سرمایکس
video thumb

دویچه‌بانک: سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از ریسک دلار، تورم، بیت کوین را به طلا ترجیح می‌دهند

جیم رید (Jim Reid)، استراتژیست دویچه بانک نوشت که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای خواستار استفاده از بیت کوین به جای طلا برای جلوگیری از ریسک دلار و تورم هستند. تحقیقات وی با تحقیقی که اخیراً توسط تحلیلگران JPMorgan منتشر شده مطابقت دارد و نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی از طلا به بیت کوین روی می آورند.

سرمایه گذاران بیت کوین را جایگزین طلا می کنند

طبق گزارش Zerohedge، جیم رید، استراتژیست تحقیقاتی دویچه بانک در گزارشی راجع به عملکرد چندین سرمایه گذاری پس از پیدایش واکسن ویروس کرونا نوشت: “یکی از موارد عجیب واگرایی بین طلا (-۳٫۶٪) و نقره (-۴٫۴٪) از یک طرف و بیت کوین (۱۳٫۴٪ +) از طرف دیگر بوده است. رید در این بارتوضیح داد:

همچنین به نظر می رسد که تقاضای فزاینده ای برای استفاده از بیت کوین وجود دارد همانطور که قبلاً از طلا برای جلوگیری از ریسک دلار، تورم و سایر موارد استفاده می شد.

رید خاطرنشان کرد که “بیت کوین یک شبه بیش از ۳٪ دیگر افزایش یافته و به نظر می رسد که یک مومنتوم ایجاد می کند. این ارز دیجیتال در شش هفته گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است، زیرا سرمایه گذاران بیشتری شروع به دیدن آن به عنوان یک دارایی معتبر برای سرمایه گذاری می کنند.” رید اخیراً در گزارش نوامبر دویچه بانک نوشت که “ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در بلندمدت جای پول نقد را می گیرند.”

اخیراً، تحلیلگران JPMorgan نیز عنوان کردند که سرمایه گذاران نهادی از صندوق های قابل معامله در بورس طلا (ETF) از طریق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به بیت کوین روی می آورند.

همچنین چندین مدیر صندوق پوشش ریسک عنوان کرده اند که بیت کوین می تواند جای طلا را به عنوان ذخیره ارزش بگیرد که از جمله آنها عبارتند از: سرمایه گذاران میلیاردر مشهور استن دراکنکنر (tan Druckenmiller). بیل میلر (Bill Miller)، یک مدیر صندوق پوشش ریسک نیز در این خصوص عنوان کرد که هر بانک بزرگی در نهایت در معرض بیت کوین قرار می گیرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version