سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استخراج رمزارز در مرورگر چقدر سودمند است؟

مدتی است که استخراج مخفیانه رمزارز ها در مرورگر بازدید کنندگان وب سایت های مختلف بسیار خبرساز شده است. حتی در برخی از سایت ها ( مانند وب سایت خبری Salon)، این قابلیت با کسب رضایت از کاربران فعال می شود تا به عنوان روش جایگزین ( یا در کنار) آگهی های اینترنتی، برای وب مستر ها کسب درآمد اندکی کند. ولی موضوعی که زیاد به آن پرداخته نمی شود، به صرفه بودن و سوددهی واقعی این روش است.

1 browser mining is profitable or not 356x220 استخراج رمزارز در مرورگر چقدر سودمند است؟

 بدافزار های استخراج رمزارز، موسوم به Cryptojacking

هفته پیش خبری مبنی بر هک شدن پلاگین Browse Aloud و سوء استفاده از آن برای استخراج مخفیانه رمزارز بر روی ۵۰۰۰ کامپیوتر مختلف در بسیاری از سایت ها منتشر شد. در بین این ۵۰۰۰ قربانی، کامپیوتر هایی متعلق به سازمان ها و نهاد های دولتی انگلیس نیز قرار داشتند، از جمله کامپیوتر های مرکز خدمات سلامت ملی این کشور و همچنین شرکتی در زمینه ی ارائه وام های دانش آموزی.

در طی این واقعه، سخنگوی مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا گفت: “متخصصان فنی این مرکز در حال تحلیل داده های جمع آوری شده از بدافزار های استخراج کننده ی غیرقانونی رمزارز ها هستند. سایت های دولتی بدون هیچ مشکلی و کاملا به صورت ایمن به فعالیت خود ادامه خواهند داد. به نظر ما در حال حاضر هیچ خطر خاص دیگری عموم مردم را تهدید نمی کند”.

البته اگر واقع بین باشیم قبل از این نیز هیچ خطری مردم عادی را در این زمینه تهدید نمی کرد. تنها ضرری که این بدافزار های استخراج رمزارز برای کاربران داشت، کندتر کردن سرعت و افزایش حرارت سخت افزار های سیستم بود. این تغییرات در بسیاری از موارد تا حدی نامشهود بود و اکثر کاربران حتی متوجه آن نیز نمی شدند.

2 browser mining is profitable or not 390x220 استخراج رمزارز در مرورگر چقدر سودمند است؟

با وجود این که نسبت به انواع دیگر حمله های سایبری آسیب های ناشی از این حمله ها برای کاربران بسیار ناچیز است، ولی باز هم کسی دوست ندارد بدون اجازه از کامپیوترش برای استخراج رمزارز ها برای فرد دیگری استفاده شود؛ مگر در مواردی که این موضوع به عنوان جایگزین تبلیغات اینترنتی سایت ها استفاده شود. وب سایت بزرگ Salon که یکی از معتبر ترین نشریات اینترنتی می باشد، هفته ی اخیر از تصمیم خود برای استفاده از این روش به عنوان تنها راه کسب درآمد وب سایت خود خبر داد؛ خبری که بازتاب بسیار گسترده ای در بسیاری از سایت های خبری داشت.

3 browser mining is profitable or not 390x220 استخراج رمزارز در مرورگر چقدر سودمند است؟
نمایی از وب سایت Salon که به کاربرانی که از AdBlocker استفاده می کنند بین دو گزینه مشاهده آگهی ها و استخراج مونرو حق انتخاب می دهد

رد پای استخراج مونرو در بسیاری از وب سایت های بزرگ

رسانه های مجازی همواره به دنبال روش های جدیدی برای کسب درآمد از محتوای سایت خود هستند. در عصری که کاربران به سرعت از سایتی به سایت دیگر می روند و بسیاری از آن ها از افزونه های ضد تبلیغات اینترنتی (Ad Blocker) استفاده می نمایند، کسب درآمد هر چند ناچیز از هر کاربر خود یک نعمت است.

موضوع به کارگیری استخراج کننده های Monero در وب سایت های بسیار شناخته شده و پر بازدیدی چون Salon، خود موضوع بسیار جالبی است، چرا که Monero یکی از ناشناس ترین و غیرقابل ردگیری ترین رمزارز  هاست که به عنوان ارز اصلی در تبادلات غیرقانونی Deep Web مورد استفاده قرار می گیرد.

چندی پیش نیز وب سایت Piratebay به عنوان روشی آزمایشی برای کسب درآمد و جایگزین تبلیغات خود از Coinhive استفاده کرده بود ( البته بدون خبر قبلی به کاربران خود).

آیا واقعا استخراج مونرو برای وب سایت ها به صرفه است؟

4 browser mining is profitable or not 194x220 استخراج رمزارز در مرورگر چقدر سودمند است؟

موضوع مهم تر استفاده چنین سایت بزرگی از ابزاری به نام Coinhive است که درآمد حاصله حتی به گفته ی سازندگان آن نیز بسیار ناچیز است ( Coinhive نرم افزاریست که مجرمان فضای سایبری و هکر ها از آن برای استخراج مونرو از کامپیوتر قربانیان خود استفاده می کنند).

شاید با ذکر مثالی، بهتر بتوان مقرون به صرفه نبودن این روش را درک کرد. در این روش به طور متوسط از هر یک میلیون کاربری که ۵ دقیقه در سایت به گشت و گذار می پردازد، تنها ۶۴ دلار مونرو استخراج می شود.

آن ۵۰۰۰ کامپیوتر دولتی در انگلستان که به بدافزار Coinhive آلوده شده بودند، در مجموع تنها ۲۴ دلار ناقابل مونرو استخراج کرده بودند. قضاوت با شما!

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version