سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

Bitcoin Cash و رمزگذاری پیام های شخصی غیر قابل سانسور با Keyport

اپلیکیشن Keyport پلتفرمی است که با استفاده از OP_Codes های شبکه Bitcoin Cash)BCH) به کاربران امکان می دهد پیام های رمزگذاری شده را که در بالای زنجیره BCH و پروتکل Toku ساخته شده اند را بپذیرد. پلتفرم جدید Keyport توسط Atlantislabs ایجاد شده است و به هر کسی اجازه می دهد تا به صورت رمزگذاری شده با دیگران ارتباط برقرار کند؛ در حالیکه این اطلاعات در زنجیره BCH در یک تراکنش OP_Return ذخیره می شوند و تنها گیرنده می تواند پیام ها را رمزگشایی کند.

Keyport: یک برنامه پیام رسان بر مبنای رمزگذاری بر روی زنجیره بلاک های Bitcoin Cash

keyport 220x220 Bitcoin Cash و رمزگذاری پیام های شخصی غیر قابل سانسور با Keyport

در این هفته پشتیبانان بیت کوین کش قادر به آزمایش یک پیام رسان رمزنگاری کننده جدید هستند که توسط پروتکل Toku و زنجیره بلاک های BCH طراحی شده است. پلتفرم بتای Keyport در فروشگاه Google Play در دسترس است؛ این تیم همچنین یک نسخه ی  ویدیویی را منتشر کرده است تا چگونگی کارکرد این پیام رسان را به مردم نشان دهد. News.Bitcoin.com با بنیانگذار Atlantislabs آقای Shravan Shandilya مصاحبه ای را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرعت پذیرش بیت کوین و بیت کوین کش از نقطه نظر Roger Ver

“Keyport نرم افزار پیام رسان همتا به همتا است که بر روی زنجیره بلاک های Bitcoin Cash ساخته شده است. پیام ها رمزگذاری شده و در قسمت OP_Return یک تراکنش قرار می گیرند و فقط گیرنده تراکنش می تواند پیام های خود را رمزگشایی کند. برای هر پیام، شما باید کارمزد بسیار ناچیزی پرداخت کنیدبخشی از توضیحاتShandilya.

از آنجایی که این پروتکل بر روی زنجیره بلاک های غیر متمرکز ساخته شده است، اشخاص ثالث نمی توانند پیام ها را مانند آنچه که برای برنامه های پیام رسان مثل Telegram پیش می آید،  مسدود کنند. این پروتکل را می توان در آینده به منظور ایجاد حریم شخصی با تولید سرویس اسرار کوتاه مدت یک طرفه گسترش داد.

پروتکل ارز رمزنگاری شده  بیت کوین کش غیر قابل سانسور و غیر متمرکز است. (مواردی که برای یک پیام رسان خصوصی ضروری هستند.)

Shandilya توضیح می دهد که پروژه Keyport را با همکاری Sumanth Neppalli تأسیس کرده است و هر دو آنها از طرفداران شدید Bitcoin Cash هستند و معتقدند که در چند سال گذشته به دلیل بحث های حاشیه ای مقیاس پذیری بیت کوین نوآوری و پیشرفتی رخ نداده است. Shandilya می گوید که آنها روش های مختلفی را برای افزایش پذیرش این پروتکل در نظر گرفته اند و در همان ابتدای کار یک درگاه پرداخت با امکان قبول تراکنش های بدون تاییدیه( zero-confirmation) ایجاد نموده اند.

بیشتر بخوانید: انشعاب سخت و موفق بیت کوین کش: افزایش سایز بلاک از ۸ به ۳۲ مگابایت

“چیزی که مشاهده کردیم این بود که پذیرندگان از قبل درگاه پرداخت داشته اند و ما باید راه های دیگری را برای افزایش کاربر در نظر بگیریم. در همان زمان، ما دیدیم  که سانسور بر روی چند سیستم عامل مانند Twitter و Reddit شایع شده، همچنین ما متوجه شدیم که وقتی اطلاعات تحت کنترل قرار می گیرند (مانند اطلاعات مربوط به بیت کوین در Reddit)، افراد دیگر نمی توانند به اطلاعات دسترسی یابند. ” ادامه صحبت های Shandilya با بیت کوین نیوز:

دولت ها در ممنوعیت پروتکل های رمزنگاری مانند Signal موفق بوده اند – ظهور رسانه های جایگزین نشان داد که مردم در حال تلاش برای دریافت اطلاعات هستند؛ اما راه های ارتباطی آنهاتوسط سایت های شبکه های اجتماعی درگاه های پرداخت، سایت های رسانه ای و غیره سانسور می شوند، ما فکر می کنیم پروتکل Bitcoin Cash می تواند این مشکل را حل کند؛

زیرا آن را غیرقابل سانسور و غیر متمرکز می کند. این خصوصیات برای یک برنامه پیام رسان خصوصی ضروری است. ما همچنین از مقاله دکتر رایت در مورد “توزیع پنهانی ارزش ” الهام گرفته ایم.”

 Bitcoin Cash و رمزگذاری پیام های شخصی غیر قابل سانسور با Keyportتیم توسعه Keyport دارای یک گروه تلگرام است تا کاربران بتوانند نظرات و اشکالات در مورد برنامه را ارائه دهند. آنها می گویند از هر توسعه دهنده ای که علاقمند به کار بر روی این پروژه باشد دعوت می کنند و قصد دارند پروژه را به صورت متن باز ارائه دهند؛ همچنین در آینده ای نزدیک نسخه ای برای iOS منتشر خواهند نمود.”

“ما در حال کار بر روی متن باز نمودن کد  سرویس پیام رسان هستیم و این کار را به زودی انجام خواهیم داد – هر کس می تواند بر روی پروتکل کار کند و  ربات، استیکر و غیره بسازد، و ما معتقدیم که ارسال پیام بر روی بستر بیت کوین به ایجاد نرم افزارهای خلاقانه جدید  کمک کند ” (تاکید  Keyport‌ بر صحبت های پیشین.)

بیشتر بخوانید: دانش رمزنگاری در شبکه رمزارز بیت کوین و چگونگی تولید آدرس ها

شما در مورد برنامه Keyport و  Bitcoin Cash چه فکری می کنید؟ نظر خود را در مورد این پروژه با ما در میان بگذارید.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

 Source & Image

خرید حضوری

sarmayex pin location