تیم تحقیقاتی Cyble از مجموعه داده های کلان جدید کارت های اعتباری جدید برای فروش در دارک وب رونمایی کرد. تحقیقات جدید توسط شرکت امنیت سایبری Cyble Research Team، نشان می دهد که داده های بیش از ۸۰،۰۰۰ کارت اعتباری برای فروش در دارک وب قرار داده شده است. به نظر می رسد که داده های این کارت ها از کشورهای مختلف جهان جمع آوری شده است.

براساس این اطلاعیه، اطلاعات هک شده شامل جزئیات کارت اعتباری از کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده (۳۳ هزار)، فرانسه (۱۴ هزار)، استرالیا (۵ هزار)، انگلیس (۵ هزار)، کانادا (۲ هزار)، سنگاپور (۱٫۲ هزار) و هند (۱٫۳ هزار) می باشد.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط Cyble، این کارت های اعتباری شامل ویزا و مستر کارت می شوند.

قیمت هر کارت اعتباری که شامل نام دارنده کارت، کد CVV و تاریخ انقضا می باشد، ۵ دلار برای هر کارت است که به صورت ارز دیجیتال

هنوز مشخص نیست که هکرها این داده ها را از کجا ربوده اند، اما Cyble معتقد است که این امر می تواند از طریق وب سایت فیشینگ یا فروشگاه آنلاین صورت گرفته باشد.

Cyble یک موتور جستجو ایجاد کرد تا افراد بتوانند بررسی کنند که آیا اطلاعات شخصی آنها در دارک وب فاش شده است یا خیر. در کل، پایگاه داده آنها حاوی بیش از ۴۰ میلیارد پرونده است.

هکرها برای فروش اطلاعات سرقت شده در دارک وب اقدام می کنند

این تحقیق پس از آن صورت گرفته است که این شرکت امنیت سایبری هک دیگری را گزارش داد که شامل ۴۷٫۵ میلیون رکورد Truecaller هند می شود که در ازای دریافت ۱۰۰۰ دلار برای فروش در دارک وب قرار داده شده است.

کوین تلگراف در تاریخ ۱۵ ماه مه گزارش داد که هکرهای ناشناس داده های بیش از ۱۲۹ میلیون صاحب ماشین روسی را گرفته اند و در ازای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین(BTC) ، آن را در معرض دارک وب قرار داده اند.

گروهی از هکرها نیز انجمن Ethereum.org را هک کردند و گفته می شود که پایگاه داده سه کیف پول محبوب ارز دیجیتال را به منظور فروش در اختیار شما قرار می‌دهند.