیمت خود یعنی ۶۴٫۲۰ دلار رسیده بود.

قیمت لایت کوین در سه ماهه اول، دوم، سوم و چهارم سال گذشته به ترتیب با کاهشی ۵٫۴۸، ۳۰، ۲۴٫۶ و ۴۹ درصدی روبرو شد. کاهش قیمت لایت کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ دومین افت بزرگ برای آن به شمار می‌ رفت که در آن زمان با کاهش قیمت ۸۶ درصدی روبرو شد.

عملکرد فصلی لایت کوین از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۹

  • همانطور که مشاهده می شود، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت لایت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، بزرگ ترین رشد سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ است.
  • این دومین باری است که لایت کوین در سه ماهه اول سال با افزایش قیمت مواجه می شود. دو سال گذشته، اولین باری بود که قیمت این ارز دیجیتال در سه ماهه اول سال افزایش یافت.

گفتنی است که افزایش قابل توجه قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ را می‌توان به نصف شدن پاداش استخراج در اواخر سال گذشته مربوط دانست.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۸ آگوست، پاداش استخراج لایت‌کوین از ۲۵ به ۱۲٫۵ کاهش خواهد یافت. این کاهش بدان معناست که بعد از ماه آگوست، ماینرها نمی‌توانند همچون گذشته به عرضه لایت کوین به بازار بپردازند و در نتیجه، کاهش قابل توجهی در سمت عرضه بازار ایجاد می‌شود.

این فرآیند هر چهار سال یک بار تکرار می شود و طبق داده های تاریخی، پیامدهای آن ۶ تا ۷ ماه قبل از آن نمایان می‌ شود.

به عنوان مثال، قیمت لایت‌کوین در ماه ژانویه ۲۰۱۵ از ۱٫۱۲ دلار به ۸٫۷۰ دلار در ماه جولای رسید و در ۲۵ آگوست نیز به ۴ دلار کاهش یافت. گفتنی است ۲۴ آگوست روزی بود که پاداش استخراج از ۵۰ به ۲۵ کاهش می‌یافت.

نمودارهای روزانه و هفتگی لایت کوین

با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت لایت کوین در سه ماه اول سال جاری میلادی، به نظر می‌رسد که این تجربه تاریخی یک بار دیگر نیز در حال تکرار است. به همین دلیل می‌توان گفت که قیمت لایت کوین در سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ هم می تواند بالاتر برود. البته این افزایش قیمت احتمالا پس از یک کاهش قیمت مقطعی روی خواهد داد. تحلیل‌های تکنیکال نشان دهنده علامت‌هایی از کاهش روند صعودی لایت کوین در بازار است.

در نمودار روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) مجموعه ای از سطوح پایین تر را در مقایسه با بالاترین قیمت ها ایجاد کرده است. این واگرایی نزولی در RSI نشان دهنده کاهش اشتیاق خریداران و امکان کاهش قیمت است. احتمالا، این کاهش قیمت تا کف ۵۳ دلار باشد.

البته پیش‌بینی می‌شود روند کوتاه‌مدت نزولی سبب کاهش قیمت تا ۴۵ دلار هم بشود که نشانگر نقطه تلاقی میانگین محرک ۲۰۰ روزه و ۲۰۰ هفته ای است.

نمودار ماهانه لایت کوین

لایت کوین توانسته بالاتر از متوسط قیمت ۱۰ ماهه قرار گیرد که برابر با ۵۳٫۶۰ دلار است. با این وجود، این روند نزولی است. در نتیجه، هر نوع افزایش قیمت برای کوتاه مدت دوام خواهد داشت و یک تداوم پایدار احتمالا هنگامی رخ خواهد داد که میانگین به سطح پایین نرسیده باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version