دنیای ارزهای دیجیتال همواره پر از فرصت‌های نهان است که با شناسایی و همگام‌شدن با آن‌ها، می‌توان سودهای کلانی را به‌دست آورد. یکی از این فرصت‌ها، لیست شدن توکن یا رمزارز مخصوص در صرافی‌های بزرگ است. این امر می‌تواند نشانه‌ای از رشد و پذیرش بیشتر آن در این بازار باشد و از سوی دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را نیز پیش‌رو دارندگانش ایجاد می‌کند.

برای این ‌که بتوان این فرصت‌های نهان را شناسایی کرد، لازم است تا از آخرین پروژه‌های بلاک‌چین و توکن‌هایی که در صرافی‌ها لیست می‌شوند، آگاه بود و سپس جزییات مختلف هر یک از این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد؛ اما سوالی که دراین‌میان وجود دارد، این است که چگونه می‌توان از لیست‌شدن ارزهای دیجیتال مختلف مطلع شد؟ اگر شما نیز می‌خواهید بهترین روش‌ها برای آگاهی از لیست‌شدن رمزارزها را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دنبال‌کردن صرافی‌های معتبر بین‌المللی

برخی از صرافی‌های معتبر بین‌المللی مانند CoinBase و Binance، پروژه‌هایی که اعتبار بالایی دارند را در اولین فرصت ممکن لیست می‌کنند. دنبال‌کردن اخبار این صرافی‌ها از راه‌های متفاوت مانند شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت رسمی آن‌ها، می‌تواند آخرین اخبار لیست‌شدن توکن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع برساند.

لیست شدن ارزهای دیجیتال

دنبال‌کردن وب‌سایت‌های  Aggregator

برخی از وب‌سایت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، به‌عنوان وب‌سایت‌های Aggregator  شناخته می‌شوند. این وب‌سایت‌ها همواره اطلاعات مختلف بازار رمزارزها را گردآوری کرده و منتشر می‌کنند. این امکان وجود دارد که اسم یک رمزارز به‌خصوص را در آن‌ها جست‌‍وجو کرد و سپس گستره وسیعی از اطلاعات پیرامون آن را به‌دست آورد؛ حتی اسم ارزهای دیجیتالی که هنوز لیست نشده‌اند را نیز می‌توان در این وب‌سایت‌ها جست‌وجو کرد. دو مورد از بهترین وب‌سایت‌های Aggregator، به‌ترتیب CoinMarketCap و CoinGecko  هستند که هر دو شهرتی جهانی دارند.

استفاده از وب‌سایت  CoinSniper

یکی از جالب‌ترین وب‌سایت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال،CoinSniper  است. در این وب‌سایت، می‌توان نسبت به پیش‌خرید کوین‌هایی که هنوز لیست نشده‌اند اقدام کرد و به‌نوعی روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری انجام داد. این صرافی یک فهرست جامع از کوین‌هایی که به‌تازگی در صرافی‌ها لیست شده‌اند را نیز ارائه می‌دهد؛ تصمیم‌گیری برای این ‌که روی کدام نوع از ارزهای دیجیتال (کوین‌هایی که به‌تازگی لیست شده‌اند یا کوین‌هایی که هنوز لیست نشده‌اند) سرمایه‌گذاری شود، تا حدود زیادی به استراتژی معامله‌گر بستگی دارد؛ اما طبیعی است که پیش‌خرید کردن کوین‌ها، ریسک بیشتری را در پی داشته باشد. وب‌سایت CoinSniper، در هنگام ورود کاربران یک اطلاعیه مبنی‌بر ریسک‌های احتمالی را نمایش می‌دهد.

دنبال‌کردن صفحات رسمی پروژه

اگر شخصی قصد داشته باشد تا از لیست‌شدن ارز دیجیتال به‌خصوصی آگاه شود، بهترین روشی که پیش‌رویش قرار دارد، دنبال‌کردن صفحات رسمی پروژه موردنظر است. هر کدام از پروژه‌های بلاک‌چین حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص شبکه X، صفحه‌ای اختصاصی دارند که آخرین اخبار مرتبط با خود را در آن منتشر می‌کنند. قطعا صفحات شبکه‌های اجتماعی این پروژه‌ها، اولین منبع انتشار خبر مرتبط با لیست‌شدن آن‌ها خواهند بود.

استفاده از وب‌سایت  CoinLaunch

یکی از بهترین روش‌ها برای اطلاع از آخرین ارزهای دیجیتالی که در صرافی‌ها لیست شده‌اند یا در آستانه لیست‌شدن قرار دارند، دنبال‌کردن وب‌سایت CoinLaunch است. پلتفرم CoinLaunch  در واقع یک پایگاه داده مفصل است که سه فهرست اصلی را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ فهرست‌های ICO ،IDO و IEO. پروژه‌های IDO به پروژه‌هایی گفته می‌شود که ازطریق صرافی‌های غیرمتمرکز برای جمع‌آوری نیازهای مالی خود اقدام می‌کنند. این پروژه‌ها پس از تامین نیاز مالی خود و راه‌اندازی پلتفرم اصلی، توکن‌ها را به بازار عرضه کرده و کاربران می‌توانند ازطریق وب‌سایت CoinLaunch، از زمان عرضه باخبر شوند.

