سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استلار Stellar چیست؟ همه چیز درباره استلار

ارز دیجیتال استلار، یکی از انواع رمز ارزهاست که باید با آن آشنا شوید. تعداد قابل توجهی از ارزهای دیجیتال در گذشته ظهور یافته‌اند و اکنون در بازار زیادی از آن‌ها می‌توان یافت. با این حال، سرمایه‌گذاری در همه‌ی این ارزها هوشمندانه نیست. برخی از ارزهای رمزی توانسته‌اند با امکانات بهتر و ایمنی بیشتر خود را از رقبا متمایز کنند. ارز دیجیتال استلار نیز به عنوان یک نمونه از این دسته از ارزها شناخته می‌شود. در این مقاله، ما قصد داریم به شما در معرفی ارز دیجیتال استلار و نکات مهم خرید استلار کمک کنیم.

 استلار کوین

توضیحی کلی از ارز دیجیتال استلار

استلار یک شبکه همتا به همتا است و همانند بیت کوین، برخوردار از طراحی غیرمتمرکزی است. استلار، مثل سایر ارزهای دیجیتال، از فناوری بلاک‌چین بهره می‌برد. در این شبکه غیرمتمرکز، هیچ نهاد مرکزی و هیچ تصمیم‌گیری متمرکزی وجود ندارد. جزئیات تمام تراکنش‌ها در استلار بر روی بلاک‌چین ثبت شده و به عنوان یک دفتر کل عمومی ذخیره می‌شوند و هر فردی قادر به مشاهده این دفتر کل و جزئیات تراکنش‌ها است. در شبکه استلار، اطلاعات به جای اینکه در یک منبع مرکزی (مثل یک بانک) جمع‌آوری شوند، توزیع می‌شوند و بین گره‌های پیوسته (که به عنوان سرورها شناخته می‌شوند) انتقال می‌یابد. تمام تصمیمات و تأییدها در این شبکه از طریق پروتکل اجماع استلار انجام می‌شود و زمان لازم برای رسیدن به این اجماع تنها ۳ تا ۵ ثانیه است. به عکس از بیت کوین که از سیستم اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌کند، استلار از پروتکل توافقی استلار (SCP) برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. در بیت کوین، ماینرها با هم همکاری می‌کنند تا تراکنش‌ها را تأیید کنند. اما در استلار، گره‌های معتمد که Stellar Core را اجرا می‌کنند (که نرم‌افزاری است که گره‌ها برای انجام تراکنش‌های معتبر استفاده می‌کنند) وظیفه تأیید تراکنش‌ها را بر عهده دارند.

 

سازنده استلار چه کسی است؟

استلار و ریپل در ساختار اصلی‌شان به یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند، این تشابه به موسس اصلی استلار، جد مک کالب، بازمی‌گردد. جد مک کالب به عنوان بنیان‌گذار ارشد ریپل نیز شناخته می‌شود. او پس از وقوع تنش‌هایی در تیم توسعه‌دهندگان ریپل، این پروژه را ترک کرد و با تیم خود شروع به ایجاد ارز دیجیتال جدید به نام استلار نمود.

 توسعه‌دهنده اصلی استلار

تاریخچه استلار

همان طور که در مقاله ریپل چیست هم گفته شد، در سال ۲۰۱۴، جد مک کالب، یکی از بنیان‌گذاران ارز دیجیتال ارز ریپل، تصمیم به جدایی از تیم ریپل گرفت و شروع به توسعه ارز دیجیتال استلار کرد. در سال ۲۰۱۵، نخستین نسخه از کد استلار معرفی شد. در نسخه اول ارز دیجیتال استلار، به دلیل تجربه‌ی آقای کالب در تیم ریپل، تشابه‌هایی با ریپل وجود داشت. این تشابه به اندازه‌ای بود که مالکین ریپل و استلار به یک چالش مشترک دعوت شدند. اما در اواخر سال ۲۰۱۵، یک الگوریتم جدید برای استلار معرفی شد و کدها مجدداً بازنویسی شدند.

