سرمایکس
video thumb

گزارش FBI از دزدی هکر ها در سال ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶، قربانیان طی ۲۹۸۷۲۸ مورد از جرایم سایبری، ۱٫۳۳ میلیارد دلار از دست داده‌اند؛ هکرها

FBI به تجزیه و تحلیل گزارشات قربانیان در مرکز شکایات جرایم اینترنتی (IC3) پرداخت؛ آن ها از اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده‌های این مرکز برای انتشار این گزارش سالیانه استفاده کردند. شایان ذکر است که مطابق تحقیقات “دپارتمان دادگستری”، تنها ۱۵ درصد از قربانیان کلاهبرداری در ایالات متحده، جرایم را به مراتب حقوقی گزارش دادند.

BEC و از دست رفتن سرمایه شرکت ها

به گزارش ارزجو و به نقل از bitcoin magazine ، دفتر FBI چندین موضوع داغ در ارتباط با جرایم اینترنتی سال ۲۰۱۶ را مطرح کرد. این موضوعات شامل سو استفاده از ایمیل کاری BEC) ) نیز می‌شود؛ همین امر موجب از دست رفتن ۳۶۰ میلیون دلار قربانیان شده است.

در نتیجه این موضوع در جایگاه اول در رده‌ی زیان‌بارترین عوامل قرار گرفت. BEC مجموعه‌ای از شرکت‌های رده بالا را برای کلاهبرداری هدف قرار می دهد؛ این شرکت ها عموما با مشاغل یا کارپردازان بین‌المللی یا خارجی که هزینه‌های انتقال را در فواصل منظم پرداخت می‌کنند، کار می‌کنند.

باج افزارها

باج‌افزار

پس از آن‌ که این مجرمان موفق به نفوذ به سیستم‌های قربانیان شدند، از آن‌ها درخواست باج می‌کنند. بر اساس آن‌چه FBI می‌گوید، در بیشتر موارد این با‌ج‌ها به صورت رمزارزهایی چون بیتکوین پرداخت می‌شود. در سال ۲۰۱۶، IC3 در ارتباط با حملات باج افزاری، ۲۶۷۳ مورد شکایت را شناسایی کرد؛ میزان خسارت وارده از این حملات بیش از ۲٫۴ میلیون دلار برآورد شد.

پشتیبان فنی

از دیگر جرایم اینترنتی، کلاهبرداری پشتیبانی فنی است که درخواست تقریبا ۷٫۸ میلیون دلار از قربانیان داشته. این کلاهبرداری زمانی رخ می‌دهد که مجرمان، نقش آژانس‌های پشتیبانی فنی را از طریق یک نرم‌افزار کامپیوتری، کابل یا شرکت اینترنتی جعل می کنند.

هنگامی که این هکرها با قربانیان ارتباط برقرار می کنند، آن‌ها را متقاعد می‌کنند تا یک کنترل از راه دور بر دستگاه‌هایشان ایجاد کنند. به محض اینکه این مجرمان کنترل سیستم‌ها را در دست بگیرند، فعالیت جنایی دیگری روی می‌دهد. چندین شرکت از جمله Microsoft و Mozilla در وب‌سایت‌هایشان به مشتریان خود پیرامون چنین فعالیت‌های کلاهبردارانه‌ای هشدار داده‌اند.

طرح های کلاهبرداری

IC3، ۱۷۱۴۶ مورد اخاذی حین استفاده از اینترنت را که باعث از دست دادن ۱۵ میلیون دلار شده است، ثبت کرده است.  طبق گفته‌ی FBI، در موارد اخاذی، مجرمان سایبری مبلغ یا چیزی ارزشمند را از قربانیان طلب می کنند؛ این مجرمان، قربانی را با آسیب فیزیکی یا مالی یا انتشار اطلاعات حساس تهدید می کنند.

این آژانس اشکال مختلفی از جرایم را شناسایی کرده است؛ این جرایم شامل حملات منع سرویس، طرح‌های قتل، اخاذی بر اساس جنسیت، طرح‌های جا زدن خود به عنوان عوامل دولتی، طرح‌های وام جعلی و نفوذ به اطلاعات افراد شناخته شده و مشهور می شود. مطابق با گفته‌ی FBI، مجرمان سایبری اغلب از قربانیان می‌خواهند تا این پرداخت‌ها در قالب ارزهای رمزنگاری شده باشد. این امر برای مجرمان یک لایه‌ی امنیتی بیشتر فراهم می‌کند؛ چرا که فرستادن این پول‌ها آسان ولی ردیابی آن ها سخت است.

آمار FBI از حوادث سال ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶ و در مقایسه با سال گذشته، تعداد موارد جرایم اینترنتی گزارش شده ۳٫۷ درصد افزایش یافته است. میزان خسارات وارد شده بر قربانیان نیز تا ۳۸۰ میلیون دلار افزایش یافته است.  به جز ایالات متحده، پنج کشوری که بیشتر در معرض جرایم اینترنتی قرار داشته اند به ترتیب عبارتند از:

کانادا (۳۷۲۲ مورد)، هند ( ۲۱۸۸ مورد)، انگلستان ( ۱۵۰۹ مورد)، استرالیا (۹۳۶ مورد) و فرانسه (۵۶۸ مورد).

در میان ایالت‌های آمریکا، کالیفرنیا با ۳۹۵۴۷ مورد، تگزاس با  ۲۱۴۴۱ مورد  و فلوریدا نیز با ۲۱۰۶۸ مورد، به ترتیب بیشترین قربانیان را داشته‌اند.

FBI هم‌چنین گروه‌های سنی مختلف که تحت تاثیر جرایم اینترنتی قرار می‌گیرند را مقایسه کرده است. قربانیان بالای ۶۰ سال، بیشترین خسارت (۳۳۹ میلیون دلار) و بیشترین مورد ( ۵۵۰۴۳ مورد) را تشکیل می دهند. کسانی که بین ۳۰ تا ۳۹ سال داشته‌اند با ۵۴۶۷۰ مورد، در رده‌ی دوم قرار می‌گیرند؛ در صورتی که این گروه تنها ۵۶ درصد (۱۹۰ میلیون دلار) را در مقایسه با افراد بالای ۶۰ سال از دست داده‌اند. افراد زیر ۲۰ سال کمترین مورد (۱۰۰۰۴) و خسارت (۶٫۷ میلیون دلار) را داشته اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version