video thumb

تا بزرگترین افزایش اندازه بلاک بیت کوین کش سه هفته مونده(انشعاب سخت)

در اندکی بیش از سه هفته آینده، انشعاب سخت شبکه بیت کوین کش (BCH) با ارتقاء اندازه بلاک به ۳۲ مگا بایت، ایجاد می گردد و نیز ویژگی های جدید دیگری به پروتکل خود اضافه می کند. در حال حاضر با انتشار کد های جدید توسط تیم های توسعه دهنده، کل جامعه ی بیت کوین کش

بزرگ ترین افزایش اندازه بلاک در تاریخ شبکه بیت کوین

به گزارش ارزجو و به نقل از پایگاه خبری news.bitcoin، رمزارز غیر متمرکز بیت کوین کش و شبکه مربوط به آن، حدودا در ۱۵ ماه می سال ۲۰۱۸ در ساعت ۱۲:۰۰ ارتقاء داده می شود. روش Median Time Past  یا MTP این تغییر اجماع را کلید می زند. از آنجایی که افزایش اندازه ی بلاک به ۳۲ مگابایت، بزرگ ترین افزایش در نوع خود در فضای رمزارز ها می باشد، طرفداران بیت کوین را بسیار هیجان زده کرده است.

این افزایش اندازه، توسعه دهندگان را قادر به حفظ تداوم توان عملیاتی تراکنش برای میلیارد ها نفر در سراسر دنیا می کند؛ ضمن آن که هر فردی از کشور های در حال توسعه از عهده پرداخت هزینه های مربوطه بر می آید. بر اساس آمار و ارقام حال حاضر، تراکنش با بیت کوین بیش از ۱۰٫۷۳ برابر گران تر از معاملات با بیت کوین کش می باشد. افزایش اندازه بلاک ۳۲ مگابایتی بیت کوین کش در ماه آینده، فضای کافی برای معاملات سال های آتی را فراهم می آورد.

قرارداد های هوشمند و توکنیزه کردن در راه هستند

علاوه بر افزایش عظیم اندازه این بلاک، زنجیره بیت کوین کش ویژگی های دیگری را به وجود می آورد که موجب ایجاد خوشنودی و هیجان در جامعه بیت کوین کش می گردد. به عنوان مثال، تیم های توسعه دهنده بیت کوین کش برخی کد های OP و همچنین یک داده سایز بزرگ تر OP_Return را نیز اضافه نموده است.

این ارتقاء بیت کوین کش را با انواع مختلفی از ویژگی های مهم و قوی نظیر توکنیزه کردن و توانایی برنامه ریزی قرارداد های هوشمند به وسیله زنجیره بیت کوین کش، تقویت می کند. توسعه دهندگان بیت کوین کش قادر خواهند بود تا به جای استفاده از یک پلتفرم جداگانه نظیر اتریوم یا پلتفرم طرف مقابل قرارداد، اقدام به ایجاد کوین های نماینده یا نشانگری نمایند که قابلیت پشتیبانی توسط کلیه افراد را دارا باشد.

پس از انشعاب سخت و برخی توسعه های جامعه، مسائلی همچون اوراق قرضه، سهام، فلزات گران بها، کالا ها و کلیه موضوعات حقیقی یا مجازی، قادر خواهند بود که توسط کوین های نشانگر پشتیبانی شده بیت کوین کش باز نمایی شوند. عملکرد این قرارداد هوشمند، باعث می شود زنجیره بیت کوین کش فعالیت های خودکاری نظیر توزیع این توکن در بین فرزندان و یا همسر فرد در زمان های آینده را برنامه ریزی کند.

آمادگی برای ارتقاء

بسیاری از گره های موجود از میان ۱۷۷۶ گره تکمیل شده عمومی بیت کوین کش که در ۴۲ کشور جهان از مشتری های ABC (ABC client) استفاده می کنند، ارتقاء به آخرین نسخه منتشر شده از ABC که شامل تغییرات مورد نیاز در ۱۵ ماه می است را آغاز کرده اند. در حال حاضر با توجه به اطلاعات گره ها، بیت کوین ABC میزان ۶۲ درصد از شبکه بیت کوین کش را نمایندگی می کند؛ این موضوع در حالی است که بیش از ۵۸ درصد از این گره ها به نسخه شماره ۱۷ بیت کوین ABC ارتقاء یافته اند.

سایر کلاینت هایی که شبکه بیت کوین کش را نمایندگی می کنند شامل Bitprim،XT ،Parity و Unlimited می باشند.

به نظر می رسد تیم توسعه دهنده مشتریان Parity در هفته جاری تغییرات لازم کد ها را بر روی وب سایت Github اعمال خواهند کرد. پیاده سازی نسخه ۱٫۳٫۰٫۰ بیت کوین کش Unlimited برای پذیرش تغییرات مورد توافق آماده گردیده است و که در حال حاضر در دسترس عموم قرار دارد.

تیم توسعه دهنده BU توضیح می دهد:

این پیاده سازی بیت کوین کش که با آخرین انشعاب سخت مورخه ۱۵ می ۲۰۱۸ سازگار است، شامل بلاک های ۳۲ مگابایتی، داده های OP_RETURN گسترده و کد های اضافی دیگر می باشد.

مشتریان بیت کوین کش XT نیز پیاده سازی گره کامل خود را به روز کرده و آخرین نسخه آن را به صورت عمومی منتشر نموده اند که حد مجاز تغییرات مورد توافق اندازه ۳۲ مگابایتی را اعمال می کند. تغییرات منتشر شده XT حمایت از پروتکل ماه می بیت کوین کش و نسخه پیش فرض Cashaddr را نشان می دهد.

افزایش ویژگی های در دسترس بیت کوین کش پس از ارتقاء

همان ‌طور که در سال گذشته جامعه بیت کوین کش تجدید نظر موفقیت آمیز تغییرات الگوریتم تنظیم سختی مشهور به «DAA» را در کنار آدرس شماره تسلسل Base32 تکمیل کرد، به نظر می رسد که طرفداران بیت کوین کش دارای آمادگی برای به روز رسانی موعود می باشند.

به روز رسانی ۳۲ مگابایتی و باز فعال سازی کد های Op ساتوشی در ماه می اتفاق می افتد. در ادامه این تغییرات، علاقه مندان به بیت کوین کش کماکان آماده نو آوری بیشتری پس از تکمیل این تغییرات می باشند. به عنوان مثال، تیم بیت کوین ABC در حال کار بر روی تعهد تغییرات UTXO بوده و توسعه دهندگان بیت کوین ABC و XT نیز در حال همکاری برای یک DAA که از الگوریتم کنترل PID استفاده کند هستند.

تیم توسعه BU در میانه ی مسیر تحقیق و آزمایش بر روی یک روش بلاک جدید به نام Graphene می باشد که قرارداد های باینری یا دوگانه را به وسیله بررسی صحت داده های op تأیید می کند.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.