سرمایکس
video thumb

قیمت ۵۰۰۰۰ دلاری بیت کوین ، پیش بینی بسیاری از تحلیل‌گران

قیمت ۵۰۰۰۰ دلاری بیت کوین ، پیش بینی بسیاری از تحلیل‌گران است. یکی از متخصصان شبکه (CNBC) باور دارد که بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند امسال عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته از خود نشان بدهد و از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کند. در چند روز گذشته بیت کوین شاهد سقوط قیمت‌ها بود و برای اولین بار از میانه ماه نوامبر به زیر ۶۰۰۰ دلار رسید. البته از روز چهارشنبه به بالای ۷۰۰۰ دلار باز گشته و بازار نیز از ثبات بیشتری برخوردار شده است.

قیمت ۵۰۰۰۰ دلاری بیت کوین حقیقت یا افسانه؟

در بدترین شرایط بازار (روز سه شنبه)، ۵۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کاسته شد. اما کارشناسان شاهد یک روند دیگر هستند.

توماس گلاکسمن مدیر توسعه کسب و کار صرافی (Gatecoin) به شبکه (CNBC) می‌گوید:

به رسمیت شناختن صرافی‌ها، ورود سرمایه موسسات مالی بزرگ و توسعه فناوری‌ها در این زمینه باعث خواهد شد تا قیمت‌ها امسال به بالاترین میزان خود برسند. هیچ دلیلی وجود ندارد تا شاهد قیمت ۵۰۰۰۰ دلاری بیت کوین نباشیم.

فناوری که گلاکسمن در مورد آن صحبت می‌کند شبکه‌های نوری (Lightning Network) است که در بیت کوین به کار گرفته خواهد شد و باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌شود.

او ادامه می‌دهد:

یک احتمال دیگر که نقش کاتالیزور را بازی می‌کند ارائه ارز دیجیتال با پشتوانه در بازارهای اصلی است. چندین نامزد در این میان وجود دارند. دیری نخواهد گذشت که شاهد عرضه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) باشیم.

سال گذشته بازار‌های (CME) و (CBOE) قراردادهای آتی بیت کوین را عرضه کردند و آدنا فریدمن مدیر عامل نزدک (Nasdaq) گفت که این بازار به دقت روی قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال تحقیق می‌کند.

البته هنوز صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در بازار نداریم. (ETF) قیمت یک دارایی را دنبال می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد تا بیت کوین را بدون حضور در یک صرافی، خرید و فروش کنند. البته به یاد دارید که سال گذشته درخواست برادران وینکلووس برای ایجاد این صندوق رد شد.

زمستان ارزهای دیجیتال در راه است

سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال

با اینکه نرخ رشد خیلی خوبی بود اما کارشناسان معتقدند که امسال بهتر نیز خواهد بود. جیمی برکه مدیر صندوق سرمایه‌گذاری (Outlier) می‌گوید:

باور داریم که بعد از ماه فوریه، بازار اگر نه بهتر از سال پیش عمل کند اما می‌تواند قبل از کاهش دوباره قیمت‌ها به ارزش ۱ تریلیون دلاری برسد و بیشتر روی زیرساخت‌های بازار تمرکز کند.

ظهور توکن‌های کاربردی (Utility)

اتریوم

بیشتر بخوانید:

بازار معاملات آتی بیت کوین شرکت CME چطور کار می کند؟

خیلی از کارشناسان معتقد هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فاقد ارزش ذاتی هستند. اما عده‌ای دیگر معتقدند که توکن‌های دیجیتالی مثل اتریوم که می‌تواند در اپلیکیشن‌های بلاک چین مورد استفاده قرار بگیرد در آینده دارای ارزش خیلی بیشتری بشوند.

بعضی شرکت‌ها مثل: آیوتا و (NEO) در تلاش هستند تا بسترهای بلاک چینی بسازند که توسعه دهنده‌ها روی آن کار کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند از توکن‌های آیوتا و (NEO) قدرت بگیرند. این برای اتریوم نیز صدق می‌کند. میک شرمن مدیر عامل شرکت (Hercules) می‌گوید که این‌ها ارزهایی خواهند بود که امسال می‌توانند شاهد افزایش خوب قیمت باشند. او ادامه می‌دهد:

توکن‌های کاربردی (Utility) و دارایی‌هایی که با بسترها کار می‌کنند به احتمال زیاد امسال بیشتر طرفدار خواهند داشت. بعضی از این توکن‌ها قرار نیست تا چند سال دیگر مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین هیچ ارزش کاربری ندارند.

او می‌گوید که خیلی از پروژه‌های بلاک چین سال‌ها تا تکمیل شدن فاصله دارند و دوباره حباب قیمتی می‌تواند ایجاد شود. او می‌گوید:

ماهیت انقلابی بلاک چین

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارید و به دنبال یک سایت مطمئن و معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستید می توانید برای اطلاع از قیمت های لحظه ای انواع ارزهای دیجیتالی و خرید و فروش آن به سایت arzjoo.com مراجعه کنید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version