video thumb

راه‌اندازی خدمات معاملاتی ارز دیجیتال توسط بزرگ‌ترین بانک بلاروس

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک بانک دیگر در بحبوحه بازار گاوی بزرگ ارزهای دیجیتال

طبق گزارش آژانس خبری محلی Prime Press، بلاروسبانک در حال ارائه سرویسی است که به کاربران امکان می دهد تا ارز دیجیتال را با استفاده از کارت پرداخت ویزا مبادله کنند. همانطور که گزارش شده است، این سرویس جدید امکان معامله ارزهای دیجیتال در برابر ارزهای فیات مانند روبل بلاروس و همچنین دلار ایالات متحده و یورو را دارد.

گزارش شده است که مدیران بلاروسبانک عنوان کرده اند که راه اندازی این سرویس ارز دیجیتال جدید مطابق با برنامه تحول دیجیتال این شرکت است که چند سال پیش اعلام شد.

گزارش شده است که این سرویس جدید در دسترس شهروندان بلاروس و روسیه است. این گزارش خاطرنشان می کند که این بانک همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش لیست کشورهای پشتیبانی کننده این سرویس و همچنین لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در آینده ای نزدیک است.

براساس این گزارش، ویژگی جدید نتیجه همکاری بلاروسبانک با اپراتور پرداخت ارز دیجیتال محلی Whitebird است. گزارش شده است که قبل از معرفی این سرویس جدید، این دو شرکت با هم همکاری کردند تا در سال ۲۰۱۸ این صنعت ارزدیجیتال را کشف کنند.

بلاروسبانک ظاهراً یکی از اولین بانک های بلاروس است که سرویس ارز دیجیتال خود را راه اندازی می کند. این بانک در ابتدا برنامه های خود را برای ایجاد این صرافی ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد.

توسعه تجارت ارز دیجیتال در بلاروس توسط مقررات ارز دیجیتال محلی تشویق شده است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، الكساندر لوكاشنكو (Alexander Lukashenko)، رئیس جمهور بلاروس پیش نویس قانونی را برای قانونی سازی استفاده از ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۷ امضا كرد.