video thumb

هشت کشوری که در صدر لیست بازارهای در حال رشد بیتکوین

در سال ۲۰۱۶ اکثر کشور های جهان افزایش حجم مبادلات بیت کوین را در بازارهای مالی و داخلی خود شاهد بوده اند. در زیر نگاهی میاندازیم به هشت کشوری که با دردسترس بودن آمار نسبی توانسته اند در صدر لیست بازارهای در حال رشد بیتکوین قرار گیرند. این بررسی توسط وبسایت Bitcoin.com انجام شده است.

ژاپن

ژاپن بعد از چین از نظر حجم مبادلات جهانی تجاری بیتکوین در رده دوم قرار دارد. تجارت بیت کوین با ین در ماه می از دلار پیشی گرفت، که می تواند به دلیل کمپین قیمت صفر Bitflyer باشد. بر اساس داده های حاصل از Bravenewcoin، صرافی ها در حال حاضر سهمی ۵۰ درصدی از سهام موجود در بازار مربوط به بیتکوین را در اختیار دارند. حجم تجاری روزانه بیتکوین ها از ۱۸۴۵ تا ۹۷۸۱۵ در سال رسیده است که ۵۳ برابر شده است.

سایر صرافی های ژاپن هم همین رشد در حجم مبادلات را تجربه می کنند. به عنوان مثال صرافی Tech Bureau’s Zaif exchange بیش از ۵۱۴ درصد افزایش ثبت نموده است.

japan bitcoin farsi 1 1024x322 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

ونزوئلا

از آن جایی که ونزوئلا با مشکل تامین مالی مواجه می باشد، تقاضا برای بیت کوین در کشور افزایش یافته است. سربیتکوین(Surbitcoin) محبوب ترین ارز از نظر حجم برای Bolivar می باشد، اما آن ها تاریخچه مربوط به حجم داده های خود را منتشر نمی نمایند.

اما، رشد مناسبی با بررسی حجم تجاری در بیتکوین محلی ونزوئلا می تواند مشاهده شود. در اولین هفته سال، تنها ۲۲ بیتکوین مبادله گردید. این حجم در ماه اکتبر به ۳۷۳ بیتکوین رسید، این رشد قبل از زمان اخیر بود که به ۲۲۳ بیت کوین رسید. حجم کلی مبادلات امسال ۹۱۳ درصد رشد کرد.

venezuela bitcoin farsi 2 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

اندونزی

روپیه اندونزی پنجمین ارز بیتکوین از نظر حجم مبادلات می باشد، که دارای مقادیر افزایش ناگهانی در طول مدت نصف شدن پاداش بلوکی اتفاق (Halving) در ژوئن می باشد. تاکنون چنین ارزی در میان ارزها نسبتا قوی مانده است.

ارزی که دارای بیشترین حجم در این کشور می باشد، Quoine سنگاپوری می باشد که ۹۰ درصد مبادلاتش با روپیه انجام می شود. آن ها مبادلات خود را در ماه مارس آغاز نمودند و حجم مبادلات با افزایش به ۵۱۵۰۰ in در ماه ژوئن رسید. در زمان انتشار حجم مبادلات ۳۳۴۴ بیت کوین بود.

Indonesia bitcoin farsi 3 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

کره جنوبی

کره جنوبی ششمین جایگاه در بین ارزهای مبادلاتی بیتکوین را در سطح جهان دارد، و کره ای ها می توانند بیتکوین را از تعداد زیادی محل عرضه در سطح جهان تهیه نمایند. این شبکه از اکسچنج Korbit استفاده می نماید که ۷۰ درصد حجم مبادلات تجاری بیت کوین را میزبانی می کند.

در آغاز سال، حجم روزانه Korbit برابر ۵۸۳ بیت کوین بود. در زمان انتشار ۳۱۶۳ بیتکوین بود که نشانگر ۴۴۳ درصد افزایش می باشد.

south korea bitcoin farsi 4 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

کلمبیا

کلمبیا همسایه ونزوئلا می باشد که که نشانه هایی از وجود بیت کوین محلی در آن جا قابل مشاهده است. با شروع در آغاز سال به میزان ۲۶ تا ۱۲۲ بیتکوین نشانگر ۳۷۰ درصد افزایش می باشد که قابل ذکر می باشد.

Colombia bitcoin farsi 5 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

مالزی

مالزی اخیراً در حال شکوفا شدن می باشد، حجم مبادلات در بیتکوین محلی از ۱۵۰ بیت کوین در هفته به ۵۴۲ بیتکوین در هفته اخیر رسیده است. این افزایش ۲۶۱ درصدی بعد از سال ها رشد ضعیف از سال ۲۰۱۳ رخ داده است. این امر نشانگر یک تحول اساسی است که ممکن است به دلیل ارز Xbit آسیا باشد که امسال به بازار عرضه گردید.

Malaysia bitcoin farsi 6 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

روسیه

روبل روسیه هفتمین ارز جهان از نظر مبادلات بیتکوین می باشد، و تقریباً نصف حجم آن در بازار بیتکوین محلی معامله می شود. امسال، این ارز با حجم مبادلات هفتگی ۲۷۰۵ تا ۵۹۸۳ بیتکوین، ۱۲۱ درصد رشد داشته است. در این کشور سر و صدای زیادی در این رابطه مطرح شد که چرا بیتکوین در این کشور غیرقانونی است. با وجود مقررات غیر قطعی ممنوعیت بیتکوین های محلی، حجم ارز مبادلاتی افزایش یافت. اما ارز جدید در بازار ارائه گردید که در حال رقابت با بیتکوین محلی می باشد.

Russia bitcoin farsi 7 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

استرالیا

برخی صرافی ها اجازه مبادله بیت کوین با دلار استرالیا را صادر نموده اند. اما، بعد از برکناری ارز igot از بازار استرالیا در ژانویه، حجم معاملات از ۳۸۵۰ تا ۵۰۰ بیت کوین کاهش یافت. در آوریل، ارز جدید ACX به بازار آمد و سریعاً بیشترین حجم را به خود اختصاص داد. حجم هفتگی این ارز برابر با ۱۲۰۰۰ بیتکوین می باشد.

Australia bitcoin farsi 8 هشت بازار در حال رشد بیتکوین، جای خالی ایران در لیست!

با توجه به رشد چشمگیر پذیرش بیت کوین در ایران و استقبال عمومی از این دیجی ارز بخصوص با افزایش قیمت دلار نسبت به ریال و همچنین کاهش ارزش دلار نسبت بیتکوین, بسیاری از سرمایه گذاران پیشگام در داخل کشور بیت کوین

به نظر شما کدام بازار در سال ۲۰۱۷ اوج خواهد گرفت؟  در قسمت نظرات ما را از آنها آگاه کنید.


دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

اگر دنبال یک سایت مطمئن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستید می توانید یا سایت arzjoo.com در ارتباط باشید.