نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال و به خصوص تتر و سهولت در دسترسی به آن‌ها در زمان معامله، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان و سرمایه‌گذاران بازار رمزارز است. هر فرد برای معامله تترها چه با عنوان خرید باشد و چه با عنوان فروش لازم است آن‌ها را در جایی ذخیره کند که بتواند در زمان دلخواه، به تترهای خود دسترسی داشته باشد.
رمزارزها نیز به مانند پول نقد و کارت‌های بانکی در کیف پول ذخیره می‌شوند. با این تفاوت که کیف پول ارز دیجیتال به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دسترس افراد قرار می‌گیرد.
از آنجایی که طی سال‌های اخیر به تعداد فعالان و علاقمندان بازار ارزهای دیجیتال افزوده شده همچنین کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز متنوع شده، آگاهی در خصوص نحوه عملکرد این کیف پول‌ها حائز اهمیت است.
در این مطلب قصد بر این است که 4 نوع از پرطرفدارترین کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تتر معرفی و به بیان ویژگی هر کدام پرداخته شود.

معرفی تتر

از نظر نوسانات قیمت، ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو دسته استیبل و غیر استیبل تقسیم‌بندی کرد. ارزهای استیبل، به ارزهایی مانند تتر گفته می‌شود که ارزش آن‌ها همواره با یک دارایی فیات برابری می‌کند. برای مثال، ارز تتر که تمرکز اصلی ما در این مطلب روی آن قرار دارد، همواره با یک دلار آمریکا برابر است. این ارز دیجیتال‌ را می‌توان در اغلب صرافی‌ها با نماد USDT خریداری کرد.

کاربرد کیف پول ارز دیجیتال‌ و انواع آن

کاربرد کیف پول ارز دیجیتال‌ و انواع آن

هنگامی که از یک صرافی، ارز دیجیتال‌ خریداری می‌شود، باید اطلاعات این ارزها را در یک کیف پول ذخیره‌سازی کرد. در واقع وظیفه اصلی کیف پول ارز دیجیتال‌، حفاظت از دارایی‌ها است و به همین خاطر است که انتخاب یک کیف پول مناسب، اهمیت زیادی دارد.

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را طبق معیارهای متفاوت، می‌توان به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کرد؛ اما اگر بخواهیم نگاهی کوتاه و خلاصه به آن‌ها داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که کیف پول ارز دیجیتال‌ به دو صورت زیر وجود دارد:

  • کیف پول ارز دیجیتال‌ نرم افزاری
  • کیف پول ارز دیجیتال‌ سخت افزاری

کیف پول‌های نرم افزاری به‌صورت نرم افزارهایی هستند که می‌توان آن‌ها را روی گوشی موبایل یا کامپیوتر نصب کرد. بعضی از این کیف پول‌ها نیز تحت وب فعالیت می‌کنند که به خاطر ریسک‌های امنیتی، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

کیف پول‌های سخت افزاری، به سخت افزارهای کوچکی مانند یک فلش گفته می‌شود که می‌توانند اطلاعات ارزهای دیجیتال را در خود ذخیره کنند. اغلب فعالان حوزه رمزارزها به سراغ آن‌ها نمی‌روند؛ البته کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالایی دارند که از بزرگ‌ترین مزایای آن‌ها محسوب می‌شود.

معرفی 4 کیف پول تتر

هرکدام از کیف پول‌های دیجیتال‌، برای نگهداری از یک یا چند رمزارز به‌خصوص طراحی شده‌اند. با توجه به این موضوع، نمی‌توان هر کیف پولی را برای نگه‌داری تتر استفاده کرد؛ اما به خاطر فراگیری بالای تتر، معمولا اغلب کیف پول‌ها از این ارز دیجیتال‌ پشتیبانی می‌کنند. تعدادی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال‌ که می‌توان برای نگهداری تتر از آن‌ها استفاده کرد عبارت‌اند از:

کیف پول ارز دیجیتال‌ تراست ولت - Trust Wallet

 

کیف پول ارز دیجیتال‌ تراست ولت – Trust Wallet

تراست ولت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال‌ است که از گستره وسیعی از رمزارزها ازجمله تتر پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکاناتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده است که باعث افزایش امنیت آن می‌شود. کیف پول ارز دیجیتال‌ تراست ولت علاوه‌بر نسخه اندروید و iOS، نسخه‌‌ای برای دسکتاپ و همچین یک افزونه مرورگر را نیز عرضه کرده که کار با آن را بسیار راحت‌تر می‌‌کند.

با استفاده از کیف پول تراست ولت، می‌توان به قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کرد که در اغلب کیف پول‌ها هنوز امکان‌پذیر نیستند. برای مثال، کاربران تراست ولت می‌توانند بدون واسطه، تعدادی از ارزهای دیجیتال معروف را استیک کرده و درآمدی غیر فعال را برای خود ایجاد کنند؛ یا این ‌که بدون نیاز به صرافی، توکن‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند.

به هریک از کاربران تراست ولت، ۱۲ کلمه انگلیسی اختصاص پیدا می‌کند که برای بازیابی ولت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که هنگام وارد کردن این کلمات، ترتیب آن‌ها نیز اهمیت دارد. بهترین راه برای حفاظت از دارایی‌هایی که درون تراست ولت قرار دارند، بک‌آپ گرفتن از این کیف پول است. بدین‌صورت که با وارد کردن ایمیل، می‌توان یک فایل بک‌آپ رمزنگاری شده را به‌دست آورد که جهت بازیابی کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به چنین امکاناتی، تراست ولت را می‌توان گزینه‌ای خوب برای نگهداری توکن‌های تتر دانست.

