سرمایکس
video thumb

بررسی تخصصی کارت گرافیک ماینینگ MSI Nvidia P106-100

بعضی از مردم نسبت به خرید کارت گرافیک‌های AMD پس از اعلام اینکه کارت گرافیک‌های Polaris دچار کاهش قدرت هش می‌شوند بی میل شده‌اند. ترکیب این موضوع با این حقیقت که کارت‌های گرافیک سری ۴xx و ۵xx دیگر در بازار نایاب شده‌اند، باعث شده که مردم به خرید کارت گرافیک‌هایی با تراشه‌های NVidia روی بیاورند.

کارت گرافیک‌های NVidia در واقع جایگزین‌های مناسبی برای ماینینگ

برسی تخصصی کارت گرافیک ماینینگ MSI Nvidia P106 100

کارت گرافیک‌های NVidia P106-100 در واقع بر پایه‌ی کارت‌های گرافیک NVidia GP106 ساخته شده است و این دو کارت گرافیک اساساً با هم شبیه هستند اما با کمی تغییر:

کارت گرافیک استخراج NVidia P106-100 به هیچ عنوان ویژگی خروجی تصویر (بر خلاف سایر کارت‌های گرافیک) را ندارد و همچنین برای آن بکپلیتی (محافظ کارت گرافیک) وجود ندارد.

به غیر از موارد بالا، بقیه مشخصات این کارت گرافیک احتمالاً همان چیزی است که انتظار دارید: شامل ویژگی‌های کارت‌های گرافیک جدید مثل حافظه ویدیویی GDDR5 6GB با core clock 1506 مگاهرتز که قابلیت ارتقا تا ۱۷۰۸ را هم دارد. همچنین اتصال ۶ پین برق هم مشابه نمونه GP106 است.

برسی تخصصی کارت گرافیک ماینینگ MSI Nvidia P106 100

قدرت هش کارت گرافیک MSI P106-100 برای ماینینگ

سایت کریپتومایند یک ریگ استخراج با ۶ کارت گرافیک MSI P106-100 ساخته و به منظور تست قدرت هش با آن عملیات استخراج

نکته: مصرف برقی که در اینجا نوشته شده، تقریبی است.

برای اتریوم

در حالت کلاک عادی: قدرت هش هر کارت ۲۰ MH/s و مصرف برق ۷۵۰W
در حالتی که حافظه ۸۰۰ مگاهرتز باشه و ۱۰۰ مگاهرتز در core Overclock داشته باشیم: قدرت هش هر کارت ۲۴ MH/s و ۸۳۰W مصرف برق.

برای زی‌کش

در حالت کلاک عادی: قدرت هش هر کارت برای زی‌کش ۲۹۰ sol/s یا ۲۹۰ h/s و مصرف برق ۸۳۰W
در حالتی که ۲۲۰ مگاهرتز overclock داشته باشیم: قدرت هش هر کارت ۳۱۰ sol/s یا ۳۱۰ h/s

به یاد داشته باشید که:

همان‌طور که گفتیم، کارت‌های گرافیک P106-100 مشابه کارت‌های گرافیک عادی GTX 1060 6GB عمل می‌کنند.

قرار گرفتن کلمه ماینینگ در کنار نام کارت‌های گرافیک P106-100 به این معنی نیست که این کارت‌های گرافیک از مشابه گیمینگشان برای استخراج گزینه‌ی بهتری هستند. همین مورد در رابطه با مصرف برق این کارت گرافیک هم صدق می‌کند، به این معنی که مصرف برق کارت گرافیک به پیکربندی (تعداد دفعات overclocking و undervloting) این کارت بستگی دارد.

به صورت قطعی می‌توانیم بگوییم که کارت گرافیک NVidia P106-100 چندان فرقی از لحاظ عملکرد با مشابه گیمینگ خودش یعنی GTX 1060 ندارد.

از لحاظ قیمت چطور؟

در حال حاضر مقایسه کردن قیمت کارت‌های گرافیک با یکدیگر کار سختی به نظر می‌رسد زیرا که تقاضای خیلی زیادی برای کارت‌های گرافیک مخصوص ماینینگ در بازار وجود دارد و این موضوع باعث شده که قیمت کارت گرافیک GTX 1060 در مدت کوتاهی نزدیک دو برابر رشد کند.

اما در حال نوشتن این مطلب قیمت این دو کارت گرافیک تقریباً با هم یکی هستند و حتی در بعضی از سایت‌ها هم قیمت نسخه گیمینگ از قیمت نسخه ماینینگ آن کمتر است.

نکات و ویژگی‌های مثبت P106-100

فکر می‌کنم تنها مشکل پشتیبانی نکردن این کارت گرافیک از خروجی تصویر است.

نکات مثبت این کارت گرافیک:

۱- کارت گرافیک P106-100 در حال حاضر موجودی زیادی در بازار دارد چرا که افراد کمتری روی خرید این کارت‌های گرافیک ریسک می کنند.
۲- اگر شما محاسبات سود را درست انجام دهید و ارز دیجیتال مناسبی را برای استخراج کردن انتخاب کنید، می‌توانید سود مناسبی با این کارت گرافیک‌ها کسب کنید.
۳- کارت گرافیک P106-100 یک ASIC (مدار مجتمع با کاربرد خاص) نیست و این به این معنی ست که شما هر ارزی رو که روی الگوریتم‌های مناسب ماینینگ با کارت گرافیک ساخته شدند را می‌توانید انتخاب کنید.
۴- هر روز ICO‌های زیادی در سراسر جهان اجرا می‌شوند، هیچ کس به قطعیت نمی‌تواند ارزش یک ارز خاص را برای استخراج مشخص کند.
۵- این سری از کارت‌های گرافیک از لحاظ دوام نسبت به همتایان خودش موفق‌تر عمل کرده و از این لحاظ به مراتب بهتر است.
۶- دارای فن و سیستم‌ خنک کننده قدرتمند.

کلام پایانی

امیدوارم که برسی این کارت گرافیک برای شما مفید واقع شده باشد. با تشکر از سایت cryptomined که با تست این کارت گرافیک باعث شد تا به اعداد واقعی از قدرت و کارایی آن دست پیدا کنیم.

برسی تخصصی کارت گرافیک ماینینگ MSI Nvidia P106 100

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version