video thumb

صرافی Coinbase: رمزارز جدیدی در آینده نزدیک اضافه نخواهد کرد

به گزارش ارزجو به نقل از Bitcoin News، بنابر گفته مدیر کل Coinbase آقای دان رومرو (Dan Romero) این صرافی مستقر در سانفرانسیسکو می خواهد تعدادی رمزارز جدید را در راستای بازخورد مشتری ها اضافه کند، اما در این راه با احتیاط گام بر می دارد زیرا قانون گذران ایالات متحده در اندیشه این هستند که چگونه با کاربرد های ویژه این تکنولوژی رفتار کنند.

او بیان داشت :”این واقعیت که ما در موقعیت تنظیم مقررات قانون گذاران برای این تکنولوژی هستیم سبب می شود که از اقدام فوری برای انجام این عمل دست نگه داریم.”

آیا کوین بیس به دنبال ورود به دنیای SEC است؟

Romero به شیوه ای خاص از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یاد کرد که شایعه شده در حال بررسی های زیادی در ارتباط با  ICO ها و دیگر تلاش ها برای جمع آوری پول است که باعث ایجاد رمزارز های سفارشی می شوند. در حالی که تمهیدات در مورد ماهیت این بررسی ها در جریان است، قانون گذاران در حال جمع آوری اطلاعات و تلاش برای وضع قانونی هستند که در آن توکن های کریپتو مانند سهام تلقی شوند.

اما از آنجا که Coinbase یک کارگزار دارای مجوز نیست و یا حداقل تا حالا نبوده، نمی تواند به معامله ابزار هایی بپردازد که اوراق بهادار تلقی می شوند.

پیشگیری بهتر از درمان!

آنچه که این سازمان تجاری نمی خواهد با آن سر و کار داشته باشد، اضافه کردن دارایی های رمزارزی به پلتفرم خود است که بعدا به او دستور داده شود که آنها را بردارد، مانند تعدادی از صرافی ها در هنگ کنگ که مجبور شدند توکن هایی را که با توجه به سابقه گذشته مانند اوراق بهادار تلقی می شدند در ماه فوریه از لیست خارج کنند.

وقتی ما به نقطه ای برسیم که بدانیم کدام یک از ارز های رمزنگاری و دارایی ها اوراق بهادار تلقی می شوند، کدام یک کالا، پول یا واحد پول تلقی می شود، این دستاورد بسیار مفید می باشد. Romero افزود: “اگر محیط قانون گذاری شفاف تر شود، فکر می کنم Coinbase دارایی های جدید زیادی را به پلتفرمش اضافه کند.”

مدتی بعد از این که Coinbase دو پست وبلاگ را در شانزدهم مارچ انتشار داد، گفته هایی مطرح شد مبنی بر این که این شرکت در صدد اضافه کردن دارایی های جدید می باشد و همینطور نحوه مواجهه این شرکت با رمزارز های انشعاب یافته و توزیع شده ای که به شیوه تغییر و تقسیم از نرم افزار های فعال قبلی ایجاد شده اند.

خصوصا در آن دو پست چارچوب مالی دیجیتال Coinbase که در نوامبر اشکار شد ذکر می شود، که این قالب در حال فراهم کردن یک چک لیست برای کمک به شرکت است و تصمیم می گیرد چه شرایطی لازم است مهیا گردد تا یک رمزارز سالم به حساب آید. این چک لیست شامل مواردی مانند مدیریت، محافظت در مقابل خرج کردن دوباره و مهندسی گزارش مسیر می باشد.

پذیرش بیت کوین کش و رد اتریوم کلاسیک

گفته می شود که بعضی از افرادی که در این صنعت فعال هستند، تصمیمات این صرافی پیشرو بازار را تصادفی می دانند البته اگر آن را مشکوک ندانند.

برای مثال Coinbase اتریم کلاسیک را نپذیرفته بود که رمزارزی است که از انشعاب اتریم در ژوئن ۲۰۱۶ به وجود آمد، اما بیتکوین کش را که از انشعاب بیتکوین در دسامبر مشتق شد، در تلاش برای قبول یک گزینه دیگر پذیرفت.

بسته به این که شما از چه کسی در این زمینه بپرسید، این گونه انتخاب ها حتی بوی توطئه هم می دهند، حسی که هفته گذشته در MIT Bitcoin Expo به نمایش درآمد.

