سرمایکس
video thumb

چگونه یک Cold Storage بیت کوین بسازیم

در این مقاله شما با نحوه ساخت حافظه کیف پول دیجیتالی خود آشنا خواهید شد. امکان دارد پیش از ورود به فرآیندهای ساخت یک Cold Storage از ماهیت آن چندان مطلع نباشید.
به عبارتی ساده تر Cold Storage به حالت نگهداری آفلاین از بیت کوین اطلاق می‌شود. از آنجاکه بیت کوین یک پول دیجیتالی به حساب می‌‌آید، نگهداری از اطلاعات موجود در آن در حالت آنلاین احتمال سرقت را افزایش می‌دهد. لذا در صورت آنلاین بودن بهتر است از روش سرویس حفاظتی استفاده نمایید تا میزان حمله به اطلاعات بیت کوین را کاهش دهید.

نقطه شروع

اولین قدم برای ذخیره سازی اطلاعات بیت کوینی در حافظه سخت افزاری Cold Storage ایجاد آدرس بیت کوین در حالت اینترنت آفلاین می‌باشد. این آدرس دارای یک جفت کلید عمومی و شخصی است که هرگز روشن نمی شود ( تا زمانیکه خودتان بخواهید از آن استفاده کنید ) لذا ما در اینجا راهنمای نحوه استفاده از کیف پول دیجیتالی رایگان را همانند روش کیف پول کاغذی به شما نشان خواهیم داد.

بیت کوین

چگونه یک کیف پول کاغذی بسازیم؟

ساخت کیف پول کاغذی جهت ذخیره اطلاعات، کاری نسبتا ساده است که نیازمند کمی دانش فنی بوده و اولین قدم آن نیز مراجعه به ابزار کیف پول کاغذی Bitcoin.com در اینجا می باشد.
مادامیکه در این صفحه هستید قبل از هر کاری مطمئن شوید که اطلاعات کامپیوتر خود را ذخیره کرده‌اید. برای ذخیره صفحه وب در کامپیوتر خانگی خود با فشار دادن کلیدهای cntl+s فایل مربوطه بصورت یک صفحه وب کامل ( مثلا در دسک تاپ) در سیستم شما ذخیره می شود. پس از مرحله ذخیره سازی، ابزار موجود در صفحه کیف پول کاغذی در Bitcoin.com را ببندید. سپس اینترنت کامپیوتر خود را قطع کنید. البته جای نگرانی نیست این کار موقتی است.
پس از قطع اتصال اینترنت فایل ذخیره شده را در دسک تاپ باز نمایید (ماوس خود را روی صفحه قرار دهید و در باکس متن بصورت تصادفی تایپ کنید ) تا آنتروپی ایجاد شده و با این روش آدرس بیت کوین که دارای یک جفت کلید شخصی و عمومی می باشد تولید گردد.
از آنجا که فایل را در کامپیوتر خانه و بصورت آفلاین ذخیره کردید آدرس بیت کوینی ایجاد شده کاملا ایمن می باشد.

چاپ صفحه

گام بعد ایجاد یک نسخه از آدرس بیت کوین است که بعدها بشود برای راه حل های کامل ذخیره سازی در حافظه Cold storage بیت کوین آن را مجددا بارگذاری نمود. همانطور که در صفحه کیف پول کاغذی ذخیره شده هستیم و همچنان اینترنت قطع است دکمه پرینت را فشار میدهیم . پیش از چاپ صفحه باید مطمئن شویم که پرینتر قطع باشد ( مثلا از طریق وای فای به اینترنت وصل نباشد). پس از حصول اطمینان میتوانید صفحه را پرینت بگیرید.
به شما تبریک می‌گوییم مرحله سخت را پشت سر گذاشتید. شما در حال حاضر آدرس بیت کوین در حالت آفلاین ساخته اید و با ایجاد نسخه سخت افزاری از آن محافظت نموده‌اید.

در صفحه چاپ شده بایستی آدرس بیت کوینی لوکال و کد QR با کلید شخصی مربوطه موجود باشد. توصیه می شود جهت ایمنی بیشتر کیف پول کاغذی خود را در جایی دور از احتمال حریق نگهداری نمایید. حال می توانید با خیال راحت به اینترنت وصل شوید.

