video thumb

رقابت بین SegWit و Bitcoin Cash (BCH) هیجان انگیز می شود

SegWit در جستجوی تقلیل سایز تراکنش بود و بیت کوین کش BCH در تلاش برای افزایش اندازه بلوک. یک گزارش جدید حجم تراکنش را در هر زنجیره (SegWit و BCH ) با هم مقایسه کرده است و این مقایسه نشان داده که از زمان hard fork (انشعاب سخت) در تابستان گذشته تا به امروز هنگام نگارش مقاله/مترجم، آمار و ارقام به طور قابل توجه ای به هم نزدیک بوده اند.

SegWit و بیت کوین کش (BCH) نماینگر این موضوع هستند که برای مقیاس گذاری یک بلاکچین بیش از یک روش وجود دارد

به گزارش ارزجو به نقل از Bitcoin News، تعیین مقیاس بلاکچین از یک طرف مسئله ای فنی و از طرف دیگر مسئله ای ایدئولوژیک است. در رابطه با انشعاب هسته بیت کوین در آگوست و به وجود آمدن BCH

داده های جدیدی که توسط Bitmex Research منتشر شد، نشان داد که چگونه هر زنجیره از زمانی که هسته بیتکوین و BCH راهشان را از هم جدا کرده اند، عملکرد داشته است.

حجم تراکنش انباشته بین BCH و SegWit به طور قابل توجه ای نزدیک است و این نشانگر این مسئله است که هر کدام از این راه حل های مقیاس پذیری سطوح حمایت خود را پیدا کرده و طرفداران خاص خود را به دست آورده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی Segwit2x؛ چرا ممکن است انشعاب بعدی بیتکوین به معنی پول آزاد نباشد

Bitmex Research توضیح می دهد که “از زمان راه اندازی BCH ، ۶٫۱ میلیون تراکنش SegWit ثبت شده است و این مقدار تنها ۲۰٫۱ درصد بیش از  رقم انباشته تراکنش های BCH می باشد. از آنجا که این رقم برای BCH یک ماه زود تر از Segwit محاسبه شده است، می توان آن را اصلاح کرد و به طور دقیق تر گفت که حجم تراکنش انباشته Segwit 31.5 درصد از BCH بیشتر بوده است و این یعنی بیش از ۲۰٫۱ درصد؛ اما هنوز هم به طور قابل ملاحظه ای ارقام به یکدیگر نزدیکند. ”

1 segwit vs bitcoin cash 390x208 رقابت بین SegWit و Bitcoin Cash (BCH) هیجان انگیز می شود
Segwit and BCH Show There’s More Than One Way to Scale a Blockchain/ Source

حجم کل تراکنش برای BCH و SegWit بیش از حد نزدیک به هم هستند.

شروع آهسته ی SegWit  

در ابتدا پذیرش SegWit در حد پایینی بود و چندین ماه نیز به همین شیوه باقی ماند. همین امر سبب شد که BCH شروع زود تری داشته باشد. در اواخر دسامبر، حجم کل تراکنش ها برای BCH و SegWit بسیار نزدیک به هم و حدود چهار میلیون تراکنش برای هر کدام بود. تنها در ماه آخر بود که Coinbase با تاخیر SegWit را معرفی کرد و سبب شد که نرخ پذیرش آن برای اولین بار بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و بدین گونه حجم کل تراکنش آن توانست با BCH رقابت کند.

بیشتر بخوانید: تلاش برای دو بار خرج کردن بیت کوین کش لو رفت!

طرفداران هر کدام از این زنجیره ها دلایلی برای خود دارند که سبب می شود از ارقام و از عملکرد خود تا کنون راضی باشند و هر کدام معتقدند که در آینده شرایط به نفع راه حل مقیاس پذیری آنها رقم می خورد.

” اگر چه داده ها نشان می دهند که تراکنش SegWit به طور نسبتا جزئی سریع تر از BCH  است و نتیجه این، حجم بیشتر تراکنش برای SegWit بوده است، اما حامیان BCH می توانند ادعا کنند که فلسفه توکن BCH نظر به ظرفیت بزرگ تر برای طولانی مدت دارد و به دنبال افزایش سرعت در حجم تراکنش، در کوتاه مدت نمی باشد. بنابراین طرفداران BCH هنوز هم می توانند ادعا کنند که سرانجام حجم تراکنش بیشتری از بیت کوین خواهند داشت. این مهم زمانی روی می دهد که پذیرش این کوین افزایش پیدا کند.”

بیشتر بخوانید: توقف پشتیبانی از بیت کوین کش در یک صرافی بزرگ

اندازه بلوک هسته بیت کوین به کوچکترین حالت خود در دو سال گذشته رسیده است

در هفته های گذشته اندازه متوسط بلوک برای هسته بیتکوین (BCT) به حدود ۰٫۵MB رسید که از ژانویه ۲۰۱۶ تا به امروز کمترین حد می باشد. حدود ۲۲ درصد از فضای بلوک توسط تراکنش های SegWit اشغال شده است و این نشان دهنده آن است که فناوری مقیاس پذیری هنوز هم به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است. کاهش قابل توجه فضای بلوک BTC بیشتر به دلیل بهبود دسته بندی است که با کاهش حجم تراکنش مصادف شده تا این که نتیجه SegWit باشد. این موضوع که متوسط تعداد تراکنش های روزانه BTC در پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته قرار دارد، اتفاقی نیست.

اندازه های بلوک BTC در پایین ترین حد خود در دو سال گذشته هستند.

متوسط تعداد تراکنش های روزانه BTC به BCH در حال حاضر به طور متوسط به نسبت ۱۰ به ۱ است و این نسبت، قیمت روز هر یک از این دو دارایی را نیز بازتاب می دهد. با این حال هزینه کل تراکنش ها برای ارسال BTC در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ برابر بیشتر از BCH بوده است. حتی اگر حجم تراکنش در هر زنجیره مساوی می بود، باز هم هزینه ارسال BTC، ۲۰  برابر بیشتر می شد.