سرمایکس
video thumb

ترامپ از دو بانک آمریکایی به دلیل تلاش برای انتشار اطلاعات مالی خود شکایت کرد

ارزجو: ترامپ برای جلوگیری از ثبت اطلاعات مالیاتی خود در سیستم، از بانک‌ هایی که اطلاعات مالیاتی او را جمع آوری می‌کردند، شکایت کرد. رئیس جمهور ترامپ علیه دویچه بانک (Deutsche Bank) و کاپیتال وان (Capital One) به خاطر همکاری در نقشه ای که توسط حزب دموکرات کشیده شده بود، شکایت کرد.

این بار لیبرال ها به دنبال دسترسی به اطلاعات مالی رئیس جمهور از جمله اطلاعاتی در مورد حساب های شخصی او، اطلاعات تجاری و گزارش مالیاتی او هستند. دموکرات ها برای این کار از دویچه بانک و کاپیتال وان استفاده کردند زیرا می گویند آنها می توانند اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت مالی رئیس جمهور در اختیار قرار دهند.

 

دموکرات ‌ها فقط می‌خواهند ضربه سیاسی به ترامپ وارد کنند

ترامپ از هر دو بانک به خاطر همکاری در این برنامه، شکایت می ‌کند. به عقیده او این کار، از هیچ نظر قانونی و مشروع نمی باشد. او و تیم وکلایش اعتقاد دارند که دسترسی دموکرات ها به اطلاعات مالی رئیس جمهور، تنها برای رسیدن به مرحله ای است که بتوانند آسیب سیاسی به او وارد کنند و بهانه دیگری غیر از بهانه های سیاسی در این میان وجود ندارد.

نمایندگان دموکرات کالیفرنیا، آدام شیف (Adam Schiff) و ماکسین واترز (Maxine Waters) می‌گویند که دونالد ترامپ به طور مداوم از دستاویز های قانونی استفاده کرده است تا افراد دیگر را مورد تهدید قرار دهد و حالا زمان آن است که این مسئله در مورد خود او نیست مصداق پیدا کند.

 

ساختار حمله‌ها

آنچه که دموکرات ها ثابت کردند آن است که نمی ‌توانند ساختار حمله های خود را تغییر دهند. هنگامی که حمله به یک نفر در بار اول پاسخ نمی دهد آنها از ابتدا شروع می کنند و روند خود را تکرار می‌ کنند.

در ابتدا گزارش مولر (Mueller) بود. حدوداً دو سال صرف این عملیات ناامیدکننده و غیرقانونی شد تا حدوداً بین ۳۲ میلیون تا ۳۵ میلیون دلار مالیات، روی دست مردم آمریکا بگذارد. گزارش مولر، نتایجی را در بر داشت که ما تقریباً آنها را می دانیم: هیچ رابطه ای بین ترامپ یا اعضای کمپین او و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ وجود نداشته است.

اگر مسئله ای روشن شده باشد ضد دموکرات‌ ها است زیرا بر طبق این گزارش، روشن شد که اوباما و دولت او، احتمال دخالت روسیه در انتخابات را می دانستند ولی با این حال کاری در جهت مبارزه و پیشگیری آن نکردند.

با وجود نتایج این گزارش دموکرات ها از پذیرفتن این مسائل سر باز می زنند. ژنرال ویلیام بار (William Barr) به حضور سنا رسیده است تا بتواند این پرونده را برای همیشه ببندد، مولر نیز پذیرفته است که در حضور کمیته حزب شهادت دهد.

دونالد ترامپ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ در توییتر خود نوشت: بالاخره چه هنگامی قرار است این روش تعقیب و گریز جوزف مک کارتی گونه (Joseph McCarthy) پایان بیابد. این روش ها باعث از هم پاشیدن زندگی بسیاری از مردم شده است. آیا قرار است این کارها تا ابد ادامه یابد؟ پس از تلف کردن حدود ۴۰ میلیون دلار، ثابت شد که هیچ رابطه ای با روسیه وجود نداشته است. شرم‌آور است!

رئیس جمهور ترامپ در حال شکستن قالب همیشگی سیاسی آمریکاست که به همین علت دموکرات ‌ها او را هدف حملات خویش قرار داده اند. ترامپ بارها از عمومی کردن گزارش مالیات خود سرباز زده، و این کاری است که بسیاری از رئیس‌جمهور های گذشته نیز انجام داده بودند. حتی ترامپ گفته بود که گزارش مالیاتی او به هیچ‌ کس ارتباطی ندارد و او بسیار سخت تلاش می کند تا بتواند کمترین میزان مالیات را پرداخت نماید. در این مورد باید گفت که چه کسی در این جهت تلاش نمی کند؟

 

ترامپ در تلاش است تا گزارش های مالیاتی خود را به صورت خصوصی نگه دارد

این مسئله باقی می مانند که رئیس جمهور ها و کاندیدا ها طبق هیچ قانونی ملزم به ارائه گزارش مالیاتی خود نیستند. قبلاً برخی از کاندیداها به دلخواه خودشان گزارش مالیاتی خود را منتشر کردند ولی هیچ ‌گونه قانونی در ارتباط با انتشار گزارش مالیاتی رئیس جمهور وجود ندارد.

در گذشته نیز حدود ۳۴ کاندیدای ریاست جمهوری و نخست وزیری، از انتشار گزارش مالیاتی خود سر باز زدند که از این میان می‌توان به جرالد فورد (Gerald Ford) که پس از ریچارد نیکسون (Richard Nixon) به ریاست جمهوری رسید اشاره کرد.

این سخن ترامپ درست است وقتی که می گوید گزارش مالیاتی او به خودش مربوط است. گزارش مالیاتی او مانند گزارش مالیاتی هر فرد دیگر به خودش ارتباط دارد. پست اجرایی او، تغییری در این مسئله ایجاد نمی‌کند.

تعدادی از جمهوری‌خواهان نیز طرف رئیس جمهور را گرفته‌اند و مدعی شدند که دموکرات ‌ها در حال سوء استفاده از قدرت خود برای بیرون راندن او از پست ریاست جمهوری می باشند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version