Cold Storage

این سیستم چگونه کار می کند؟

ابزار کیف پول کاغذی Bitcoin.com تولید کننده سرویس آدرسهای مشتریانی است که با ساخت یک جفت کلید بیت کوین شخصی و عمومی از طریق مرورگر شما عمل مینماید. مزیت این تکنیک اینست که میتوانید نرم افزار جاوا اسکریپت را در سیستم خود بارگذاری نموده و مطمئن باشید که بعد از بارگذاری تغییر نخواهد کرد.

این ابزار یک منبع باز است که میتوانید در هر زمانی آنرا مرور کنید و همچنین مطمئن شوید که هیچکس نمیتواند به کلید شخصی شما به هنگام آنلاین بودن دسترسی داشته باشد.

افزودن سرمایه به کیف پول ذخیره Cold Storage

گام بعدی اضافه کردن مبالغ بیشتر به کیف پول دیجیتالی شماست . درست مانند هر تراکنشی شما میتوانید با استفاده از کیف پول خود در زمان آنلاین بودن اینترنت اقدام به کپی آدرس یا اسکن کد QR کیف پول ذخیره عمومی خود نموده و وجوه لازم را به حافظه Cold Storage خود واریز کنید. همچنین می توانید در هر زمانی موجودی خود را با استفاده از اکسپلورر بلاک بیت کوین چک نمایید.

 

پرداخت مبالغ بیت کوین از طریق حافظه Cold Storage

زمانی که می خواهید از کیف پول حافظه خود برداشت کنید ابتدا بایستی کلید شخصی خود را در کیف پول بیت کوین در کامپیوتر با اینترنت آنلاین وارد نمایید. هر کیف پولی که ورود کلید شخصی را پشتیبانی کند اینکار را انجام می دهد. مثلا اگر شما عبارت کیف پول نامحدود بیت کوین Bitcoin Unlimited Wallet ( که مشتری دائمی بیت کوین است ) را دانلود نمایید می توانید کلید شخصی را وارد کنید. برای انجام این کار ساده میتوانید مراحل زیر را دنبال نمایید.
– بخش مشتری یا client را در صفحه باز کرده و روی آیکون راهنما کلیک نمایید
– پنجره Debug را انتخاب و روی زبانه کنسول Console Tab کلیک نمایید
– در قسمت importprivkey کلمه {importprivkey } را با کلید شخصی جایگزین و نقل قول ها را بردارید
– دکمه Enter را بزنید تا کلمه شخصی وارد شود. هماهنگی این کار نیازمند صرف کمی زمان است تا از روی بلاک چین (زنجیره بلاک ) اسکن مجدد بگیرد.
در این صفحه می توانید دستور importprivkey را در کنسول مشاهده نمایید. واژه help را تایپ نمایید تا لیست کاملی از دستورات کیف پول دیجیتالی دریافت نمایید.
یکی دیگر از گزینه های کیف پول آنلاینی که پشتیبانی ورود کلید شخصی را انجام میدهد Blockchain.com میباشد.
برای وارد نمودن کلید شخصی خود در این کیف پول دیجیتالی بهسادگی مراحل زیر را دنبال نمایید.
– گزینه کیف پول آنلاین را باز نمایید
– روی تنظیمات کلیک کنید و سپس بخش آدرس را کلیک کنید
– وارد گزینه Import Address بشوید
– کلید شخصی ذخیره Cold Storage را کپی کنید و گزینه های Import/ transfer کلیک نمایید
– حال می توانید با خیال آسوده آدرس های قدیمی را بایگانی نموده و موجودی خود را به کیف پول جدید منتقل نمایید. زمانیکه که موفق شدید اطلاعات Cold Storage را در حالت آنلاین منتقل نمایید در آن هنگام سیستم آماده برداشت و استفاده از موجودی می باشد.نکته:هرگز از کیف پول‌های ذخیره قبلی استفاده نکنید . از آنجاکه یکبار در حالت آنلاین از موجودی خود استفاده کرده‌اید، لذا در صورت نیاز به ساخت موردی جدید فرآیندهای بالا را دنبال کنید.
به هر حال اگر به دنبال محلی مناسب جهت نگهداری و پرداخت BTC خود هستید، به فروشگاه دیجیتالی Bitcoin.com مراجعه نمایید.