دسته‌ای دیگر از پروژه‌ها، پروژه‌های ICO هستند. این پروژه‌ها در ازای جذب سرمایه ازطریق سرمایه‌گذاران، به آن‌ها توکن این پروژه را اهدا می‌کنند. درصورت رشد پروژه و افزایش قیمت ارز دیجیتال آن، سرمایه‌گذاران سود کرده و در غیر این صورت، ضرر می‌کنند. پلتفرم CoinLaunch  یکی از جامع‌ترین فهرست‌های ICO را ارائه داده و می‌توان از آخرین وضعیت بسیاری از پروژه‌های فعال اطلاع پیدا کرد.

پروژه‌های IEO نیز دسته دیگری از پروژه‌های مبنی‌بر بلاک‌چین هستند که شباهت بسیاری به ICO دارند؛ با این تفاوت که سرمایه‌گذاران برای خرید توکن آن‌ها ازطریق یک صرافی معتبر اقدام می‌کنند. این روش که به‌تازگی مرسوم شده‌است، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را به میزان زیادی کاهش دهد. وب‌سایت CoinLaunch یک فهرست بلندبالا از پروژه‌های IEO را نیز فراهم کرده و می‌توان از آخرین تحولات آن‌ها باخبر شد.

نحوه اطلاع از رمزارز لیست شده

عضویت در گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال

امروزه این امکان وجود دارد که در هر زمینه با افراد گوناگونی که در همان حوزه فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کرد. در مورد بازار ارزهای دیجیتال نیز به همین صورت بوده و گروه‌ها و اجتماعات مختلفی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها عضو شد و از اطلاعاتی که کاربران به اشتراک می‌گذارند، استفاده کرد. البته نکته‌ای که دراین‌میان باید به آن توجه داشت، این است که بعضی از اطلاعات منتشرشده، به‌خصوص اطلاعاتی که در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند، صحت چندانی ندارند؛ به‌ همین خاطر، نباید آن‌ها را مبنای اصلی جهت تصمیم‌گیری قرار داد؛ اما به‌طورکلی، این اجتماعات می‌توانند برای آگاهی از لیست‌شدن ارزهای دیجیتال مفید باشند.

استفاده از قابلیت‌های وب‌سایت  CoinRanking

یکی دیگر از بهترین وب‌سایت‌هایی که می‌توان ازطریق آن، از لیست‌شدن کوین‌های جدید مطلع شد،CoinRanking  است. این وب‌سایت با یک طراحی مینیمال، ساده و جذاب، آخرین تغییر قیمت‌های بازار ارزهای دیجیتال و همچنین جدیدترین کوین‌هایی که به بازار اضافه می‌شوند را به‌نحوی قابل درک به‌نمایش درآورده و می‌توان اطلاعات خوبی را از آن کسب کرد. درحال‌حاضر، بیش از ۴۲ هزار کوین متنوع توسط این پلتفرم رصد می‌شوند که عددی بی‌نظیر است. جالب است بدانید که CoinRanking، صرافی‌های ارزهای دیجیتال را نیز مورد بررسی قرار داده و آخرین اطلاعات مرتبط با آن‌ها را منتشر می‌کند.

دنبال‌کردن بخش خبری وب‌سایت سرمایکس

یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی که همواره آخرین تغییر و تحولات بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد، سرمایکس است. امروزه قابلیت معامله بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال در این صرافی وجود دارد که نشان‌دهنده گستره فعالیت آن است. صرافی سرمایکس در کنار تمامی امکانات و قابلیت‌های خود، یک بخش اختصاصی را نیز به اخبار ارزهای دیجیتال اختصاص داده و می‌توان با دنبال‌کردن این بخش، ضمن اطلاع از به‌روزترین تحولات حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، از آخرین کوین‌هایی که در این صرافی یا سایر صرافی‌های معتبر لیست می‌شوند نیز مطلع شد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که در مورد سرمایکس وجود دارد، این است که این صرافی همواره در لیست‌کردن ایردراپ‌های تلگرامی پیش‌قدم بوده و می‌توان توکن این بازی‌ها را در اولین فرصت ممکن و کوتاه‌ترین زمان ازطریق صرافی سرمایکس به پول نقد تبدیل کرد. باتوجه‌به این ‌که ایردراپ‌های تلگرامی محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران ایرانی پیدا کرده‌اند، سرمایکس نیز خود را موظف می‌داند که عملکرد خوبی را در این حوزه ارائه کند. سابقه عملکرد سرمایکس در مورد ارزهای دیجیتالی مانند نات‌کوین، داگز، همستر و … که ابتدا ایردراپ‌های تلگرامی بودند و سپس بر بستر بلاک‌چین پیاده‌سازی شدند، گواهی بر تعهد این صرافی جهت لیست‌کردن آخرین توکن‌های عرضه‌شده به بازار است.

جمع‌بندی

در این مطلب، سعی کردیم تا بهترین روش‌ها برای اطلاع از لیست‌شدن ارزهای دیجیتال را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. بسته به این‌ که به‌دنبال اخبار چه ارز دیجیتالی باشید یا این ‌که بخواهید از لیست‌شدن کدام دسته از رمزارزها مطلع شوید، به روشی متفاوت نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از مطالعه دقیق هر یک از شیوه‌هایی که معرفی شدند، بهترین گزینه ممکن که با شرایط شخصی‌تان سازگار است را انتخاب کنید.