سرمایکس
video thumb

مدیر سابق بانک مرکزی ژاپن: ژاپن برای صدور ین دیجیتال به سال‌ها زمان نیاز دارد

هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka)، رئیس سابق بخش سیستم های پرداخت و تسویه حساب در بانک مرکزی ژاپن عنوان کرد که این کشور احتمالاً به چندین سال زمان نیاز دارد تا بتواند ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را صادر کند. یامائوکا در مصاحبه ای با رویترز توضیح داد که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نگران است که ارز دیجیتال

یامائوکا که اکنون رئیس گروهی از بانک ها است که به دنبال ایجاد زیرساخت تسویه حساب مشترک برای پرداخت دیجیتال می باشند، اظهار داشت: “اگر ارز دیجیتال بانک مرکزی نتواند به طور گسترده استفاده نشود، هیچ معنایی برای صدور آن وجود ندارد.” وی عنوان کرد:

“سوال اساسی این است که چگونه می توان سپرده های خصوصی و ارز دیجیتال بانک مرکزی را با هم تضمین کرد. شما نمی خواهید از سپرده های خصوصی پول به سرعت خارج شود. از طرف دیگر، اگر ارز دیجیتال بانک مرکزی به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، هیچ جایگاهی برای صدور آن وجود ندارد. “

یامائوکا اظهار داشت: برای کاهش خطرات ناشی از خروج سپرده های خصوصی ،بانک مرکزی ژاپن می تواند محدودیت هایی را برای منابع ارز دیجیتال بانک مرکزی  توسط یک نهاد واحد در نظر بگیرد. با این حال، این محدودیت ها همچنین می توانند نوسانات تبدیل از ارز دیجیتال بانک مرکزی به سایر اشکال پول را منجر شوند که در نهایت پرداخت ها و تسویه حساب ها را راحت تر می کند.

یامائوکا همچنین عنوان کرد که بانک مرکزی ژاپن و بخش خصوصی با هم همکاری می کنند تا تسویه حساب های دیجیتال را راحت تر کنند. وی تأكید كرد كه بخش خصوصی “نقش كلیدی” در ایجاد قابلیت سازگاری پلتفرم های مختلف دارد.

اظهارات یامائوکا اندکی پس از انتشار گزارش بانک مرکزی ژاپن در مورد ارزهایدیجیتال بانک مرکزی اعلام می شود که عنوان کرده بود قصد دارد اولین آزمایش های ین دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ اجرایی کند. در اواسط ماه اکتبر، کنجی اوکامورا (Kenji Okamura)، معاون وزیر دارایی در امور بین الملل ژاپن عنوان کرد که ژاپن نگران این نیست که کشورهایی مانند چین مزیت اولین بودن در زمینه توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی را به دست آورند. اوکامورا در ادامه اظهار داشت: “من فکر نمی کنم یک ارز دیجیتال واحد بر جهان مسلط شود.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version