ارزهای دیجیتال، ابزاری برای طماعی و نه هموار کننده راه دمکراسی

با سقوط ۷۰ درصدی ارزش بیت کوین نسبت به اوج قیمت خود در سال گذشته، حباب بزرگ این ارز دیجیتال اکنون از بین رفته است. به طور کلی، ارزهای دیجیتال این روزها به یکی از موضوعات نه چندان پرطرفدار صحبت‌های مردم بدل شده است. ارزش ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم، EOS، Litecoin و XPR تا ۸۰ درصد افت داشته و این درحالیست که ارزش بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال بین ۹۰ تا ۹۹ درصد افت داشته است. البته هیچ کس از این واقعه متعجب نشد. چراکه چهار پنجم خریداران این ارزها را افراد مبتدی تشکیل می‌دادند که به تازگی وارد این عرصه شده بودند.
در مواجهه با تصویر عمومی از یک بازار کشنده و بی رحم، دامن زنندگان به این وضعیت بازار به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان آخرین سرپناه خود پناه بردند: دفاع از بلاک چین به عنوان یک نرم افزار لجر و پایه اساسی تمامی ارزهای دیجیتال. بلاک چین به عنوان یک جادوی رهایی بخش برای تمامی مشکلات تجویز شده است، از درمان فقر گرفته تا سرطان. در حقیقت بلاک چین‌ها از جمله تکنولوژی‌های وارد شده به جهان بشریت هستند که بیشترین تعداد و کمترین خاصیت را دارند.
در عمل، بلاک چین‌ها چیزی نیستند جز یک مشت اسپرید شیت (صفحه گسترده) پر افتخار. اما این ارزها تبدیل به اکسیر آزادی بخش از دست تمامی دولت‌ها، بانک‌های مرکزی، موسسات مالی سنتی و جهان ارزهای واقعی و تمرکز اهریمن قدرت آنها شده و به دنبال نابودی این نهاد‌ها هستند. جهان ایده‌آل بنبادگرایان بلاک چینی جایی است که در آن، تمامی فعالیت های اقتصادی و تعاملات بشری در معرض آنارشیسم یا تمرکززدایی لیبرال قرار دارند. آنها به دنبال ختم کردن تمامی جنبه‌های سیاسی و اجتماعی زندگی بشری به لجرهای عمومی هستند که نیازی به کسب مجوز (برای هر شخصی در دسترس باشد) و اعتماد نداشته باشند (یعنی بر یک واسطه معتبر مانند بانک متکی نباشند).
بیت کوین ارزهای دیجیتال
با وجود اینکه هواداران بلاک چین‌ها هنوز فاصله زیادی با دستیابی به چنین مدینه فاضله‌ای دارند، این سیستم‌های مالی تا حد زیادی به جهنم اقتصادی نزدیک شده‌اند. تنها چند مرد سفید پوست (به سختی می‌توان زن و یا اقلیت‌های نژادی را در جهان بلاک چین‌ها یافت) که داعیه مسیحیت نجاتبخش برای افراد فقیر و حاشیه‌نشین و توده های مردمی که از خدمات بانکی استفاده نمی‌کنند داشته و از هیچ چیز، چندین میلیون دلار پول به جیب زده‌‌اند. اما برای بررسی تمرکز‌‌گرایی توده ای قدرت در بحث ماینر‌‌های ارزهای دیجیتال، مبادله، توسعه دهندگان و دارندگان این ارزها، باید بدانیم که بلاک چین ارتباطی به تمرکز زدایی دمکراسی ندارد. بلکه بحث اصلی آن حرص و طمع است.
به عنوان مثال، یک گروه کوچک از شرکت ها که عمدتا در لژ دمکراسی روسیه، گرجستان و چین قرار گرفته‌‌اند، بین دو سوم تا سه چهارم مالکیت ارزهای دیجیتال را در دست داشته و به صورت متداول به سرقت هزینه های حاص از مبادلات این ارز‌‌ها در جهت افزایش سرمایه خود مبادرت می‌ورزند. ظاهرا طرفداران متعصب ارزهای دیجیتال می خواهند امنیت ما را با توسل به یک کارتل ناشناس که تحت هیچ حاکمیت قانونی قرار ندارد تامین کنند و نه اعتماد به بانک های مرکزی و واسطه های مالی تحت فرمان مقررات.
در همین خصوص الگوی مشابهی در تجارت ارزهای دیجیتال نیز به وجود آمده است. ۹۹ درصد از تمامی تراکنش های انجام شده در مبادلات متمرکز به شکل منظم هک شده‌‌اند. و همینطور بر خلاف پول های فیزیکی واقعی، به محض اینکه سرمایه دیجیتال شما مورد هک واقع شود، پول شما برای همیشه از بین رفته است.
به علاوه، تمرکزگرایی توسعه ارزهای دیجیتال – به عنوان مثال بنیاد گرایان معتقد به این ارزها «ویتالیک بوترین»، مدیرعامل شرکت اتریوم را به عنوان دیکتاتور بخشنده زندگی نامیده‌‌اند – این دروغ را القا کرده که کدها همان قوانین هستند؛ پس نرم افزاری که بلاک چین ها را پشتیبانی می کند نیز تغییر ناپذیر و محکم است. حقیقت این است که توسعه دهندگان بلاک چینی قدرت مطلق عمل و قضاوت در این سیستم مالی را در اختیار خود دارند. زمانی که مشکلی در بلاک چین رخ دهد، قراردادهای هوشمند جعلی و هک های توده ای نیز پشت سر آن مشکل به وجود خواهند آمد و آنها به راحتی کدها را عوض کرده و ارزها را به حساب دلخواه خود انتقال می دهند و بدین ترتیب مشخص می شود که تمامی فرآیند یک مبادله مالی بی اعتبار از همان اول کار هم غیرقابل اعتماد بوده است.

