video thumb

مردمان سیبری از تجهیزات استخراج ارزهای رمزگذاری شده برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند

به گزارش آر تی (RT)، شهروندان شهر روسی ایرکوتسک(Irkutsk) واقع در سیبری از تجهیزات ماینینگ ارزهای رمزگذاری شده
بسیاری از 
استخراج کنندگان ارزهای رمزگذاری شده به دلیل هزینه پایین انرژی در ایرکوتسک جذب این شهر شده اند.

مردمان سیبری از تجهیزات استخراج ارزهای رمزگذاری شده برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند

دو کارآفرین در شهر ایرکوتسک یک سیستم گرمایشی زیرزمینی قابل اتصال به سخت افزار ماینینگ را مورد توسعه قرار داده اند

ایلیا ورولوف(Ilya Frolov) و دیمیتری تاماچیوف(Dmitry Tolmachyov)، دو کارآفرین محلی، یک نمونه اولیه کاربردی را برای یک سیستم گرمایشی زیرزمینی که گرمای تولید شده توسط دستگاه های ماینینگ ارزهای رمزگذاری شده را مورد بهره وری قرار می دهد، توسعه داده اند.

ورولف در رسانه های محلی در خصوص این نمونه اولیه اظهار داشت:

“ماشین آلات ماینینگ معمولا توسط دمنده ها خنک می شوند و پس از آن این حرارات به فضا منتقل می گردد. به نظر ما این پدیده چندان عقلانی و اکولوژیکی نیست. به همین دلیل ما این ایده را به اجرا درآوردیم تا گرمای ناشی از این عملیات های محاسباتی در راستای تامین گرمایش خانه ها مورد استفاده قرار گیرد.”

ورولف و تاماچیوف اظهار داشتند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۰۰۰ سیستم گرمایشی منازل بر پایه ماینینگ ارزهای رمزگذاری شده (Cryptohouses) را تولید کنند که ظرفیت کل آن در حدود ۲۰ مگاوات تخمین زده می شود.

به گزارش آر تی (RT) بیش از هزار نفر در شهر ایرکوتسک به ماینینگ ارزهای رمزگذاری شده اشتغال دارند

گزارش شده است که این شهر خود را “پایتخت غیر رسمی ماینینگ روسیه” می داند و همچون کافه ای در جهت رفاه مشتریان بیت کوین را به عنوان مبلغ پرداختی می پذیرد. ایرکوتسک همچنین بزودی پذیرای خودپردازهای بیت کوین خواهد بود.
آنتون فریدل(Anton Friedel)، مدیر استارت آپ روسی Bbfpro که اخیرا تعداد ده خودپرداز بیت کوین
ورولوف بر این مدعاست که بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای رمزگذاری شده به دلیل هزینه های اندک انرژی در ایرکوتسک جذب این شهر می شوند. به گزارش RT هزینه نیروی برق در ایرکوتسک تقریبا معادل یک پنجم هزینه آن در مسکو می باشد.

 

ورولوف عنوان داشته:

“برآوردهای محاسباتی نشان می دهد سودآوری این فعالیت گهگاه بیش از هزینه ای که برای برق پرداخت می شود است و به همین دلیل منطقی تر آن  است که از این روش استفاده شود.”

Mybroadband.co.za طی هفته های اخیر به نقل از یوری دروماشکو(Yury Dromashko)، یک فرد روسی که بمنظور افزایش سرمایه مورد نیاز جهت ایجاد یک محدوده استخراج بیت کوین در ایرکوتسک اقدام به فروش یک واحد آپارتمان می کند، چنین عنوان داشته:

“صنعت ماینینگ نوعی تجارت امید بخش است که به مردم روسیه کمک می کند به ارزِ مرغوب دست یابند.”

نظر شما درباره این نوآوری چیست؟ ایران به عنوان کشوری چهارفصل که نقاط سردسیر زیادی دارد چگونه میتواند از این ایده به طور مطلوب سود آوری داشته باشد؟ آیا در صنعت ماینینگ این آخرین ایده قابل اجرا خواهد بود؟ نظرات و ایده های خود را با ما در میان بگذارید.