با افزایش رشد استفاده و میزان استقبال مردم جهان از ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، شاهد رویکردهای مختلف کشورها در خصوص رفتار با این ارز دیجیتال بوده ایم. کشور سنگاپور از جمله نخستین کشورهایی است که نه تنها هیچگاه در قامت مخالفین بیت کوین ظاهر نشد، بلکه در حال حاضر، یعنی درست در زمانی که ایالات متحده آمریکا به دنبال افزایش محدودیت های قانونی بیشتر در زمینه کار با بیت کوین است، توسعه یافته ترین مقررات کار با این ارز دیجیتال را تهیه و تنظیم کرده که از جمله می توان به تصمیم جدید دولت این کشور برای معافیت کار با بیت کوین از پرداخت مالیات و همچنین مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که توسط سازمان نظارت بر درآمدهای داخلی سنگاپور ابلاغ گردیده است.
این قانون نهایتا در تاریخ ۵ جولای سال جاری به تصویب دولت سنگاپور رسیده و قرار است از اول ژانویه سال آینده میلادی در این کشور به اجرا در آید.
در بیانیه رسمی سازمان نظارت بر درآمدهای داخلی سنگاپور و در همین خصوص آمده است: توسعه و رشد جهانی در استفاده از ارزهای دیجیتال منجر شده تا نهادهای مربوط به بخش مالیاتی اقدام به بازبینی در قوانین مربوط به استفاده از ارزهای دیجیتال کنند.
با این حال به نظر می رسد در آمریکا همچنان شاهد وجود مشکل عدم انطباق پذیری دولت با تحولات رخ داده در بازار ارزهای دیجیتال و رفتار دولت ها در قبال این پدیده ها همچنان وجود دارد. به گفته آدریانا هاماچر، نویسنده معروف آمریکایی، دولت این کشور در تلاش است تا از سیستم های هوشمند الکترونیکی برای نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال بهره بگیرد.
البته برخی از اعضای کنگره اخیرا متوجه پیشرفت کشورهای دیگر در زمینه رشد و توسعه قوانین و مقررات مربوط به کار با ارزهای دیجیتال شده و خواستار اصلاح، بازبینی و وضع مقرراتی شفاف و روشن در زمینه کار با این دسته از ارزها شده اند.
گفته می شود قرار است قوانین جدید مربوطه تا چند هفته آینده در آمریکا وضع شده و جایگزین قوانین فعلی در زمینه کار با ارزهای دیجیتال شوند که بسیاری از آنها در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسیده و تناسبی با شرایط و واقعیت های موجود در حصوص ارزهای دیجیتال ندارند.