سرمایکس
video thumb

تعیین مهلت برای توقف داد و ستدهای ناشناس توسط FSC در کره جنوبی

بر اساس بیانیه جدیدی که از کمیسیون سرویس های مالی (FSC) این کشور صادر شده است، تمام سرمایه گذاران از تاریخ ۳۰ ژانویه موظف خواهند بود که از حساب های بانکی افتتاح شده به نام خود برای داد و ستد رمزارز ها

اجرای این قانون بدین معنی است که از این تاریخ، در تمام خرید و فروش ها در صرافی های رمزارز ها باید نام و هویت واقعی افراد در حساب بانکی شان با هم مطابقت داشته باشد.

FSC announces deadline 390x205 تعیین مهلت برای توقف داد و ستدهای ناشناس توسط FSC در کره جنوبی

جلوگیری از پول شویی و احتکار

به گزارش ارز جو، این حرکت در راستای فشار قانون گذاران مالی این کشور و پیرو سیاست “مشتری خود را بشناس” (KYC) انجام شده و امید می رود که علاوه بر جلوگیری از داد و ستد های ناشناس و پول شویی، از احتکار رمزارزها توسط عده ای خاص نیز جلوگیری کند.

کمیسیون سرویس های مالی (FSC) کره جنوبی در مصاحبه ای مطبوعاتی، این قانون را نتیجه نظارت های صورت گرفته بر حساب های صرافی های رمزارزها در این کشور دانست. این بررسی ها با کمک ۶ بانک داخلی و واحد اطلاعات اقتصادی از ۸ تا ۱۶ ژانویه جریان داشت.

این بیانیه همچنین خط مشی هایی را برای جلوگیری از پول شویی و فعالیت های غیرقانونی در صرافی های رمزارز ها تعیین کرد و مواردی که صرافی ها باید در مواجهه با آنها هوشیار باشند را نیز گوشزد نمود.

در این بیانیه اعلام شد :

پول شویی معمولا در تراکنش های بسیار بزرگ رخ می دهد؛ در نتیجه از این پس کاربرانی که تراکنش هایی بیش از ۱۰ میلیون وون در روز، یا بیش از ۲۰ میلیون در هفته دارند، باید شدیدا زیر نظر گرفته شوند. مخصوصا اگر این مبالغ را به جای نگه داشتن در حساب صرافی، به طور متوالی واریز و برداشت کنند.

تاثیر این قانون بر روی کاربران خارجی صرافی های کره جنوبی

FSC announces deadline 2 331x220 تعیین مهلت برای توقف داد و ستدهای ناشناس توسط FSC در کره جنوبی

تاثیر بسیار بزرگ تر این قانون، نه تنها بر روی مردم کره جنوبی، بلکه بر روی افرادی با ملیت خارجی که از حساب های بانکی مجازی برای خرید و فروش رمزارزها در صرافی های کره جنوبی استفاده می کردند، مشهود خواهد بود.

بنابر بیانیه صادر شده توسط کمیسیون سرویس های مالی (FSC) کره جنوبی، طبق این قانون جدید، اقلیت ها و مهاجرین دیگر نمی توانند از صرافی های رمز ارزها در کره جنوبی استفاده کنند.

(البته مهاجرینی که حق شهروندی کره جنوبی را کسب کرده اند، همچنان قادر خواهند بود تا با حساب بانکی خود از صرافی های رمزارزها در این کشور استفاده نمایند).

واکنش صرافی ها به بیانیه FSC

تا کنون ۳ صرافی بزرگ در کره جنوبی از همکاری خود در اجرای این قانون خبر داده اند.

یک نماینده صرافی Coinone در ایمیلی به CoinDesk تایید کرد که این قانون را از ۳۰ ژانویه اجرا می کند. در این ایمیل نوشته شده بود : “در راستای عملیاتی شدن این قانون جدید، ۶ بانک  در حال اماده سازی بستری برای ارتباط حساب صرافی ها با حساب بانکی واقعی افراد هستند. این ۶ بانک عبارتند از بانک های NongHyup، KookMin، Shinhan، KEBHana، IBK و بانک JB Bank. ما فعلا مشتریان خود را ملزم به بازکردن حسابی در بانک NongHyup کرده ایم.”

صرافی Korbit نیز در پستی در وبلاگ خود نوشت که از تاریخ ۱۹ ژانویه، دیگر واریزهای نقدی مستقیم نخواهد داشت و به جای آن کاربران آن باید در بانک Shinhan حساب باز کنند و آن را به حساب خود در صرافی، لینک کنند.

به گزارش ارز جو و به نقل از آژانس خبری Yonhap کره جنوبی، صرافی Bithumb نیز اعلام کرد که به زودی تمام قوانین درخواستی از طرف دولت را به معرض اجرا می گذارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version