 

هدف از ساخت استلار

ریپل به منظور فراهم آوردن تبادلات مالی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی تشکیل شد. مدیریت استلار با جدا شدن از ریپل، اهداف جدیدی را برای این ارز ترسیم کرده و تصریح کرده که هدف اصلی این پروژه ارائه خدمات مالی با سرعت بالا و هزینه مقرون به صرفه به کاربران است. این تغییرات هدف ایجاد یک محیط امن و سریع برای تبادلات مالی در سطح جهان را دنبال می‌کند. با استفاده از بلاکچین غیرمتمرکز استلار، این ارز توانایی انجام هزاران تراکنش در فاصله زمانی بسیار کوتاهی را داراست، تنها در ۳ تا ۵ ثانیه. این مزیت که همچنان هدف اصلی توسعه این رمزارز است، به عنوان دلیل اصلی پرطرفداری آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

بلاک‌چین استلار

استلار یک پلتفرم بلاکچین است که به منظور تسهیل تراکنش‌های مالی برون‌مرزی و بانکی طراحی شده است. این پلتفرم در حوزه‌هایی از جمله انتقال وجوه، پرداخت‌های موبایلی و تراکنش‌های کوچک تخصص دارد. هدف اساسی شبکه استلار، ارائه خدمات مالی با سرعت و کارایی بالا به هزینه‌ی مقرون به‌صرفه به کاربران است.

 مکانیزم استلار

پروتکل اجماع استلار

شبکه استلار در سال ۲۰۱۴ توسط جد مک‌کالب (Jed McCaleb) و جویس کیم (Joyce Kim) به عنوان یک شاخه از پروتکل ریپل راه‌اندازی شد. با این حال، با توجه به هدف‌های مختلفی که برای خود قائل شده، استلار از ریپل تفاوت‌های معتبری دارد. در ابتدا، واحد کریپتوکارنسی در این شبکه به نام "Stellar" بود، اما برای جلوگیری از ابهام با استلار، به واحد "Lumen" با نماد "XLM" تغییر یافت. خلاصه‌ای از ویژگی‌های بلاکچین استلار عبارت‌اند از:

·        داشتن پایگاه داده باز و غیرمتمرکز

·        زمان تأیید تراکنش‌ها در محدوده ۳ تا ۵ ثانیه

·        توانایی مدیریت هزاران تراکنش در یک ثانیه

·        استفاده از پروتکل اجماع استلار

·        واحد پولی استلار به نام "Lumen" و با نماد "XLM" شناخته می‌شود.

 

چرا استلار به محبوبیت بالایی رسیده است؟

استلار خدماتی متنوعی ارائه می‌دهد که شبیه به خدمات بانکی سنتی هستند، اما با تفاوت‌های مهمی. تراکنش‌ها در این شبکه غیرمتمرکز با هزینه‌های بسیار پایینتر و سرعت پردازش بالاتر نسبت به بانک‌های سنتی انجام می‌شوند. پرداخت‌ها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ ثانیه پردازش می‌شوند و تبادل ارزها در این سیستم نسبتاً ساده و با هزینه‌های شبکه ناچیز صورت می‌گیرد. این خدمات با رویکرد متفاوتی نسبت به بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری ارائه می‌شوند. استلار به هدف ارائه خدمات مالی با هزینه کم به مردم در سراسر جهان، مبارزه با فقر و افزایش قابلیت‌های فردی افراد می‌پردازد.

 

استلار ارزش خود را از کجا می‌گیرد؟

استلار به عنوان یک شبکه تبادل جهانی به دلیل امکان میزبانی هزاران مبادله بین ارزها و توکن‌ها در یک ثانیه، به ارزش افزوده می‌پیوندد. در حقیقت، مبادله بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات، یک فرآیند زمان‌بر و پرهزینه است. استلار این عملیات را به سرعت و با هزینه کمتری انجام می‌دهد. واحد پولی XLM برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و نگهداری حساب‌ها در شبکه استلار استفاده می‌شود. هرچقدر که این ارز دیجیتال، Lumen، پذیرفته‌تر شود، ارزش آن نیز افزایش خواهد یافت. کمیت موجودی در این مورد تأثیرگذار است و به همین دلیل قیمت یک واحد Lumen به شدت کمتر از قیمت بیت کوین است. مشخص کردن ارزش آینده Lumen به‌طور دقیق مشکل است، ڲرا این مسأله با میزان پذیرش گسترده و موفقیت این فناوری در ارتباط است.

