video thumb

افزایش حجم جستجوهای جهانی بیت کوین نسبت به سال ۲۰۱۷

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم جستجوهای جهانی ماهانه برای بیت کوین ۳۵۰٪ بیشتر از اواخر سال ۲۰۱۷ می باشد. با توجه به داده های جمع آوری شده توسط برد میشلسون (Brad Michelson)، مدیر ارشد بازاریابی در eToro، حجم جستجوهای مربوط به بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ و در زمان بازار گاوی کمتر از نوامبر سال ۲۰۲۰ می باشد.

میشلسون با استناد به داده های SEMrush عنوان کرد که حجم جستجوی جهانی ماهانه مربوط به بیت کوین در نوامبر سال ۲۰۲۰ حدود ۸٫۹ میلیون بوده است. بر اساس داده های میشلسون، این میزان ۳۵۶٪ بیشتر از حجم جستجوی بیت کوینی است که در دسامبر ۲۰۱۷ ثبت شده است چرا که در آن زمان حجم جستجوهای بیت کوین به ۲٫۵ میلیون می رسید.

میشلسون به اختلاف زیاد بین داده های SEMrush و Google Trends اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت:

“نکته جالبی که داده های Google Trends نشان نداده این است که حجم جهانی جستجوهای ماهانه بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ در واقع کمتر از آن چیزی است که در نوامبر سال ۲۰۲۰ مشاهده می کنیم.”

در واقع طبق داده های Google Trends، حجم جستجوی بیت کوین تاکنون از بالاترین رقم ثبت شده در دسامبر ۲۰۱۷، زمانی که بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰،۰۰۰ رسیده بود، فاصله دارد. طبق گزارش Google Trends، شاخص جستجوی بیت کوین در نوامبر سال ۲۰۲۰ فقط ۲۰ امتیاز را نشان می دهد که در مقابل ۱۰۰ امتیاز در دسامبر ۲۰۱۷ قرار دارد.

نمودار پنج ساله میزان جستجوی بیت کوین در گوگل منبع: گوگل

لازم به ذکر است که در صورت صحت این داده ها، داده های SEMrush ظاهراً با افزایش عمده تعداد آدرس های جدید بیت کوین ثبت شده ارتباط دارد. طبق داده های سرویس تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Glassnode، در تاریخ ۱۸ نوامبر، تعداد آدرس های بیت کوین ثبت شده در هر ساعت برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۸ به ۲۵۰۰۰ آدرس رسید.