سرمایکس
video thumb

توضیحاتی در خصوص قراردادهای هوشمند یا Smart Contracts

لیست عناوین این مطلب

قرارداد هوشمند چیست ؟قرارداد های هوشمند چگونه ایجاد شدند ؟Smart Contract ها چگونه عمل میکنند ؟فرآیند ساخت یک Smart Contract به چه صورت است ؟۱ – موضوع قرارداد۲ – امضاهای دیجیتالی شده۳ – شرایط یک قرارداد۴ – شبکه غیر متمرکزنمونه های استفاده از قراردادهای هوشمند در زندگی روزمره کدامند ؟الف ) اقدامات مربوط به تهیه و توزیعب ) انتخابات هامزایای استفاده از Smart Contract ها کدام اند ؟a ) امنیتb ) استاندارد سازیc ) اقتصادی بود و سرعت کارمعایب استفاده از Smart Contract ها کدام اند ؟I ) وضعیت نامعلوم قانونیII ) جنبه انسانیIII ) هزینه های اعمالیک قرارداد هوشمند از کجا میتواند ایجاد شود ؟One ) جذاب بودن قراردادها برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارندTwo ) همکاری کامل در مورد تبادلاتThree ) رعایت ارزش های اخلاقیاگر شما نیاز به خرید ارز اتریوم و یا تبدیل ارزهای اینترنتی به یک دیگر دارید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سایت ارز جو می باشد تا از امنیت و سرعت کامل برای انجام تراکنش ها بهره مند شوید .

همانطور که در مقالات قبلی دیده اید ، ما در شبکه اتریوم از واژه ای به نام Smart Contracts یا قراردادهای هوشمند استفاده میکنیم . در این مقاله قصد داریم تا توضیح کاملی در مورد این واژه ارائه دهیم تا شما بتوانید با درک بهتر این موضوع ، فعالیت مثبت تری در زمینه ارز اتریوم داشته باشید .

قرارداد هوشمند چیست ؟

یک Smart Contract در واقع پروتکلی است که از آن برای کنترل کردن قرارداد ها استفاده میشود . قرارداد هوشمند در واقع یک پروتکل منحصر به فرد است که کمک میکند تا عملیات تایید یا ایجاد یک فعالیت جدید ، به درستی انجام شود . Smart Contract ها به شما اجازه میدهند تا بدون دخالت یک شخص ثالت ، تراکنش های خودتان را انجام دهید . چنین تراکنش هایی معمولا قابل ردیابی و غیر قابل بازگشت می باشند . قراردادهای هوشمند تمامی اطلاعات مربوط به قرارداد را کنترل میکند و تمامی کارهای مورد نیاز را به صورت اتوماتیک انجام میدهد .

قرارداد های هوشمند چگونه ایجاد شدند ؟

ایده ایجاد قراردادهای هوشمند اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط یک دانشمند علوم کامپیوتری به نام ” نیک سابو ” مطرح شد . او توضیحات پایه ای و قوانین این کار را توضیح داد ولی محیط کاری و علم آن زمان ، به حدی پیشرفته نبود که بتواند منظور وی را پیاده کند . بعد از معرفی تکنولوژی بلاک چین

Smart Contract ها چگونه عمل میکنند ؟

بیایید کل فرآیند را قدم به قدم بررسی کنیم . ابتدا افراد و نوع قراردادی که بین آن ها منعقد شده است ، کد گذاری میشوند و به عنوان یک بلاک ، در بلاک چین قرار میگیرند . سپس این قرارداد بین تمامی Node های موجود در پلتفرم ، کپی و توزیع میشود . بعد از آنکه عملیات آغاز میشود ، آن قرارداد بنا بر شرایطی که در آن ذکر شده است ، انجام میشود . سپس برنامه بررسی میکند که تعهدات انجام شده معتبر است یا خیر .

فرآیند ساخت یک Smart Contract به چه صورت است ؟

برای ایجاد یک Smart Contract موارد مورد نیاز عبارتند از :

۱ – موضوع قرارداد

برنامه نیاز دارد تا به کالا ها یا خدمات تحت قرارداد دسترسی داشته باشد تا بتوانید آنها را به صورت اتوماتیک از حالت بلاک یا مسدود خارج کند .

۲ – امضاهای دیجیتالی شده

تمامی شرکت کننده ها میتوانند موافقت خودشان را از طریق امضا کردن قرارداد به وسیله کلید های خصوصی خودشان ، اعلام کنند .

۳ – شرایط یک قرارداد

شرایط قراردادها باید به صورت سکانسی از عملیات های مشابه هم باشد که تمامی شرکت کننده ها ملزم به موافقت با این قوانین هستند .

۴ – شبکه غیر متمرکز

قرارداد هوشمند درون بلاک چین شبکه خودش نمایش داده میشود و سپس بین تمامی Node های آن سیستم توزیع میشود .