 

بررسی امنیت ارز Lumen

استلار به لحاظ امنیتی تاریخچه‌ای بسیار مطمئن دارد و تاکنون تجربه تقریباً هیچ نوع حمله‌ای را نداشته است. هزینه‌های بسیار کمی که برای هر تراکنش در این شبکه دیجیتال پرداخت می‌کنید، برای مقابله با حملات DDoS (نوعی حملات سایبری به سرور) به کار می‌رود. برای اطمینان بیشتر، شرکت‌های بزرگی مانند IBM نیز از این ارز دیجیتال در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، که نشان از اعتماد به امنیت آن دارد.

 

مزایای استلار چیست؟

تمامی شبکه‌ها و رمز ارزهای موجود، دارای مزایای قابل توجهی هستند. در ادامه به بررسی انواع مزایای ارز استلار می‌پردازیم.

 

سرعت بالای تراکنش‌ها

استلار با ظرفیت پردازشی بالایی که حدود ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را پشتیبانی می‌کند، امکان انجام تراکنش‌ها با سرعت بی‌نظیری را فراهم می‌کند. به این ترتیب، هر تراکنش در حداکثر زمان ۵ ثانیه تائید می‌شود. این سرعت استثنایی منجر به تحولات چشمگیری در عرصه‌ی پرداخت‌های برون‌مرزی گردیده است. این توانایی منحصر به فرد استلار به ارتقاء فرآیندهای مالی در سطح جهانی کمک بزرگی نموده و امکان انجام تراکنش‌های برون‌مرزی با هزینه و زمان معقول را فراهم می‌کند.

 تعدادی کوین به همراه استلار

هزینه تراکنش‌های ناچیز

زمان کمی که برای انجام تراکنش‌ها در این ارز دیجیتال صرف می‌شود و کارایی بالای عملیاتی آن به اقتصادی هزینه کمتر و مقرون به‌صرفه‌تر انجام معاملات تبدیل شده است. واقعیت این است که هزینه تراکنش‌ها در این پروتکل به مراتب کمتر از پروتکل‌های پرداختی رقابتی مانند ریپل است. این ویژگی‌ها، استلار را به یک گزینه جذاب برای افراد و شرکت‌ها می‌کند که به دنبال راه‌حل‌های مالی با کارایی بالا و هزینه کمتر هستند.

 

بهره‌گیری از عناصر فنی پیشرفته

استلار امکان ادغام عناصری از بلاک‌چین هوشمند به همراه ویژگی‌هایی مثل امضای چندگانه را داراست. این ترکیب عملکرد پروتکل پرداخت را به طور کلی بهبود می‌بخشد. این امکانات تازه‌نظر به پروتکل اضافه شده اند و برای کاربران و تراکنش‌هایشان فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، استلار در حال توسعه و به‌روزرسانی به منظور بهبود عملکرد و افزودن ویژگی‌های جذاب‌تر به شبکه خود می‌باشد.

 

معایب استلار چیست؟

در کنار مزایای گوناگون، استلار دارای معایبی نیز هست که در ادامه به بررسی آنان می‌پردازیم.

 

استلار دارای رقبایی سرسخت است

به عبارت دیگر، حفظ توانایی و رشد در مقابل رقبای قدرتمند برای استلار چالش‌برانگیز است. از جمله رقبا، پروتکل پرداخت ریپل به عنوان بزرگترین رقیب استلار شناخته می‌شود. این تقاضا نسبت به آنکه هر دو پروتکل توسط یک شخص طراحی و اجرا شده‌اند، نشان‌دهنده نقاط مشترک بین این دو است. علاوه بر این، مؤسسات بانکی سنتی نیز به دنبال تنوع و توسعه در پرداخت‌های برون‌مرزی خود هستند و در این راستا از پلتفرم‌هایی مانند SWIFT بهره‌مند می‌شوند. در مواجهه با این چالشات، استلار نیز به‌دنبال ارائه راه‌حل‌هایی نوآورانه و افزودن قابلیت‌های بهبودیافته به شبکه‌اش برای حفظ جایگاه و تنوع می‌باشد.

