سرمایکس
video thumb

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین

لیست عناوین این مطلب

قیمت ارتجاعی بیت کوین همراه با دیگر ارزهای دیجیتال هم تراز افزایش پیدا کزده است. قیمت بیت کوین (Bitcoin) ناگهان در اثر کاتالیزورهای احتمالی، افزایش قیمت پیدا کرد.

ارزجو: قیمت بیت کوین در اواخر هفته کاهش پیدا کرد ولی به نظر می رسد که دوباره در حال افزایش است. بیت کوین در حال حاضر در حال افزایش ۷ درصدی می باشد و حدوداً به ۷۸۰۰ دلار در آخرین گزارش کوین مارکت کپ (Coin market cap) رسیده است. این قیمت در جمعه به هفت هزار دلار رسیده بود و برخی از تجار تصور می ‌کردند که ممکن است به قیمت کمتر نیز برسد. با این حال به نظر نمی‌رسد این اتفاق بیفتد. با این که تغییرات قیمت در این هفته به نظر می رسد برنامه های آخر هفته خیلی‌ها را خراب کرده، ولی هیچ‌ کس در توییتر، از بین موضوع شکایت ندارد.

مدیر مورگان کریک کپیتال (Morgan Creek Capital) مارک یوسکو (Mark yusko) اشاره کرد که «بیت کوین هیچ گاه به خواب نمی رود» که این جمله مطمئناً مسیر را برای رقابت هموارتر خواهد کرد.

یکی از مقامات بانک مرکزی انگلستان معتقد است که بیت کوین می تواند جایگزین پول نقد باشد.

در سایت ردیت (Reddit) بحثی در مورد یکی از بانکداران بانک مرکزی انگلستان همراه با افزایش قیمت بیت کوین درگرفته است. طبق گفته های این انجمن ردیت، رئیس بخش اقتصادی بانک مرکزی انگلستان اندرو جی هالدین (Andrew g haldane) در ۱۷ می با دانشجویان صحبتی داشت که موضوع بیت کوین مطرح شد. او به نظر بسیار روشنفکر می آمد. این کاربر ردیت می ‌گوید:

«یک نفر پرسید که نظر او در مورد ارزهای دیجیتال چیست و پاسخش مرا شگفت زده کرد. او گفت که ارزهای دیجیتال می توانند جایگزین پول نقد شوند. حتی در مورد اینکه ممکن است در آینده بیت کوین در کیف‌های پولمان داشته باشیم هم شوخی کرد. او گفت که فکر نمی کند همین فردا بیت کوین جایگزین پول نقد شود ولی کاملاً ایده‌های روشنفکرانه‌ای داشت و معتقد بود که در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده به آن نقطه خواهیم رسید. او کاملا با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و گفت که در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال وجود دارند.»

این دیگر مشخص شده است که ارز های دیجیتال در حال پیشی گرفتن از پول نقد هستند. ولی همین که یکی از مقامات بانک مرکزی انگلستان بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتالی که نهایتا جایگزین پول نقد می‌شود معرفی کرده است، حتی اگر این اتفاق در دو یا سه دهه آینده بیفتد، اعتماد به نفس خوبی برای انجام نقل و انتقالات مالی همتا به همتای ایجاد می کند. حتی افراد اکوسیستم ارزهای دیجیتال هم می‌دانند که این یک ماراتن است. بنابراین پیش بینی هالدین شاید همان چیزی باشد که در ذهن بسیاری از افراد بود. برخی از رهبران بزرگ صنعت ارز دیجیتال، مانند آرتور هایس (Arthur Hayes) از کمپانی بیت مکس)Bitmex) نیز گفته بود که بیت کوین می‌تواند جایگزین پول نقد شود و این اتفاق با سرعت خواهد افتاد. ولی این مسئله که یک بانکدار از بانک مرکزی و یکی از مدیران صرافی های بیت کوین با یکدیگر هم نظر هستند، می تواند نشانه محکمی بر بازار صعودی بیت کوین باشد.

 

اثر ۶۰ دقیقه

همانطوری که سی ان ان (CNN) قبلا گزارش کرده بود، برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی ‌بی‌ اس (CBS) بخشی را در مورد بیت کوین در این هفته اختصاص خواهد داد. اندرسون کوپر (ANDERSON COOPER) با چارلی شرم (Charlie Shrem) در این برنامه مصاحبه کرده است.

این پیشاهنگ صنعت بیت کوین در توییتر می نویسد: «برنامه شصت دقیقه یکشنبه اولین اپیزود بیت کوین خود را پخش خواهد کرد. واقعاً از این که برای اندرسون کوپر توضیح دهم چرا بیت کوین دارای اهمیت است و آینده آن چگونه خواهد بود، لذت بردم.»

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version