سرمایکس
video thumb

آزمایش “برنامه ردیابی سلامتی” به‌منظور بررسی تمیزی سطوح و اشیا داخل فرودگاه توسط آلبانی

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا، فرودگاه آلبانی آزمایش “برنامه ردیابی سلامتی” را به منظور ردیابی تمیزی سطوح و اشیا داخل فرودگاه آغاز کرده است.

این برنامه که توسط شرکت جنرال الکتریک (GE) و با مشارکت TE-FOOD و Eurofins توسعه یافته است، هدفش ارائه یک تجربه سفر ایمن در طول شیوع و بعد از شیوع ویروس کروناست. گفتنی است که این برنامه با استفاده از بلاک چین شرکتی Microsoft Azure ساخته شده است.

هدف این برنامه ارائه اطلاعات فوری به مسافران در مورد تمیزی سطوح است. مسافران می توانند با اسکن برچسب های کد QR پراکنده در فرودگاه و اطراف فرودگاه با استفاده از تلفن های خود، این اطلاعات را جمع آوری کنند.

این برنامه همچنین به مسافران این امکان را می دهد تا مشاهدات شخصی خود را درباره تمیزی یک سطح خاص بیان کنند.

طبق گفته فرودگاه آلبانی، این آزمایش سه ماه به طول خواهد انجامید، زیرا كارمندان فرودگاه با استفاده از این برنامه پروتكل های تمیز كردن مناطق اصلی و اشیا داخل و اطراف فرودگاه را ردیابی می كنند. بیش از ۴۵ برچسب بارکد QR در مناطق و روی اشیاء اطراف فرودگاه قرار داده شده است.

فیلیپ کالدرون (Philip Calderone)، مدیرعامل اداره فرودگاه شهرستان آلبانی در این خصوص عنوان کرد: “استفاده از برنامه ردیابی سلامتی GE اولین گام مهم در تلاش های مشترک ما برای تلفیق راه حل های دیجیتال جدید برای ایجاد سفرهای ایمن در دنیای پسا کروناست.”

گفتنی است که دولت های دیگر در سراسر جهان نیز برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا، به فناوری بلاک چین روی آورده اند.

در سنگاپور، یک دولت شهر که تا حد زیادی در مهار ویروس کرونا موفق بوده است، شرکت سرمایه گذاری دولتی SGInnovate و استارتاپ سنگاپوری Accredify به طور مشترک گذرنامه سلامت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را ایجاد کرده اند.

علاوه بر این، شرکت سنگاپوری پرلین یک برنامه تلفن همراه مبتنی بر بلاک چین به نام “ICC AOKpass” را ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد تا وضعیت کووید ۱۹ خود را به صورت فوری تأیید کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version