سرمایکس
video thumb

هزینه استخراج بیت کوین بیشتر از هزینه برق مصرفی خانه ها شده است

در بیشتر نقاط دنیا هزینه استخراج بیت کوین بیشتر از هزینه برق مصرفی یک خانه شده است و این باعث نگرانی برخی از تحلیل‌گران است. به نظر می‌رسد مراکز استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند پدیده گرمایش جهانی را بدتر کند.

توجیه استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

دسامبر ۲۰۱۷ چندین کارشناس در مورد میزان مصرف انرژی مراکز استخراج بیت کوین اظهار نگرانی کردند و گفتند که این فرایند می‌تواند تبدیل به یک فاجعه زیست محیطی بشود. نتایج تحقیقی مشخص کرده بود که میزان مصرف برق برای استخراج، از میزان مصرف برق خانه‌های مسکونی در کشور ایسلند پیشی خواهد گرفت.

اسماری مک‌کارتی از حزب Pirate این کشور می‌گوید که مصرف بیش از حد انرژی برای استخراج بیت کوین، توجیه‌پذیر نیست چرا که از این ارز بیشتر در معاملات پر ریسک و سفته‌بازی استفاده می‌شود. او می‌افزاید:

ما ده‌ها شاید هم صدها مگا وات انرژی را برای تولید چیزی صرف می‌کنیم که هیچ وجود خارجی ندارد و در زندگی واقعی انسان‌ها به جز قلمروی معاملات پر ریسک و سفته‌بازی کاربردی ندارد.

اگر فعالان محیط زیست و کارشناسان، دلیل اصلی استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را معاملات پر ریسک و سفته بازی بدانند، بنابراین صرف این مقدار انرژی، هیچ توجیهی ندارد هر چند این دلیل استفاده اصلی از بیت کوین نیست.

اهمیت استخراج بیت کوین در برخی از کشورها

هزینه استخراج بیت کوینبا نگاهی به نیجریه و ونزوئلا می‌توان به این نتیجه رسید که در کشورهایی که بانک‌ها دچار مشکلات عدیده مالی هستند، بیت کوین به عنوان یک ارز خیلی خوب عمل می‌کند. در ونزوئلا، مردم از بیت کوین برای سفارش غذا، کالاهای اساسی و خدمات پزشکی از خارج کشور استفاده می‌کنند. چرا که واحد پولی ملی این کشور (بولیوار) تمام ارزش خود را از دست داده است.

برترین استخر های استخراج بیت کوین در جهان را بشناسید

الگوریتم اثبات کار بیت کوین، از قدرت رایانه‌ها برای تایید تراکنش‌ها و تولید بیت کوین جدید از طریق حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده می‌کند. این الگوریتم جلوی هک شدن شبکه بیت کوین را می‌گیرد و بلاک چین آن را قادر می‌سازد تا تراکنش‌ها را بدون دخالت واسطه‌ها تایید کند در نتیجه هزینه استخراج بیت کوین را افزایش می‌دهد.

بنابراین زیر سوال بردن مصرف انرژی توسط این ارزها و این که دلیل اصلی استفاده از آن‌ها برای سفته‌بازی است، کاملا غیر منطقی به نظر می‌رسد.

سفته‌بازی در هر بخشی از بازارهایی که تازه رشد می‌کنند، وجود دارد. سرمایه‌گذارها در مورد ارزش و قیمت یک ارز یا دارایی دیجیتال تصمیم می‌گیرند. اما با رشد بیشتر این صنعت و بلوغ بازار، سرمایه‌گذارها به ناچار به سمت استفاده کاربردی‌تر این دارایی‌ها خواهند رفت.

کاهش هزینه استخراج بیت کوین با مهاجرت

هزینه استخراج بیت کوین

به نظر می‌رسد هزینه برق یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سود مراکز استخراج است. به همین دلیل، استخراج کننده‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش سود با استفاده از منابع ارزان قیمت برق هستند.

در مناطقی مثل شمال چین، پرو و شیلی تامین برق از منابع تجدید‌پذیر آنقدر فراوان است که برق به صورت رایگان توزیع می‌شود. در سال ۲۰۱۶ در شیلی، آنقدر از انرژی خورشیدی برق تولید کردند که آن را به صورت رایگان توزیع کردند. از آن زمان به بعد دولت این کشور روی ساختن زیر ساخت‌های لازم آنقدر سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند برای کل کشور انرژی تامین کند.

برق برای درخواست های استخراج بیت کوین در کانادا کافی نیست!

مهم است که به یاد داشته باشیم، کاهش استفاده از انرژی‌های تجدید‌ناپذیر و گران به نفع استخراج کننده‌ها است. به همین دلیل است که خیلی از استخراج کننده‌ها برای کاهش هزینه استخراج بیت کوین ، محل کار خود را تغییر داده‌اند. در چین آن‌ها به شمال کشور مهاجرت کرده‌اند و برخی از استخراج کننده‌ها هم به شیلی، نروژ یا ایسلند رفته‌اند تا بتوانند از انرژی ارزان و همینطور دمای پایین‌تر برای سرد کردن تجهیزات خود استفاده کنند.

در ایسلند به گزارش آژانس مصرف انرژی این کشور (NEA)، تقریبا ۱۰۰ درصد انرژی و الکتریسیته از منابع تجدید‌پذیر تولید می‌شود. انرژی هیدروالکتریک و زمین گرمایی ۹۹٫۸ درصد انرژی برق ایسلند را تامین می‌کند. در نروژ، انرژی هیدروالکتریک، ۹۵ درصد انرژی برق کشور را تامین می‌کند. در هر دو کشور، تقریبا تمام انرژی مصرف شده توسط خانه‌ها و صنایع از منابع تجدید‌پذیر تامین می‌شود.

هزینه استخراج بیت کوین

برای استخراج‌ کننده‌ها خیلی به صرفه است تا به کشورهایی مثل نروژ و ایسلند نقل مکان کنند، چرا که قیمت برق خیلی پایین است. به همین دلیل است که استخراج کننده‌ها به دنبال کشورهایی هستند که از انرژی فراوان تجدید‌پذیر با قیمت پایین برخوردار باشند. اگر استخراج کننده‌ها بتوانند به این منابع دست پیدا کنند، هم مشکل هزینه استخراج بیت کوین و هم مشکل دوستداران محیط زیست برطرف می‌شود.

جان اسنوری سخنگوی شرکت HS Orka بزرگ‌ترین تولید کننده انرژی در ایسلند اشاره کرد که اگر تمام زیر ساخت‌های ماینرها به ایسلند نقل مکان کنند، این کشور انرژی کافی برای تامین همه آن‌ها را نخواهد داشت. او می‌افزاید:

رویدادی که شاهدش هستیم رشدی انفجاری داشته است، درست مثل رشد تعداد مراکز پایگاه داده که به این کشور منتقل شده‌اند.

البته نمی‌شود حرف‌های او را رد کرد. اما بهتر است منطق اقتصاد بازار را فراموش نکنیم. اگر هزینه انرژی در ایسلند به خاطر کمبود آن بیشتر شود استخراج کننده‌ها به مناطقی می‌روند که انرژی ارزان در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

با توجه به افرایش تقاضا برای خرید بیت کوین، در صورتی که تمایل دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از خدمات ارزجو استفاده کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version