کیف پول ارز دیجیتال‌ بست ولت - Best Wallet

کیف پول ارز دیجیتال‌ بست ولت – Best Wallet

یکی دیگر از کیف پول‌های ارز دیجیتال‌ که می‌تواند برای ذخیره تتر مورد استفاده قرار بگیرد، بست ولت است. این کیف پول از شبکه‌های بلاک‌چین متعددی پشتیبانی کرده و امکان انجام تراکنش بین زنجیره‌های مختلف را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. یکی از بهترین قابلیت‌های بست ولت، اطلاع‌رسانی آخرین تحولات بازار ارزهای دیجیتال است؛ بدین‌صورت که علاوه‌بر نمایش روند تغییر قیمت توکن‌ها، آخرین اخبار پیرامون بلاک‌چین‌های معروف، قوانین تصویب شده در حوزه ارزهای دیجیتال، پیشرفت تکنولوژی‌های غیر متمرکز و… را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

از جالب‌ترین ویژگی‌های بست ولت، می‌توان به قابلیت ادغام آن با صرافی غیر متمرکز Best DEX اشاره کرد. این صرافی که توسط تیم توسعه‌دهنده بست ولت افتتاح شده است، ابزارهای تحلیل قیمت متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده و می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها، معاملاتی حرفه‌ای را انجام داد. این ویژگی، سبب شده تا بست ولت گزینه‌ای خوب برای تریدرها باشد.

یکی از نکات منفی که در مورد بست ولت مطرح می‌شود، عدم ارائه نسخه‌ دسکتاپ است. البته قطعا با فراگیری بیشتر این کیف پول، نسخه دسکتاپ آن نیز ارائه شده و کاربران می‌توانند نه‌تنها تتر، بلکه سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نیز از طریق کامپیوتر شخصی خود مدیریت کنند.

کیف پول ارز دیجیتال‌ ای‌تورو - eToro

کیف پول ارز دیجیتال‌ ای‌تورو – eToro

از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال‌ که گزینه‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی تتر به حساب می‌آید، می‌توان به کیف پول ای‌تورو اشاره کرد. این کیف پول متعلق به پلتفرم معاملاتی ای‌تورو بوده و سازگاری بالایی با آن دارد؛ به همین خاطر، کاربران می‌توانند با استفاده از این کیف پول، به‌راحتی دارایی خود را در پلتفرم ای‌تورو معامله کنند؛ البته امکان معامله ۵۰۰ ارز دیجیتال‌ مختلف بدون نیاز به صرافی ای‌تورو، صرفا با استفاده از قابلیت‌های کیف پول آن نیز وجود دارد.

یکی از بهترین ویژگی‌های ای‌تورو که امنیت بالای آن را نشان می‌دهد، ذخیره‌سازی اغلب توکن‌های تتر به شیوه cold است. در این روش، سرورهای کیف پول هیچ‌گونه ارتباطی با اینترنت نداشته و این امر سبب می‌شود تا توکن‌ها از حملات سایبری در امان باشند. اگر قصد ذخیره‌سازی حجم زیادی از تتر را دارید، کیف پول ای‌تورو گزینه خوبی خواهد بود.

کیف پول تتری سرمایکس

کیف پول تتری سرمایکس

سرمایکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که امکان استفاده از یک کیف پول داخلی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. کیف پول سرمایکس با پشتیبانی از بیش از ۳۰ ارز دیجیتال‌، گزینه‌ای مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند از دارایی خود، به دور از خطرات تحریم‌های مالی نگهداری کنند‌؛ چرا که بسیاری از کیف پول‌ها و پلتفرم‌های خارجی، محدودیت‌های زیادی را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته‌اند و در اغلب موارد، دارایی آن‌ها را مسدود می‌کنند.

بزرگ‌ترین مزیتی که در مورد کیف پول ارز دیجیتال‌ سرمایکس وجود دارد، این است که می‌توان هریک از ارزهای دیجیتال موجود را با چند کلیک ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به پول نقد تبدیل کرد. مشتریان سرمایکس فقط کافی است تا درخواست برداشت خود را ثبت کرده و اعتبار معادل ریالی را در حساب بانکی خود دریافت کنند.

علاوه‌براین، سرمایکس یکی از صرافی‌هایی است که می‌توان ارز دیجیتال‌ تتر را در آن استیک کرد. با استیک ارز دیجیتال‌ تتر به مدت زمانی مشخص، سود معینی به حساب کاربری افزوده می‌شود که یکی از بهترین روش‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری امن است. درصد سودی که سرمایکس برای استیک کردن تتر در نظر گرفته است، یک‌ پله از سایر پلتفرم‌ها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بالاتر بوده و می‌توان در کنار حفظ ارزش دارایی، سود قابل توجهی را نیز به‌دست آورد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا ضمن معرفی ارز دیجیتال‌ تتر، انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن‌ها و بهترین ولت‌ها برای نگهداری تتر را نیز معرفی کنیم. انتخاب یک کیف پول مناسب را می‌توان گامی مهم در رابطه با حفاظت از دارایی‌ها دانست. جدا از انتخاب کیف پول مناسب، بهتر است تا نرم افزار کیف پول را از مراجعی معتبر دانلود کرد تا با نسخه‌های تقلبی مواجه نشد. امکان دریافت اغلب کیف پول‌های معتبر در گوگل پلی و اپ استور وجود داشته و پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز برای در امان نگه داشتن توکن‌های تتر خود، یکی از کیف پول‌هایی که معرفی شدند را از طریق این مراجع دریافت کنید.