سرمایکس
video thumb

اصلاحات پیشنهادی ارز دیجیتال روسیه دارای یک نقطه مبهم بزرگ است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که وزارت دارایی روسیه، حکم سنگین حبس را برای دارندگان ارز دیجیتال

به نظر می رسد که نظارت گسترده روسیه بر معاملات ارزهای دیجیتال یک نکته مهم دارد و آن این است که: به نظر نمی رسد هیچ تعهدی برای مجرمی که از دارایی های دیجیتال برای انجام تراکنش های غیرقانونی استفاده می کنند، وجود دارد.

گفتنی است که روز پنجشنبه، وزارت دارایی روسیه اصلاحات جدیدی را در قوانین ارزهای دیجیتال این کشور پیشنهاد کرد که قصد دارد تا قوانین مربوط به فرار مالیاتی را روشن کند. طبق رهنمودهای پیشنهادی، روس ها می توانند به دلیل عدم گزارش حداقل دوبار انجام تراکنش های ۴۵ میلیون روبلی (۵۸۳۰۰۰ دلار) یا بیشتر در طول مدت سه سال، به سه سال زندان محکوم شوند.

پیشنهادی که قبلاً در وزارتخانه ارائه شده بود، مجازات سه سال زندان را برای هرکسی بود که نتواند تراکنش های بیش از ۱ میلیون روبل (۱۳۰۰۰ دلار) را گزارش کند.

شهروندان همچنین باید تراکنش ها و مبلغ کیف پول را که بیش از ۶۰۰۰۰۰ روبل (۷،۷۰۰ دلار) است، در یک سال گزارش دهند. عدم گزارش به موقع می تواند منجر به جریمه به مبلغ ۵۰۰۰۰ روبل (۶۴۰ دلار) شود.

در این دستورالعمل جدید به طور عجیبی هیچ گونه مسئولیتی در قبال مجرمی که همچنان از ارز دیجیتال برای تراکنش های غیرقانونی استفاده می کند، وجود ندارد.

ماریا استانکهویچ (Maria Stankevich)، رئیس توسعه تجارت در صرافی ارز دیجیتال EXMO به کوین تلگراف گفت:

“ما هیچ تعهدی کیفری برای بازارهای دارک ارز دیجیتال یا مبدل های پول نقد در مسکو که هنوز در حال پردازش مقادیر زیادی ارز دیجیتال کثیف هستند، نمی بینیم. اساساً، آنچه دولت در تلاش است انجام دهد، تعقیب شهروندان است تا ایجاد مقررات محکم در مورد بازیگران بد بازار (مانند نمونه ای که انگلیس انجام می دهد). “

میخائیل اوسپنسکی (Mikhail Uspensky)، مشاور شرکت حقوقی تاکسولوژی (Taxology) مستقر در روسیه عنوان کرد که دستورالعمل های جدید این وزارتخانه “صرافی های ارز دیجیتال خاکستری” که عمده معاملات بازار سایه را تشکیل می دهند، نیز نادیده می گیرد.

اوسپنسکی به رسانه روسی RBC اظهار داشت: “تصمیم گرفته شد که مسئولیت کیفری در مورد آنها اعمال نشود و خطرات اصلی پیگرد کیفری باید به صاحبان عادی دارایی های دیجیتال منتقل شود.”

این برخورد شدید روسیه با دارندگان ارز دیجیتال در حالی صورت می گیرد که سیاست گذاران به طور جدی شایستگی های ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را در نظر می گیرند. بانک مرکزی روسیه در پی گسترش بیماری همه گیر COVID-19 که تأثیر بی ثبات کننده ای در سیاست های پولی داشته است، در تلاش است تا CBDC ها را درک کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version