video thumb

اقدام وزارت آموزش ویتنام برای ثبت گواهینامه‌ها بر روی بلاک چین

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دولت ویتنام در حال استفاده از فناوری بلاک چین در سطح ملی می باشد. بر اساساین گزارش ها، وزارت آموزش و پرورش ویتنام یا MOET در حال برنامه ریزی برای اجرای فناوری بلاک چین به منظور صدور مدرک در سال ۲۰۲۱ است.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ویتنام، این وزارتخانه با استارتاپ TomoChain مستقر در سنگاپور همکاری کرده است تا گواهینامه های ملی دانشجویی را در پلتفرم اختصاصی بلاک چین TomoChain قرار دهد.

به عنوان بخشی از پروژه “National Qualifications Archive”، وزارت آموزش و پرورش ویتنام در نظر دارد تا انواع مدرک های اعطا شده توسط واحدهای آموزشی و دبیرستان و آموزش عالی را بر روی بلاک چین صادر کند. گزارش شده است که این سیستم جدید در طول سال تحصیلی منتهی به سال ۲۰۲۱ به اجرا در خواهد آمد.

بر اساس این اعلامیه، سیستم جدید صدور گواهینامه مبتنی بر بلاک چین ویتنام برای تأیید شفاف و تغییر ناپذیری صلاحیت دانشجویان طراحی شده است. انتظار می رود که این سیستم جدید جایگزین فرآیندهای تأیید طولانی مدت توسط آژانس های استخدام و واحدهای منابع انسانی شود. نگوین ون پوک (Nguyen Van Phuc)، معاون وزیر در وزارت آموزش و پرورش ویتنام در این خصوص عنوان کرد:

“مدرک دیپلم و گواهینامه موضوعی است که باید توسط فناوری حل شود و برای کل جامعه نیز قابل توجه است و این اقدام برای سیستم مدیریتی دیپلم به طور ویژه و آموزش به طور کلی مقرون به صرفه است.”

Kyn Chaturvedi، مدیر ارشد توسعه تجارت در TomoChain به کوین تلگراف گفت که اولین باری است که یک شرکت تازه وارد خدمات خود را برای یک آژانس دولتی ارائه می دهد. Chaturvedi خاطرنشان کرد: “این اولین بار است که دولت ویتنام با یک کسب و کار بلاک چینی کار می کند.”

در پایان لازم به ذکر است که تعدادی از وزارتخانه ها و مدارس آموزشی جهانی از برنامه های خود برای صدور دیپلم بر روی بلاک چین خبر داده اند. در ماه مارس سال ۲۰۲۰، وزارت آموزش و پرورش برزیل برای جلوگیری از تقلب، پیشنهاد صدور گواهینامه های مبتنی بر بلاک چین توسط دانشگاه های غیر دولتی را ارائه داد. در همان ماه، دو دبیرستان ایتالیا اعلام کردند که قصد دارند تا بر روی بلاک چین اتریوم، دیپلم صادر کنند.