 

دسترسی محدود جهت انجام تراکنش

برای استفاده از این سیستم، شما باید حداقل ۲۰ واحد از ارز دیجیتال XLM در کیف پول خود داشته باشید. این محدودیت ممکن است برای کاربرانی که از خرید و نگهداری این مقدار از ارز استلار منصرف هستند، مشکل‌ساز باشد. این الزام می‌تواند برخی از افراد را از استفاده از این سیستم بازدارد.

 

عدم متمرکز بودن استلار

به عنوان یک پروتکل معاملاتی، ریپل به صورت متمرکز اداره می‌شود. این ویژگی ممکن است باعث شود که برخی کاربران تمایل داشته باشند که به‌جای استلار، از ریپل استفاده کنند. از طرف دیگر، بانک‌ها و مؤسسات مالی ممکن است به دلیل ماهیت متمرکزتر ریپل، این پروتکل را به عنوان یک انتخاب مناسب‌تر در نظر بگیرند. انتخاب بین استلار و ریپل به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس نیازها و اهداف هر فرد یا سازمان می‌تواند متغیر باشد.

 

دستاورد اصلی استلار چیست؟

شبکه‌ی استلار در حال جلب توجه خود از طریق عرضه امکانات بهبودیافته نسبت به شبکه‌ی اتریوم می‌باشد. عملکرد کارایی و سرعت بیشتر از اتریوم، و ویژگی تبادل دارایی به عنوان یک جزء اساسی پروتکل استلار، از ویژگی‌های مهمی هستند که به تأثیر گذاری در این رقابت کمک می‌کنند. در مقایسه با اتریوم که برای انجام تراکنش‌ها معمولاً نیاز به تبادل با صرافی‌های مختلف دارد، استلار با ایجاد یک محیط ساده‌تر برای تبادل دارایی‌ها، مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته است.

شرکت IBM نیز به عنوان یکی از بزرگترین نام‌ها در عرصه فناوری، در حال حاضر از بلاک‌چین استلار در چندین پروژه خود بهره می‌برد. این شرکت یک سیستم پرداخت مبتنی بر استلار با نام "Blockchain World Wire" تدارک دیده است که نمونه‌ای از تأثیرگذاری استلار در جهان فناوری و اقتصاد می‌باشد.

 

استلار چگونه کار می‌کند؟

روش کار شبکه استلار برخی از ویژگی‌های مشابه با شبکه ریپل دارد. این نوع شبکه باعث ساده بودن فرآیند کار با آن می‌شود. ارز دیجیتال استلار را می‌توان در دو زمینه مورد استفاده قرار داد. یکی از آنها ارتباط با دنیای سرمایه‌گذاری و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر می‌باشد و زمینه دیگر کاربران خرد را دربرمی‌گیرد. از این روش می‌توان برای انتقال پول بین افراد بهره‌برد، به طوری که نیازی به مراجعه به بانک‌ها یا انجام مراحل پیچیده بانکی برای انتقال پول به سراسر دنیا نیست. بانک‌ها و مؤسسات مالی به عنوان موجودیت‌های کاملاً معتبر در شبکه استلار شناخته می‌شوند. بلافاصله پس از هر درخواست واریز از سوی کاربر در هر نقطه‌ای از جهان، بانک‌های متصل به شبکه ارز استلار واحد واریزی را به ارز فیات تبدیل کرده و پول را در سیستم مالی جهانی منتقل می‌کنند. یک نکته مهم آن است که تمامی این فرآیندها در کمتر از ۵ ثانیه انجام می‌شوند. همچنین، بلافاصله پس از درخواست واریز توسط کاربر، مقدار استلار معادل آن به حساب کیف پول ارز دیجیتال فرد مقابل به صورت ارزشی اضافه می‌شود.

