video thumb

دوبرابر شدن قیمت بیت کوین از زمان هاوینگ؛ تنها ۳٫۴ میلیون بیت کوین برای خریداران باقی مانده است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین از زمان رویداد نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) در ماه مه دو برابر شده است و Chainalysis نیز این روند صعودی را به اشتهای سیری ناپذیر سرمایه گذاران نهادی نسبت می دهد.

قیمت بیت کوین از زمان رویداد نصف شدن پاداش استخراج در ماه مه دو برابر شده است. یا به طور دقیق ، بیت کوین از زمان رویداد نصف شدن پاداش استخراج ۱۱۰ درصد سود کسب کرده است و قیمت این ارز دیجیتال از ۸۵۶۶ دلار در ۱۱ مه سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و به حدود ۱۸۰۰۰ دلار در زمان نگارش این مقاله رسیده است.

بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Chainalysis، از زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، سطح نقدینگی و جریان مبادلات به طور چشمگیری تغییر کرده است.

این شرکت، لیکوئید بیت کوین یا بیت کوین در اختیار سرمایه گذاران را به عنوان “کیف پول هایی که کمتر از ۲۵٪ بیت کوین دریافت کرده اند شناسایی می کند، در حالی که کیف پول های باقی مانده به عنوان لیکوئید بیت کوین یا بیت کوین تحت اختیار معامله گر طبقه بندی می شوند.

داده های Chainalysis نشان می دهد که تعداد بیت کوین موجود برای سرمایه گذاران جدید در اوایل سال جاری شروع به کاهش کرده، در حالی که بیت کوین غیر لیکوئید به شدت افزایش یافت. Chainalysis تخمین می زند که تعداد بیت کوین هایی که در حال حاضر لیکوئید هستند می توانند به ۳٫۴ میلیون واحد برسند.

این شرکت کاهش عرضه لیکوئید بیت کوین را به انباشت عمده سرمایه گذاران نهادی در طول سال ۲۰۲۰ نسبت می دهد. این پلتفرم در این خصوص عنوان کرد:

“از سرمایه گذاران برجسته مانند پل تودور جونز، مدیر صندوق های سرمایه گذاری که خرید بیت کوین را با سرمایه گذاری اولیه در اپل یا گوگل مقایسه کرد گرفته تا شرکت هایی مانند Square که ۵۰ میلیون دلار یا ۱٪ از کل دارایی های خود را در بیت کوین، شرکت های اصلی و مالی سرمایه گذاری کردند، به بیت کوین روی آورده اند. “

لازم به ذکر است که مدیر صندوق ارز دیجیتال Bitcoin Trust پلتفرم Grayscale که نمایانگر بیش از دوازده سرمایه گذار برجسته نهادی است، اکنون بیش از ۵۰۰،۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد که ۵۰٪ آن در شش ماه گذشته جمع آوری شده است.

روز گذشته پلتفرم تحلیلی Glassnode Studio گزارش داده که درآمد استخراج بیت کوین به سطح قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج بازگشته است. روز قبل از آن، درآمد از ابتدای سال تا کنون ماینرها به رکورد ۲۱٫۲ میلیون دلار رسیده بود که تقریباً سه برابر درآمدی است که بلافاصه پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج به دست آمده بود.

با این حال، لازم به ذکر است که قیمت اتر نسبت به بیت کوین در مدت مشابه بسیار بهتر بوده است و در طول ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۶۰ درصد رشد کرده است و از ۱۸۵ دلار به ۴۸۲ دلار رسیده است.