در کریسمس زمانی که بحث روز، رمزارز بود،  Nick Ayton بنیانگذار Chainstarter که یک پلتفرم برای راه اندازی ICO ها است، در جمع اعضای یک هیات در ارتباط با فروش توکن گفت: “همه اپلیکیشن را دانلود می کنند و ناگهان می بینی که بیت کوین کش ظاهر می شود.”

او ادامه داد: “بدون هیچ اعلانی، کسب و کار بسیار خنده داری در حال جریان است.”

توقف پشتیبانی Coinbase از بیت کوین کش

در ابتدا درحالی که مدیریت این شرکت حامی افرادی بود که می خواستند اندازه بلاک بیت کوین را افزایش دهند، Coinbase از این دارایی از ابتدا پشتیبانی نکرد و این  بسیاری از دارنده های بیت کوین در پلتفرم را خشمگین کرد که انتظار داشتند مقدار معادلی بیت کوین کش دریافت کنند.

سپس مدت کمی بعد از این که این کوین پشتیبانی شد، Coinbase ناگهان معامله بیت کوین کش را غیر فعال کرد و سرانجام اعلام کرد که تقاضای بسیار برای خرید، سبب نقدینگی ناکافی شده است و زمانی که شروع به معامله دوباره کرد قیمت بیت کوین کش به بالا ترین حد خود رسیده بود. در اینجا بعضی به یک معامله درونی محرمانه اشاره کردند و شرکت گفت که به آن رسیدگی می کند اما تا کنون این اتهام اثبات نشده است.

در زمینه این موضوع، رومرو به طور خلاصه این چنین نظر داد: “اگر بیت کوین کش از طریق چارچوب دارایی های دیجیتال اجرا شود، از آن چارچوب گذر می کند.”

این چارچوب دیجیتال تنها راهنما برای تصمیم گیری شرکت Coinbase در مورد دارایی های جدید کریپتو نیست.

بنا بر گفته های Romero، کمیته ای متشکل از تقریبا هشت نفر، به ارزیابی این مطلب می پردازند که کدام یک از دارایی های کریپتو بر اساس تقاضای مشتری اضافه شود (به عنوان مثال بیت کوین کش گزینه خیلی محبوبی بود).

Romero جزئیات زیادی را در مورد کمیته فاش نکرد اما به تاکید گفت که در حال حاضر هیچ استانداردی برای جمع اوری بازخورد مشتری وجود ندارد و تایید کرد که مدیر عامل کوین بیس Brian Armstrong در این کمیته نیست.

صرافی کوین بیس رمزارز های مورد علاقه مشتریان را بررسی می کند

در حالی که Romero در مورد این که کدام دارایی ها در حال حاضر برای اضافه شدن به کوین بیس مورد بحث هستند، نظری نداد با این وجود این حقیقت که کوین بیس در حال سنجیدن تقاضای عمومی است، ممکن است اطلاعاتی در مورد این که کدام کریپتو گزینه بعدی برای اضافه شدن است، آشکار کند.

Coinbase در حال حاضر از بیت کوین، بیت کوین کش، اتریم و لایت کوین پشتیبانی می کند؛ اما مدتی است که شایعاتی در مورد این صرافی مطرح است و گفته می شود که رمزارز شرکت بومی ریپل را اضافه خواهد کرد.

تا کنون صرافی Coinbase همه شایعات در این مورد را رد کرده است، اما این ارز رمزنگاری شده توجه زیادی را از ماه دسامبر که قیمتش بالا رفت، به خود جلب کرده است. رسیدن ریپل به بالا ترین حد خود  ۳٫۸۲ دلار در آن زمان و ۲۶ هزار نفر که از کوین بیس درخواست کرده اند که این دارایی را اضافه کند، حائز اهمیت است.

Romero در ارتباط با علاقه یک Startup در خدمت به مشتریانش گفت:

“با فرض عبور کردن از چارچوب دیجیتال، مهمترین چیز تقاضای مشتری است، نه آنچه که شبکه های اجتماعی می خواهند، و نه آنچه که CNBC می خواهد، چیزی که مشتریان ما می خواهند برای ما مهم است. ما پیوسته بازخورد های مشتری هایمان را پی گیری می کنیم.”