سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

TON OS تلگرام از فردا در گیت هاب متن باز می‌شود!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، سیستم عامل بلاک چین تلگرام یعنی TON OS که برای راه اندازی در بازار گوگل پلی و فروشگاه اپ استور اپل برنامه ریزی شده است، از فردا متن باز خواهد شد.

اخیراً تلگرام عرضه شبکه باز خود یعنی TON و ارز دیجیتال خود یعنی گرام (GRAM) را به تأخیر انداخت. در این میان، یک پروژه مرتبط با آن وجود دارد که این مشکلات را تجربه نکرده است. TON OS، یک سیستم عامل برای بلاک چین TON است که به زودی نسخه متن باز را دریافت می کند. توسعه دهندگان اصلی زیرساخت این پروژه یعنی TON Labs قصد دارند از فردا منابع اصلی پلتفرم TON را در گیت هاب باز کنند. میتجا گوروشفسکی (Mitja Goroshevsky)، مدیر اجرایی TON Labs این خبر را در گفتگو با کوین تلگراف تأیید کرد.

همانطور که توسط ForkLog گزارش شده است، این نسخه شامل TON Node در زبان برنامه نویسی Rust ، رابط خط فرمان ، قرارداد هوشمند TON Multisignature Wallet و همچنین ابزارهایی برای راه اندازی اعتبار سنج های TON است. در این گزارش ذکر شده است که TON Labs همچنین قصد دارد تا در طی یک ماه، مرورگر غیرمتمرکز خود Surf ، استخر استیکینگ خود، DePool و توکن معروف به TON Cash را منتشر کند.

در تقارن با انتشار متن باز TON OS نیز TON Labs در حال پیوستن به بنیاد نرم افزار آزاد (FSF)، یک جنبش مهم نرم افزار آزاد است. به این ترتیب، تمام مؤلفه های سیستم عامل TON به عنوان یک نرم افزار رایگان راه اندازی می شوند. به گفته توسعه دهندگان، ایده بلاک چین مجاز در متن بسته بیهوده است. طبق گزارش ها، TON Labs گمان می کند که پیوستن به FSF به آنها کمک می کند تا استفاده رایگان از برنامه و همچنین بلاک چین TON را حفظ کنند.

TON Labs در این باره عنوان کرد:

“این به معنای آزادی کاربر در امر کپی، توزیع، یادگیری، اصلاح و بهبود نرم افزار TON است و مهمتر از همه، در مورد TON، این به معنای آزادی مطلق عملکرد شبکه است. این سؤال مطرح نیست که این کد چقدر خوب است، بلکه یک حق انسانی برای استفاده از آن است. “

TON OS دقیقاً چیست؟

با وجود داشتن OS در نام خود، TON OS رقیبی برای سیستم عامل های موجود مانند iOS ، اندروید یا ویندوز نیست. در عوض، این سیستم به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک سیستم عامل برای شبکه بلاک چین تلگرام عمل می کند.

گوروشفسکی توضیح داد: اساساً، TON OS برای پر کردن شکاف موجود در تعامل محدود کاربران با بلاک چین است. وی ادامه داد:

“ویتالیک بوتین از اتریوم به عنوان” رایانه جهانی “یاد کرده است. اگر این رایانه جهانی است، باید یک پردازنده و منابع داشته باشد و خدمات را به کاربران ارائه دهد. اما هیچ سیستم عامل و یا محیط عملیاتی برای مدیریت این منابع در بلاک چین امروز وجود ندارد. بنابراین اگر ما از بلاک چین به عنوان یک پردازنده یاد می کنیم  و سپس برنامه ای را اجرا می کنیم که توسط این پردازنده و کاربری انجام می شود و می خواهد با این برنامه ارتباط برقرار کند و ما یک سری اجزا داریم که تمام آن قابلیت ها را فراهم می کند – ما آن را یک سیستم عامل می نامیم. “

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، TON OS برای فعال کردن پشتیبانی برنامه بلاک چین طراحی شده است. علاوه بر این، سیستم عامل TON به کاربران امکان می دهد برنامه هایی ایجاد کنند که به طور خودکار با پلتفرم بلاک چین سازگار باشند. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که در نهایت از برنامه های کاربردی با عملکردهای مختلف مانند تراکنش بسیاری از دارایی ها، از جمله ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند.

همانطور که گزارش شد، شبکه TON هنوز هم می تواند توسط اعتبارسنج های مستقل TON بدون در نظر گرفتن اختلافات حقوقی تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده راه اندازی شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location