video thumb

ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین در وب سایت Blockchain.info (بخش دوم)

اگر به خاطر داشته باشید، در”بخش اول این مقاله” دو سرفصل “نحوه ارسال و دریافت” و “مرکز امنیتی” این کیف پول بیتکوین را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش، با بررسی دو سرفصل دیگر با عناوین “Exchange” و “Setting” کار را به پایان می بریم.

با سرفصل تنظیمات کار را آغاز می کنیم که خود شامل ۴ بخش است.

۱) بخش اول Wallet Information است.

(A): برای ورود و دسترسی به کیف کیف پول خود، به این شناسه احتیاج خواهید داشت. با توجه به اینکه این شناسه هم از طریق ایمیل های قبلی Blockchain.info و هم از طریق تنظیمات در همین قسمت، قابل دسترسی ست، نیازی به ذخیره کردن آن ندارید. توجه داشته باشید که این شناسه، صرفا برای ورود و دسترسی به کیف پول شخصی شما، در نظر گرفته شده و نباید آن را در اختیار فرد دیگری بگذارید.

(B): برای دسترسی موبایل هوشمند خود به کیف پول  Blockchain.info، می توانید از گزینه Mobile App Pairing Code استفاده کنید. با کلیک بر گزینه Show Pairing Code، یک بارکد تصویری به شما نمایش داده میشود. از طرفی بعد از نصب نرم افزار کیف پول بلاکچین و با انتخاب گزینه Scan QR Code بر روی گوشی خود، دوربین موبایل روشن شده و می توانید کدی را که در این قسمت نمایش داده می شود، اسکن کنید. گوشی هوشمند، اطلاعات مربوط به کیف پول

F1 نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info (بخش دوم)

۲) گزینه دوم تنظیمات، “Preferences” یا همان منابع اطلاعاتی کیف پول شماست که شامل موارد زیر است:

(A): برای تغییر ایمیل در هر زمانی، می توانید از این گزینه Email Address استفاده کنید.

(B): برای استفاده از برنامه “two-factor authentication” (که در بخش اول این مقاله توضیح داده شد) و دریافت پیام هنگام واریز پول به کیف پول شما، می توانید یک شماره موبایل در این قسمت وارد کنید. برای فعال شدن این گزینه حتما باید با وارد کردن کدی که به موبایل شما ارسال می شود، شماره خود را تایید (Verify) کنید.

(C): زبان نوشتاری کیف پول شما از طریق گزینه Wallet Language قابل تنظیم و تغییر به ۲۵ زبان دیگر است که البته شامل زبان فارسی نمی شود.

(D): واحد پولی نمایش داده شده در صفحه اصلی و در پایین مبلغ بیتکوین نمایش داده شده به صورت پیش فرض دلار آمریکا ست که از طریق Local Currency می توانید آن را به ۲۲ واحد ارزی دیگر تغییر دهید که البته شامل ریال ایران نمی شود.

(E): با رشد مبلغ بیتکوین، ممکن است تقسیم بیتکوین به ۱ هزارم و ۱ میلیونیوم، انتخاب افراد زیادی باشد. از طریق گزینه “Bitcoin Unit” می توانید واحد پیش فرض BTC را به mBTC ( یک  هزارم) یا bits (یک میلیونیوم) تغییر دهید.

(F): برای دریافت ایمیل و پیامک موقع دریافت بیتکوین در کیف پول خود، تیک مربوط به آنها را در بخش Notification، فعال کنید.

(G): جهت پشتیبانی کامل بلاکچین از لینک تراکنش های آنلاین، گزینه Bitcoin Links Handling را فعال کنید.

(H): وب سایت بلاکچین بعد از مدت زمان معینی (تنظیمات پیش فرض نیم ساعت) که هیچ فعالیتی به صورت آنلاین صورت نگرفته باشد، مرورگر را از حساب کاربری شما خارج خواهد کرد. برای دسترسی دوباره، مجددا باید وارد حساب خود شوید. می توانید مدت زمان دلخواه خود را از طریق بخش Auto Logout، تنظیم کنید.

(I): تم کیف پول خود را می توانید از طریق گزینه Themes از حالت پیش فرض به دو حالت دیگر تغییر دهید. توجه داشته باشید که این تغییر در برخی از موارد باعث عدم خواندن بارکد توسط دوربین موبایل می شود. بنابراین در صورتی که با این مشکل مواجه شدید, تم کیف پول خود را به حالت Default در آورید.

F2 نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info (بخش دوم)

۳) قسمت سوم تنظیمات “Security” ست که در سرفصل “Security Center” نیز آمده است.

لطفا برای مطالعه این قسمت که شامل موارد مهمی نیز می شود به بخش اول نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info، مراجعه کنید.

۴) گزینه Addresses کنترل کاملی بر روند کار با آدرس های کیف پول، در اختیار شما می گذارد.

(A): با انتخاب این گزینه، یک عنوان مثل blockchain.info یا Your Default Address را به عنوان پیش فرض خواهید یافت.

(B): امکان ویرایش این عنوان و یا افزودن عناوین دیگر به همراه افزودن آدرس های جدید به لیست آدرس ها، از طریق Manage ممکن خواهد بود.

(C): همچنین آرشیو کردن یک آدرس و برگرداندن آن به حالت عادی (از آرشیو در آوردن) نیز از طریق گزینه Archive و Unarchive، امکان پذیر است.

F3 نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول این مقاله نیز اشاره شد، اخیرا Blockchain.info با Shapeshift.io همکاری جدیدی را آغاز کرده است. از همین رو امکان جدیدی به این کیف پول اضافه شده است. ازاین به بعد کاربران این کیف پول می توانند، از طریق ارتباط داخلی موجودی بیتکوین خود را به اتریوم و بالعکس تبدیل کنند. مقاله را با توضیحاتی در مورد این بخش ادامه می دهیم.

در حال حاضر سرفصل Exchange در وب سایت Blockchain.info به تبادلات دو ارز رمزنگاری شده بیتکوین و اتریوم اختصاص دارد.

F4 نحوه ساخت کیف پول آنلاین بیتکوین، از طریق وب سایت Blockchain.info (بخش دوم)

A): برای ثبت سفارش، از طریق سرفصل EXCHANGE، اقدام نمایید.

(B): باری نمایش تاریخچه سفارشات، گزینه ORDER HISTORY را انتخاب نمایید.

(C): ارز مبدا خود را از طریق گزینه Exchange From انتخاب کنید.

(D): ارزی که می خواهید دریافت کنید، به صورت اتوماتیک در طرف دیگر نمایش داده می شود.

(E): مقدار ارزی که می خواهید انتقال دهید را در بخش Enter Amount وارد کنید.

(F): همچنین می توانید به جای میزان ارسالی، مقدار ارز دریافتی مورد نیاز خود را تنظیم کنید.

(G): با کلیک بر روی گزینه Next، وارد مرحله دوم این انتقال شوید.

قدم بعدی، تایید موارد فوق است که در یک پنجره جدید به شما نمایش داده می شود.

لطفا سوال، انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.