 

ارسال ارزهای سنتی در استلار

استلار به عنوان یک شبکه اینترنتی غیرمتمرکز عمل می‌کند که سرورهای آن در انحرافات مختلف جهان قرار دارد. این ویژگی به نهادها این امکان را می‌دهد که سرورهای خود را در شبکه اداره کنند و سرعت اجرای عملیات خود را افزایش دهند. در شبکه استلار، ارسال پول به صورت سنتی به کمک یک سیستم به‌صورت جامع و یکپارچه انجام می‌شود. این سیستم به عنوان یک دفتر کل عمل می‌کند و هم وظیفه انتقال پول را برعهده دارد و هم برای حفظ امنیت و سوابق تراکنش‌ها از آن استفاده می‌شود. به این ترتیب، پس از هر ثبت تراکنش در شبکه استلار، دستور به صرافی استلار منتقل می‌شود. صرافی استلار هم به صورت غیرمتمرکز در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند. این صرافی کمترین تراکنش‌ها را به سرعت به ارزهای سنتی تبدیل و معادل آن را در حساب مقصد قرار می‌دهد.

 

کیف پول‌های مناسب ذخیره استلار

همچنین، استلار امکان نگهداری  شدن و انتقال در کیف‌پول‌های الکترونیکی مختلف را فراهم می‌کند. در ادامه، ممکن است برخی از کیف‌پول‌های معروف جهت ذخیره‌ این رمزارز مورد بررسی قرار گیرند.

 

کیف پول رسمی استلار

نوع دیگری از کیف‌پول معتبر برای نگهداری استلار کیف‌پول وبی می‌باشد. این کیف‌پول بر روی اکثر مرورگرها قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند به راحتی از هر دستگاه متصل به اینترنت برای دسترسی به موجودی استلار خود استفاده کنند.

همچنین، کیف‌پول موبایل برای سیستم‌عامل‌های مختلف نیز وجود دارد. این نسخه‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت سازگار هستند و این امکان را می‌دهند تا کاربران در هر زمان و مکانی به ارزهای استلار خود دسترسی داشته باشند.

در نهایت، توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای ممکن است به کیف‌پول‌های چندگانه مبتنی بر سخت‌افزار نیز علاقه داشته باشند. این دستگاه‌ها مخصوصاً برای افرادی که می‌خواهند از نگهداری امن استلار خود با کیفیت بالا و بدون اتصال به اینترنت بهره‌برداری کنند، مناسب می‌باشند. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری اغلب به عنوان یک گزینه ایمن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال توصیه می‌شوند.

 نمادی از کیف پول

لجر نانو

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری نیز یک راه ساده و ارزان برای نگهداری استلار و دیگر رمزارزها هستند. کیف‌پول‌های سنتی اغلب به عنوان "کیف‌پول آفلاین" شناخته می‌شوند زیرا در تمامی دستگاه‌ها قابل دسترسی نیستند. کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را به صورت نوشته شده یا چاپ شده در کاغذ ذخیره کرده و از این طریق دسترسی به ارزهای خود داشته باشند.

در نهایت، انتخاب کیف‌پول برای نگهداری استلار و دیگر رمزارزها به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. ممکن است که بخواهید ترکیبی از کیف‌پول‌های مختلف را برای اهداف متنوع خود استفاده کنید. تهیه چندین نسخه از کیف‌پول‌های مختلف می‌تواند امنیت و دسترسی آسان‌تر به دارایی‌های دیجیتال شما را تضمین کند.

 

کیف پول پاپایابات

پاپایابات یک ربات تلگرامی منحصر به فرد است که به صورت مستقیم بر روی پلتفرم تلگرام فعالیت می‌کند و امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در آن را فراهم می‌کند. این کیف پول تلگرامی قابلیت اجرا در تمام سیستم‌ها و سخت‌افزارهایی که تلگرام روی خود دارند را داراست و به کاربران این امکان را می‌دهد که به سادگی و با دسترسی آسان به دارایی‌های خود، معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

 

