سرمایکس
video thumb

جی پی مورگان: بیت کوین یک حباب است/ آیا احتمال ریزش قیمت بیت کوین وجود دارد؟

لیست عناوین این مطلب

پس از تجزيه و تحليل بيت كوين به عنوان يك كالا، استراتژیست های جی پی مورگان عنوان می کنند كه بين ارزش واقعي و ارزش ذاتي تفاوت وجود دارد و همین مسئله باعث افزایش قیمت بيت كوين در دسامبر سال ۲۰۱۷ نیز شده بود. به نظر آنها، تنها راه اصلاح، كاهش چشمگير قيمت در برابر پيش‌بيني هاي تحليلگران است.

تحلیلگران بر این باورند که زمستان خراب سال گذشته به پایان رسیده است. گفتنی است که از حدود شش هفته پیش یعنی از اوایل ماه آوریل، قیمت بیت کوین (BTC) پس از گذراندن سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ و پشت سر گذاشتن قیمت ۴۵۰۰ دلار با افزایش روبرو شده است و گاوها اداره‌ بازار را به دست گرفته اند. با وجود عملکرد اخیر بیت کوین، سرمایه گذارانی مانند کوین اولیری (Kevin O’Leary) و وارن بافت (Warren Buffet) نسبت به بیت کوین دچار شک و تردید شده اند.

اخیرا، کوین اولیری طی گفتگویی عنوان کرده است که بیت کوین تنها یک زباله بوده و بی فایده است، زیرا وقتی این دارایی به سرعت به عنوان دارایی منتخب برای محافظت در برابر تورم، سانسور و مداخلات دولت مانند کاهش ارزش عمدی یوآن چین در پاسخ به اقدام ترامپ انتخاب می شود، دارای ارزش ذاتی نیست. این دارایی فاقد ازش ذاتی است و استراتژیست های جی پی مورگان عنوان می کنند که همین مسئله، باعث واگرایی بیت کوین بوده که منجر به توسعه ارزهای دیجیتال در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ می شود. آنها طی گفتگویی با بلومبرگ عنوان کردند:

“طی چند روز گذشته، قیمت واقعی به شدت به سمت هزینه های حاشیه ای در حرکت بوده است. واگرایی بین ارزش های واقعی و ذاتی، موجب افزایش قیمت ها در اواخر سال ۲۰۱۷ شد و در آن زمان، این واگرایی عمدتا توسط کاهش قیمت های واقعی برطرف شد.”

تنظیم نمودار شمعی

بیت کوین در محدوده ۱۰۰۰ دلار با محدودیت های ۷،۵۰۰ دلار و ۸،۵۰۰ دلار در خط خرید ماشه ای ما حاکم است. با وجود یک نوار صعودی که نشان دهنده تقاضاست، معامله گران خطرپذیر باید منتظر نزدیک شدن به خط مقاومت اصلی ۸،۵۰۰ دلار باشند.

چنین شکست روندی، وجود گاوها را در اوایل ماه می تأیید می کند و در یک روند ادامه دار پس از افزایش قیمت بیت کوین در روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه می می توان گفت که بیت کوین (BTC) ممکن است به ۱۰ دلار افزایش یابد. احتمال رسیدن به چنین قیمتی زیاد است.

توجه داشته باشید که این نمودار، گواهی است دال بر جهش ۶۱٫۸ درصدی سطح فیبوناچی اصلاحی و حرکت صعودی بیت کوین به سمت قیمت ۸۵۰۰ دلار.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version