video thumb

پیتر برانت: SEC باید XRP را به عنوان یک اوراق بهادار بشناسد

آیا وضعیت نظارتی XRP می تواند سرانجام یک روز حل و فصل شود؟ پیتر برانت (Peter Brandt)، بازرگان و تحلیلگر کهنه کار، آخرین چهره در جامعه ارزهای دیجیتال است که وضعیت نظارتی XRP را مورد بحث قرار می دهد.

طبق این تحلیلگر،XRP چهارمین ارز دیجیتال بزرگ در زمان نگارش این مطلب، یک اوراق بهادار است، به این معنی که این کوین باید تحت نظارت قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار گیرد.

برانت در توئیتی استدلال کرد: “اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رمزعبورها را درک کند، XRP به عنوان یک اوراق بهادار اعلام می شد.

نظرات برانت در پاسخ به بیانیه یک کاربر توئیتر به نام Rexiby است که ادعا می کند “شرکت XRP تقریبا نیمی از کل کوین های در گردش را در اختیار دارد”. به گفته برانت، XRP یک “مورد کلاسیک بازار است که توسط یک دارنده بگ دستکاری می شود.” گفتنی است که دارنده بگ (bag holder) یک اصطلاح غیر رسمی است که برای توصیف یک سرمایه گذار استفاده می ‌شود که پوزیشنی در یک اوراق بهادار را نگه می‌ دارد که از ارزش آن تا زمانی که بی ‌ارزش شود، کم می‌ شود.

گفته های برانت می تواند ظاهراً با گزارش بازار سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ توسط ریپل، یکی از مهم ترین شرکت های وابسته به XRP مرتبط باشد. این گزارش که در ۵ نوامبر منتشر ش ، بیان می کند که ریپل به طور فعال XRP را خریداری می کند و کوینی به ارزش ۴۶ میلیون دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ خریداری کرده است. مدیران شرکت تأکید کردند که ریپل در حال خرید XRP است و ممکن است به این کار نیز ادامه دهد. ”

در حالی که ریپل تلاش زیادی می کند تا خود را از XRP متمایز کند، این شرکت هنوز مقدار قابل توجهی ارز را در اختیار دارد. طبق سوابق رسمی، ریپل ۶۰ میلیارد XRP داشت، ۵۵ میلیارد آن در ژوئیه ۲۰۱۸ در حساب های تضمینی بود. گفته می شود این شرکت بیش از نیمی از کل عرضه XRP را در اختیار دارد.

عدم اطمینان قانونی در مورد XRP پیش از این منجر به چندین پرونده قضایی شده که در آنها ادعا می شده کهXRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است. اگرچه این موضوع برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ مطرح شد، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تاکنون موضع قاطعی در این مورد ارائه نداده است.

ریپل خود به دنبال انتقال به خارج از کشور است زیرا طبق گزارشات، مقررات آمریکا این کسب و کار را تهدید می کند. در اواخر ماه اکتبر، مدیر عامل شرکت پشتیبانی ریپل و شرکت بزرگ فناوری SBI Holdings عنوان کرد که ژاپن محتمل ترین کشوری است که ریپل در صورت خروج از ایالات متحده به آنجا منتقل خواهد شد.

در آگوست سال ۲۰۲۰، تام امر (Tom Emmer)، نماینده ایالات متحده استدلال کرد که XRP یک اوراق بهادار نیست، اما توضیحات زیادی در این باره ارائه نداد.