کیف پول لابستر

یکی از کیف پول‌های متداول برای ذخیره‌سازی و انجام تراکنش‌های استلار، کیف پول تحت وب لابستر می‌باشد. این کیف پول‌های آنلاین، علیرغم نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری کمتر برای امنیت قابلیت فراهم کرده، اما به دلیل سادگی و سهولت کاربری، برای افرادی که به تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند، گزینه‌ی مناسبی می‌باشند. کیف پول لابستر دارای رابط کاربری ساده‌ای بوده و امکان استفاده به راحتی برای تمامی کاربران را فراهم می‌سازد. برای دسترسی به این کیف پول، نسخه‌های مختلف برای اندروید و iOS نیز تاحالا عرضه شده و کاربران گوشی‌های هوشمند از این امکانات بهره‌مند شده‌اند. تیم توسعه‌دهنده این کیف پول نیز از امنیت بالایی بهره‌برده و از ترکیب چند لایه امنیتی برای محافظت از دارایی‌های کاربران اطمینان حاصل کرده است. به علاوه، این کیف پول از امکان ارسال گزارش تراکنش‌های انجام‌شده تاکنون به ایمیل کاربران به منظور اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند.

 

کیف پول بلاک‌چین

کیف پول بلاک چین به عنوان یکی از انواع کیف‌پول‌های دیجیتال پرطرفدار و با تاریخچه‌ای معتبر در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود. این کیف‌پول، از سال‌ها پیش توسط کاربران بیت‌کوین بهره‌مندی شده و اکنون کاربران می‌توانند به راحتی از آن برای ذخیره‌سازی استلار استفاده کنند. از ویژگی‌های بارز این کیف‌پول می‌توان به استفاده‌ی آسان و تحت وبی آن اشاره کرد. همچنین، این کیف‌پول به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا نسخه‌های متنوعی از آن را برای کاربران جهانی توسعه دهند و به همه‌ زبان‌ها و نیازهای جهانی پاسخ دهند. 

 

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)، یکی از نام‌آشناترین کیف‌پول‌های الکترونیکی جهان، مخصوص کاربرانی است که با مفهوم کیف‌پول‌های رمزارزی آشنا هستند. این کیف‌پول توانایی نگهداری و انتقال بیش از ۳۰۰ رمزارز مختلف را داراست، طبیعتا شامل رمزارز استلار نیز می‌شود.

 اتمیک والت

جمع بندی

 استلار یک رمزارز معتبر در دنیای ارزهای دیجیتال است که با استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز و سیستم بلاک‌چین، امکان انجام تراکنش‌های برون مرزی با سرعت بالا و هزینه کم فراهم می‌کند. این رمزارز به واسطه تکنولوژی‌هایی نظیر سرعت بالا و امنیت برجسته، جایگاه ویژه‌ای در عالم ارزهای دیجیتال دارد. با کاربری همچون بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ مانند IBM، استلار به تلاش‌هایی جهت ایجاد شبکه‌ی پرداختی جهانی ساده و مؤثر برای انتقال پول به سراسر دنیا پیش می‌برد. به عبارت دیگر، استلار نقش مهمی در توسعه فناوری پرداخت‌های آتی و مبارزه با هزینه‌های ناچیز در معاملات مالی برون مرزی ایفا می‌کند. در پایان پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را هم که درباره آینده و گذشته ارزهای دیجیتال در ایران است و توسط مدیرعامل مجموعه سرمایکس در برنامه بیسیم بیان شده را مشاهده کنید.

سوالات متداول

استلار چیست و چگونه کار می‌کند؟

استلار یک رمز ارز دیجیتال است که از یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز به نام استلار تشکیل شده است. این شبکه برای انجام تراکنش‌ها با سرعت بالا و هزینه کم شناخته می‌شود.

چرا استلار اهمیت دارد و بانک‌ها و مؤسسات مالی از آن استفاده می‌کنند؟

استلار به دلیل ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا و قابلیت انجام تراکنش‌های برون مرزی با هزینه کم، جذابیت زیادی برای بانک‌ها و مؤسسات مالی دارد. این رمز ارز در توسعه فناوری پرداخت‌های بین‌المللی نقش بزرگی ایفا می‌کند.

چه کیف پول‌هایی برای ذخیره‌سازی استلار وجود دارند؟

برای ذخیره‌سازی استلار، می‌توان از کیف پول‌های مختلفی همچون کیف پول دسکتاپ استلار، کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو، کیف پول تحت وب لابستر، کیف پول بلاک چین و کیف پول اتومیک استفاده کرد.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location