ایلان ماسک بیلیونر، طرفدار شدید تکنولوژی روز است و وقتی بحث بر سر میزان دارایی باشد متوجه می‌شویم که او چقدر پولدار است؛ اما او طرفدار بیت کوین نیست. ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا (Tesla Inc) در توییتر خود بیان کرد که او فقط صاحب کسر کوچکی از یک توکن بیت کوین است. ایلان ماسک این گونه اعتراف کرد:

من عملا، جدا از ۰/۲۵ بیت کوینی که یک دوست چند سال قبل برای من فرستاد، هیچ ارز دیجیتال ندارم.

بر حسب قیمت بیت کوین که حدودا ۵۰ میلیون تومان برای هر سکه یا توکن بیت کوین است، مقدار بیت کوینی که ایلان ماسک دارد به ۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان می‌رسد. این کارآفرین که ارزش شبکه او بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است، میزان دارایی بیت کوین خود را در پاسخ به سوال درباره‌ یک کلاهبرداری آنلاین فاش کرد؛ در این کلاهبرداری، کاربرانی به صورت تصادفی خود را چهره‌های مشهوری همچون ماسک می‌نامیدند تا ارزهای دیجیتال مردم را به سرقت ببرند.

بی تفاوتی ماسک به بیت کوین احتمالا باعث تعجب طرفدارانش نشده است؛ چرا که اخیرا او در خبری بیان کرد:

واقعا ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است؟

یک دوست چند سال پیش بخشی از یک بیت کوین را برای من فرستاد، اما من نمی‌دانم اصلا کجا است.

آیا ایلان ماسک ، ساتوشی ناکاموتو است؟

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، ماسک شایعه‌هایی مبنی بر این که او ساتوشی ناکاموتو، مخترع مرموز بیت کوین است را انکار کرد. بعد از این که کارآموز قبلی شرکت اسپیس اکس (SpaceX) بنام ساهیل گوپتا در پست یک وبلاگ نوشت که ساتوشی احتمالا ایلان ماسک است، باعث ایجاد شایعه‌هایی در میان مردم شد. گوپتا این‌گونه دلیل آورد:

ایلان ماسک یک دانشمند خود آموخته است. او با خواندن کتاب‌هایی در موضوعات مختلف و به کار گرفتن دانش خود، دائما در تمام زمینه‌ها درحال اختراع است. این گونه بود که او موشک‌ها را ساخت، هایپرلوپ را اختراع کرد و این احتمال وجود دارد که بیت کوین را هم اختراع کرده باشد.

هویت واقعی ناکاموتو هیچ وقت تایید نشد؛ اما از زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ اختراع شد، حدس و گمان‌هایی برای هویت او وجود داشته است. در این حین، ماسک تنها بیلیونری نیست که نسبت به بیت کوین و پدیده ارز دیجیتال مشکوک است.

منتقدان بیت کوین به خاطر نوسانات قیمت ارز دیجیتال، بی‌قانونی و عدم وجود تضمینی برای ارزش آن از با بیت کوین مخالفت می‌کنند؛ چرا که حتی یک بانک مرکزی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند.

میلیاردری به نام چارلی مونگر بیت کوین را به عنوان یک «زهر مهلک» می‌داند و رسانه‌های ارزهای دیجیتال را «کاملا نادان» نامیده‌ است. همچنین وارن بافت میلیاردر، رئیس چارلی مونگر، پیش‌بینی کرد که ارزهای دیجیتال تقریبا به طور قطع به «یک پایان بد خواهند رسید».

پائول سینگ رئیس صندوق مدیریت الیوت، با ۳۴ میلیارد دلار دارایی، در آخرین نامه‌اش به مشتری‌ها، ارزهای دیجیتالی را به عنوان یک حباب، یک کلاهبرداری و یک تقلب دانست.