سرمایکس
video thumb

۴ نمونه که نشان می‌دهد، بیت‌کوین در مقایسه با سال ۲۰۱۷ بالغ‌تر شده است!

قیمت بیت ‌کوین با وجود اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و می ‌توانسته تاثیرات مخربی بر بازار این ارز دیجیتال داشته باشد، اما همچنان در حال افزایش است. در این مقاله چهار مثال وجود دارد که نشان می ‌دهد بیت ‌کوین به یک دارایی بسیار بالغ تبدیل شده است و با تغییرات در شرایط بازار نوسان نمی‌ کند.

مقاومت بیت‌ کوین در برابر اقدام دادستانی نیویورک علیه BITFINEX-TETHER

در اواخر ماه آوریل، دادستان کل نیویورک بیت فینکس (NYAG) و تتر (USDT) را به ضرر ۸۵۰ میلیون دلاری متهم کرد. این اقدام وی بحث شدیدی را در این زمینه به راه‌انداخت.

هنگامی که این خبر منتشر گردید، قیمت بیت ‌کوین (BTC) به صورت جزئی کاهش پیدا کرد، چراکه کاربران صرافی بیت فینکس قیمت USDT را به ‌طور قابل توجهی کاهش دادند. در گذشته، رویداد‌های مشابه، تاثیرات قابل توجهی بر احساسات مثبت در بازار بیت ‌کوین داشته اند.

در عوض، با کاهش سریع قیمت بیت ‌کوین شرایط مثبت خود بازگشته و حتی از قیمت ۵۵۰۰ دلار نیز فراتر رفت.

طبق گزارش بیت کوینیست، در ۱ می ۲۰۱۹، بیت ‌کوین سطح ۵۶۰۰ دلاری را نیز پشت سر گذاشت.

هک صرافی‌ های ارزهای دیجیتال، دیگر موجب سقوط بازار نمی‌‌شود

هک صرافی‌ها موجب سرقت ارزهای دیجیتال می‌شود و این موضوع موجب وحشت بازار می شود. همانطور که هک صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ به حباب ارزهای دیجیتال پایان داد. اما این روزها، چنین اتفاقاتی تاثیر قابل توجهی بر بازار نمی گذارند.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون، هکر‌ها به تعدادی از پلتفرم‌ ها آسیب وارد کرده‌ اند، اما این اتفاقات تا حد زیادی بر بیت ‌کوین بی تاثیر بوده است.

صرافی بایننس (Binance) که مسلما امروزه به بزرگ ترین صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفت و معادل ۴۰ میلیون دلار بیت کوین را از دست داد.

در حقیقت، بازار ارزهای دیجیتال پس از این اتفاق صعودی‌ شد و این مسئله که سارقان تنها بیت‌ کوین را به سرقت برده‌اند، تصادفی نیست.

چانگ ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس پس از بحث پیرامون هک صرافی بایننس با کارشناسان، به سرعت اظهار داشت که بیت ‌کوین یک دفتر کل تغییرناپذیر است. بنابراین، بیت ‌کوین، بزرگ ترین شبکه‌ی مالی جهان است و این بدان معنی است که بازگشت، تکرار و تعهدی را دارا نیست.
تصدیق ژائو نشان می‌دهد که بیت ‌کوین دارای سیستم مدیریت مرکزی نیست.

پس از آن ژائو بخاطر ارائه‌ی این ایده عذرخواهی کرد.

ورود موسسات سرمایه‌ گذاری به عرصه‌ی ارزهای دیجیتال با وجود فضای منفی علیه بیت کوین

گزارش‌هایی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد کارگزاران و غول‌های سرمایه‌گذاری مانند Ameritrade ،E-Trade و Fidelity معاملات بیت‌ کوین را پیشنهاد می‌ کنند.

در همین حال، سازمان مقابله با جرائم مالی در آمریکا (FinCEN) یک راهنمایی بروز شده را منتشر کرد که نشان می‌داد برخی از کسب و کار‌های ارزهای دیجیتال به عنوان فرستنده‌ی پول بر اساس قانون بانکی این کشور (BSA) فعالیت می‌کنند.

برخی از پلتفرم‌ هایی که در این سند شناسایی شده‌اند، عبارتند از: خود پرداز‌های بیت‌کوین (Bitcoin ATMs)، استخر‌های ماینینگ و پلتفرم‌های همتا به همتا (P2P).

این کسب و کار‌ها مجبور خواهند شد که مجوزهای ارسال پول را دریافت کرده و با پروتکل‌های احراز هویت مشتریان (KYC) و ضد پولشویی (AML) سازگار باشند.

نوریل روبینی (Nouriel Roubini) و وارن بافت (Warren Buffett) در ماه می ۲۰۱۹ انتقادات خود را نسبت به بیت‌ کوین اعلام کردند. جوزف استیگلیتز (Joseph Stiglitz)، یکی از برندگان جایزه نوبل نیز خواستار تعطیلی ارزهای دیجیتال شد.

برد شرمن (Brad Sherman)، نماینده کنگره ایالات متحده اظهار داشت که ترس ممنوعیت بیت‌ کوین، تسلط دلار را در سطح جهانی تضعیف می‌ کند.

به عبارت دیگر، بر اساس تائید یک سیاستمدار آمریکایی، بیت ‌کوین در کشور‌های مخالف استفاده از دلار به عنوان ارز ذخیره‌ی جهانی (همانند چین و روسیه)، تهدیدی برای دلار به شمار می‌آید.

به عنوان مثال، در گذشته شایعه شده بود که روسیه میلیارد‌ها دلار بیت ‌کوین می‌ خرد تا با تحریم‌های آمریکا و مقابله با وابستگی به بازار طلا که توسط ایالات متحده کنترل می‎شود، مقابله کند.

بنابراین ما شاهد هستیم که نه ‌تنها بیت ‌کوین به یک کلاس دارایی بالغ‌ تری تبدیل می‌ شود، بلکه ممکن است به اقتصاد سیاسی جهان نیز وارد شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version