video thumb

هاردفورک بیت کوین کش (BCH) در ماه می ۲۰۱۸ انجام خواهد شد

هاردفورک بیت کوین کش

توسعه دهندگان ABC بیت کوین همچنین کد پایه کلاینت نسخه ۰/۱۷/۰ را پیش از راه اندازی جهت دانلود قرار داده اند. در این هارد فورک، قوانین جدیدی جهت توافق همگانی (Consensus) ایجاد شده است. این تغییر برای ۱۵ مه در ساعت ۱۲:۰۰:۰۰UTC برنامه ریزی شده است و به جای اینکه از طریق شماره بلوک اعمال شود، بر اساس زمان متوسط ​​سپری شده (MTP) انجام می شود.

توسعه دهندگان یک بیانیه در رابطه با هارد فورک بیت کوین کش منتشر نموده اند:

زمانی که MTP آخرین ۱۱ بلوک ایجاد شده برابر یا بیشتر از ۱۵۲۶۴۰۰۰۰۰ باشد، قوانین جدید توافق عمومی باید روی بلوک بعدی اعمال شود. زمان دقیق فعال سازی هارد فورک بستگی به زمان ایجاد این بلوک دارد.

دو ویژگی اصلی، تأیید فوری و مقیاس پذیری است. اندازه بلوک ها تا ۳۲ مگابایت با فورک جدید افزایش می یابد تا حجم و سرعت پردازش معاملات را افزایش دهد. در مصاحبه ای که در ماه مارس در کنفرانس بین المللی Satoshi انجام شد، Amaury Séchet تغییرات مقیاس پذیری را همانند سیستم پردازش معاملات PayPal توصیف کرد. کدهای عملیاتی بازنویسی می شوند و تلاش می کنند تا ویژگی های اتریوم را ایجاد کنند. با به روز رسانی کدهای عملیاتی (OP-codes) می توان از قابلیت قرارداد هوشمند بهره برد.

هاردفورک بیت کوین کش (BCH) در ماه می ۲۰۱۸ انجام خواهد شد

 

Séchet همچنین از حمایت تیم های توسعه دهنده دیگر مانند Bitcoin Unlimited و Parity خبر داد. Séchet احساس می کند که پیاده سازی چندگانه پروتکل کمک می کند تا همه چیز در حال اجرا هموار باشد:

مهم است که پیاده سازی چندگانه به دلایل مختلف وجود داشته باشد؛ اولین دلیل فنی است. اگر یک باگ هنگام پیاده سازی شبکه وجود داشته باشد، در صورت وجود پلتفرم دیگر می توانید شبکه را همواره در حال اجرا نگه دارید. من فکر می کنم که این عالی است؛ زیرا اگر یک کلاینت شروع به سرقت کند، قابلیت اشتراک گذاری بازار از وی سلب شده و کلاینت دیگری این اشتراک گذاری را به دست خواهد آورد.

او همچنین توضیح داد که چگونه وجود چندین کلاینت می تواند از انحصار طلبی جلوگیری کند و عدالت را در سیستم رواج دهد. توسعه دهندگان ABC گزارش دادند که کلاینت های Bitcoin Unlimited و Bitcoin X اعلام کرده اند که بروز رسانی نرم افزار خود را با توجه به هارد فورک جدید اعمال خواهند نمود.