بیت کوین

نهایتا اینکه سرمایه در جهان ارزهای دیجیتال بیش از سیستم های مالی سنتی حتی کشورهایی مانند کره شمالی ماهیت متمرکز دارد. بر اساس نمودار ضریب جینی، عدد ۱ به این معناست که یک فرد ۱۰۰ درصد درآمد و سرمایه یک کشور را در دست دارد. حال با این معیار باید گفت که در کره شمالی این عدد ۰٫۸۶ بوده و در ایالات متحده نیز این شاخص ۰٫۴۱ است. اما جالب اینجا که در سیستم مالی بلاک چینی این عدد به ۰٫۸۸ می رسد و این نشان دهنده بالاترین تمرکزگرایی در یک نظام مالی است.
باید این موضوع را روشن کنیم که ادعای تمرکز زدایی تنها افسانه و دروغی است از سوی میلیونر‌‌های دروغین که صاحبان صنعت دروغ پردازی به حساب می آیند. اکنون سرمایه گذاران خرده فروشی که به بازار ارزهای دیجیتال هجوم آورده‌اند همه چیز خود را از دست داده‌اند. کلاهبردارانی که بر تخت سرمایه های دروغین تکیه زده‌‌اند در صورتیکه سرمایه های خود را به نقدینگی تبدیل کنند، تمامی ثروت خود را از دست خواهند داد.
در خصوص اصل ماجرای سیستم لاک چین نیز باید گفت که هیچ موسسه، بانک، ارگان غیرانتفاعی یا سازمان دولتی در این کره خاکی وجود ندارد که تراز مالی یا اطلاعات تراکنش های میان مشتریان و صاحبان سرمایه خود را با استفاده از لجرهای بدون نیاز به مجوز پیر تو پیر به صورت عمومی در معرض دسترسی همگان قرار دهد. چراکه اصلا این کار، شیوه مناسبی نیست. چون در چنین سیستمی شما باید تمامی اطلاعات محرمانه و ارزشمند مربوط به این تراکنش ها را در دسترس همگان قرار دهید.
به علاوه، در مواردی که تکنولوژی لجرهای توزیع شده موسوم به DLT به صورت واقعی استفاده می شوند نیز باید گفت که این موارد هیچ ارتباطی به بلاک چین ندارند. این تراکنش ها کاملا خصوصی، متمرکز و ثبت شده هستند. دسترسی به اطلاعات آنها نیاز به مجوز داشته که این مجوز نیز تنها به افراد ذی صلاح داده می شود.
بیت کوین
باید گفت که تمامی بلاک چین های به اصطلاح غیر متمرکز در نهایت و به هنگام عمل به یک سیستم متمرکز، پایگاه داده های مجوز دار منتهی میشوند. به همین ترتیب، بلاک چین حتی بر روی صفحه گسترده الکترونیکی استاندارد که در سال ۱۹۷۹ اختراع شد نیز اصلاح نشده است.
هیچ موسسه مهمی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که تراکنش های مالی خود توسط یک کارتل برآمده از سایه ترس حکومت های فاسد و اقتدارگرا انجام شود. بنابراین جای تعجب نیست که وقتی یک بلاک چین در یک محیط سنتی هدایت شده باشد، آن را در جعبه سطل زباله پرتاب کنند یا نهایتا تبدیل به یک پایگاه داده خصوصی مجاز شود که چیزی بیش از یک صفحه گسترده اکسل یا یک پایگاه داده با نام گمراه کننده نیست.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version