سرمایکس
video thumb

آیا نظارت جهانی روی بیت کوین امکان پذیر است؟

ما در روزهایی قرار داریم که خبرهای ضد و نقیض همچنان از کره جنوبی و چین در مورد ایجاد محدودیت در مورد معامله بیت کوین

اثر نظارت جهانی روی بیت کوین

 

بیشتر بخوانید:

نگرانی کره جنوبی درباره بازارهای بیت کوین چه نتایجی دارد؟

اخیرا فشار برای افزایش نظارت روی بیت کوین و تمام بازار ارزهای دیجیتال

به عبارت دیگر، این نوع نظارت‌ها و اقدامات مقطعی آنقدر قوی نبوده‌اند تا بتوانند بازار آزاد ارزهای رمزپایه را محدود کنند. وارملینگ می‌افزاید:

کنترل کامل روی ارزهای دیجیتال فقط در حالتی امکان‌پذیر است که یک همکاری جهانی صورت بگیرد؛ چرا که قوانین نظارتی یک کشور کفایت نمی‌کند.

۲ طرف ماجرای سکه‌های دیجیتال

مسئله اینجا است که نوع نگاه به نظارت روی بیت کوین و سایر ارزها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. ژاپن یکی از مهم‌ترین حامیان بازار ارزهای دیجیتال است و آن را رسما به عنوان ارز شناسایی کرده است. اما درست آن طرف دریای ژاپن، در سرزمین چین، با بیت کوین به عنوان یک دشمن برخورد می‌شود!

ابتدا روی عرضه اولیه سکه محدودیت اعمال شد، سپس انجام معامله روی صرافی‌ها ممنوع شد و حالا خبرهای بدی در مورد ممنوعیت معامله روی بسترهای شبه صرافی هم مطرح می‌شود. خیلی سخت خواهد بود تا با وجود تفاوت در دیدگاه‌ها بتوان موضع قابل قبولی بین کشورها پیدا کرد و این یکی از دلایلی است که نظارت جهانی روی بیت کوین مشکل می‌شود.

آیا به نظارت جهانی روی بیت کوین نیاز است؟

 

همچنین بحث‌هایی در این مورد وجود دارد که آیا با توجه به ماهیت غیر متمرکز بیت کوین، آیا نیازی به نظارت وجود دارد یا خیر. کال ایوانس یک وکیل بین المللی از لندن می‌گوید:

با رشد ارزهای دیجیتال، این حوزه باید از پس مشکلاتی که در حوزه نظارت بین المللی وجود دارد، بربیاید. این مشکلات نظارتی با توجه به این که کدام کشور آن را اجرا می‌کند، متفاوت خواهد بود. اما یک مسئله همچنان از نظرها دور می‌ماند و آن هم پولشویی است.

وجود این نقص و ماهیت کنترل نشده این ارز باعث می‌شود تا استیو کین پروفسور دانشگاه اقتصاد لندن اظهار نظر مشابهی داشته باشد:

شما نمی‌توانید سیستمی که در آن حملات جنایی رخ می‌دهد را بدون نظارت رها کنید. خود کدها هم کاملا ایمن نیستند. مردم راه خود را پیدا می‌کنند. هارد فورک‌ها به زور انجام می‌شوند چه شما بخواهید یا خیر. در این موقعیت، نظارت روی بیت کوین شاید تنها گزینه باشد.

آیا نظارت جهانی روی بیت کوین امکان پذیر است؟

روشن است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به زندگی خود ادامه می‌دهند مگر این که یک تلاش مشترک برای کنترل جهانی ارزهای دیجیتال ایجاد شود. حتی وجود ممنوعیت‌ها در کشورهایی مثل چین فقط ثابت کرده که باعث کاهش سرعت در راه بیت کوین می‌شود اما این ارز راه خود را پیدا می‌کند.

 

اگر مایل به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستید، برای خرید بیت کوین می‌توانید از خدمات ارزجو استفاده کنید.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version