نمونه های استفاده از قراردادهای هوشمند در زندگی روزمره کدامند ؟

Smart Contract ها میتوانند درون زمینه های مختلفی مفید واقع شوند . برخی از این زمینه ها عبارتند از :

الف ) اقدامات مربوط به تهیه و توزیع

زنجیره تامین معمولا بسیار طولانی است و دارای چندین پیوند می باشد . هر پیوند باید از پیوند قبلی تاییدیه دریافت کند تا بتواند قرارداد قبلی را تایید کند و کار را پیش ببرد . این یک پروسه زمان بر می باشد یکی خیلی منجر به سود نمیشود . با استفاده از قراردادهای هوشمند ، هر شرکت کننده میتواند پیشرفت را مشاهده کند و کارش را همزمان انجام دهد . قراردادهای هوشمند میتوانند ناشناس بودن شرایط قراردادها را حفظ کنند و اجازه اعمال خرابکارانه و کلاهبرداری را ندهند . همچنین با استفاده از چنین سیستم هایی میتوان در هر لحظه وضعیت محصولی را بررسی کرد که در حال ارسال می باشد .

ب ) انتخابات ها

نتایج یک رای گیری انتخاباتی میتواند درون یک بلاک چین قرار بگیرد و در بین تمامی Node های سیستم پخش شود . تمامی این داده ها دارای رمزگذاری می باشند و به صورت ناشناس نگه داری میشوند . این فرآیند باعث میشود که احتمال هرگونه دستکاری انتخاباتی ، از بین برود .

همچنین به صورت کلی مزایای قراردادهای هوشمند میتواند در زمینه هایی مانند بیمه ، سیستم های بانکی و سیستم های مدیریتی ، کارآمد باشد .

مزایای استفاده از Smart Contract ها کدام اند ؟

a ) امنیت

قرارداد های هوشمند ابتدا رمزگذاری میشوند و سیستم بین Node های شبکه توزیع میشوند . این کار تضمین میکند که این قراردادها نمیتوانند بدون اجازه شما ، تغییر داده شوند .

b ) استاندارد سازی

امروزه گونه های مختلفی از قراردادهای هوشمند استفاده میشوند . شما میتوانید یک مورد را انتخاب کنید و آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید .

c ) اقتصادی بود و سرعت کار

تمامی این فرآیند ها اتوماتیک هستند و واسطه ها در آنها حذف شده اند .

معایب استفاده از Smart Contract ها کدام اند ؟

هر چیز مثبتی معمولا در کنار خودش فاکتورهای منفی نیز دارا می باشد ، قراردادهای هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند . برخی از معایب این قراردادها عبارتند از :

I ) وضعیت نامعلوم قانونی

اخیرا قراردادهای هوشمند توسط دولت ها پشتیبانی نمیشوند . بنابراین اگر موسسات دولتی سعی کنند قوانینی برای منع استفاده از آنها وضع کنند ، شاید مجموعه دچار مشکل شود .

II ) جنبه انسانی

این انسان ها هستند که کدها را مینویسند و آنها ممکن است خطا کنند . زمانی که قرارداد هوشمند متصل به بلاک چین شود ، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت .

III ) هزینه های اعمال

Smart Contract ها نمیتوانند بدون برنامه نویسی ایجاد شوند . این موضوع مستلزم داشتن یک کدنویس حرفه ای می باشد که مفهوم قراردادها و مفاهیم پایه بلاک چین را بشناسد .

یک قرارداد هوشمند از کجا میتواند ایجاد شود ؟

امروزه این قراردادهای هوشمند توسط بسیاری از بلاک چین ها اعمال شده اند و از درجه های مختلفی برخوردار هستند . بسیاری از پروژه ها در حال اجرای Smart Contract ها هستند . تفاوت آنها در قالب های اعمال این گونه قراردادها می باشد . امروزه این پلتفرم ها بیشتر روی موارد زیر تاکید دارند :

One ) جذاب بودن قراردادها برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند

در حالی که اکثر پلتفرم های ارائه دهنده این گونه خدمات نیاز به دانش های برنامه نویسی دارند ، مجموعه های بزرگ در تلاش برای حذف این موانع هستند .

Two ) همکاری کامل در مورد تبادلات

گروه پشتیبانی در هر مرحله ای که شما به مشکلی برخورد کنید ، شما را راهنمایی خواهد کرد .

Three ) رعایت ارزش های اخلاقی

حل اختلافات برای بسیاری از پلتفرم ها سخت می باشد و نیاز به یک بخش ثالث برای بررسی این موارد دارد که باعث هدر رفت وقت و منابع میشود .

اگر شما نیاز به خرید ارز اتریوم و یا تبدیل ارزهای اینترنتی به یک دیگر دارید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سایت ارز جو می باشد تا از امنیت و سرعت کامل برای انجام تراکنش ها بهره مند شوید .

این مقاله به صورت اختصاصی توسط مجموعه ارز جو ترجمه شده است .

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version