سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه های ساده ترید بیت کوین

تعداد زیادی از افراد می توانند با خرید و فروش بیت کوین (BTC) به دلیل اینکه آربیتراژ و معاملات مارجین زیادی وجود دارد، درآمد کسب کنند و این معامله ها برای تازه کاران و حرفه ای ها سودمند است، این بازاری نو با تفاوت های زیاد در حوزه خرید و فروش است. نوسانات و حباب های بیت کوین توجه رسانه ها و در نتیجه تبلیغات زیادی را فراهم می کند تا تعداد بیشتری از علاقمندان را در خود جای دهد و روند قیمت بیت کوین با تداوم این تبلیغات می تواند افزایشی باشد.
باتوجه به نبود محدودیت برای فعالیت بیت کوین در گوشه گوشه جهان، ساده سازی معاملات و همچنین افزایشی بود قیمت آن ، بیت کوین در رقابت با سایر ابزارهای مالی ، در دنیای داد و ستد ها همچنان پیشتاز است در بیشتر مواقع برای شروع معامله نیازی به تایید و تعیین هویت وجود ندارد و شما می توانید در صورت داشتن بیت کوین در معاملات شرکت کنید همچنین کمپانی هایی نیز وجود دارند که به صورت آن لاین در جوزه خرید و فروش فعالند و این محصول را به عنوان CFD ارائه می کنند.
ترید بیت کوین حیرت انگیز و خاص است بیت کوین بدون حد و مرز و حهانی است و به صورت ارز فیات (قیمت آن مستقیما بستگی خاصی به منش سیاسی و اقتصادی کشورها ندارد) نیست.

بیت کوین در مدت فعالیت خود تحت تاثیر دامنه گسترده ای از رویدادهای اقتصادی نظیر کاهش بهای یوان چین تا محدودیت های سرمایه ای در یونان قرار گرفته که بی اعتمادی و ترس های اقتصادی عمومی که ایجاد شده نتیجه ای جز افزایش قیمت بین کوین ها نداشته است. این روند تا آنجا پیش رفت که برخی مدعی شدند محدودیت های سرمایه ای قبرس توجه مردم را به این ارز دیجیتالی جلب کرد و رشد قیمت ناشی از حباب ۲۰۱۳ را رقم زد.
در بیت کوین برعکس بازار سهام تعداد بی شماری صرافی در دنیا هستند که خدمات شبانه روزی می دهند و چون صرافی رسمی برای بیت کوین وجود ندارد در نتیجه هیچ قیمت رسمی نیز وجود ندارد بنابراین شرایط موجود زمینه ساز موقعیت های آربیتراژ می شود در حالی که صرافی ها در یک گستره قیمت عمومی متوقف می شوند.
می توان با نگاه به نمودار روزانه از CoinDesk BPI نوسان قیمت پنج درصدی و یا بیشتر را شناسایی کرد و فهمید که چرا بیت کوین برای نوسان های قیمتی معمول و یا سریع خود مطرح شده است نوسان های زیاد بیت کوین زمینه های وسوسه برانگیزی را برای سود با سرعت بیشتر و در زمان کمتر را در سرمایه گذاران فراهم می کند.
نبود صرافی رسمی برای BTC ، حساسیت تریدرها را برای تصمیم گیری در گزینش یک صرافی دوچندان می کند و باید در انتخاب خود عوامل زیر را در نظر گرفته و بعد تصمیم بگیرند اینکه چگونه می توان به صرافی ها اعتماد کرد و چه مقرراتی باید موجود باشد تا این صرافی ها نتوانند پول های مشتریان را بالا بکشند؟ در صورت نیاز به واریزی ارز فیات، صرافی موردنیاز است که پذیرای پرداختی های کشور شما باشد، ترید های بزرگ به صرافی با نقدینگی زیاد و جایگاه خوب در بازار نیاز دارد و اینکه کارمزدش باید چند درصد از هر ترید باشد؟
باتوجه مسایل عنوان شده می توان صرافی های قابل استناد و مستحکم در بازار بیت کوین را شناسایی کرد . تحریم محدودیت های زیادی را در دسترسی به صرافی های متمرکز فعال ایجاد کرده بنابراین برای ترید از داخل ایران باید از VPN یا VPS استفاده کنید و موارد ایمنی در خصوص احراز هویت با مشخصات ایرانی را مورد توجه قرار دهید.

از معتبر ترین صرافی های کنونی ، بایننس (Binance) با حجم زیاد معاملات است و یکی از با سابقه ترین صرافی های BTC ، بیت استامپ (Bitstamp) است که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده و اکنون به عنوان دومین صرافی بزرگ به دلیل حجم بسیار بالای معاملات با ترید ۱۰۰۰۰ ترید در روز ، مطرح است صرافی که در چین است اما با دلار معامله می کند اوکی کوین (OKCoin) نام دارد.
نخستین صرافی قانونی بیت کوین در آمریکا کوین بیس (Coinbase) است که ترید روزانه بیش از ۸۰۰۰ را کارنامه معاملاتی خود دارد و چهارمین صرافی بزرگ جهان است، کراکن (Kraken) صرافی است که حجم زیاد یورو معامله کرده و روزانه ۶۰۰۰ بیت کوین را خرید و فروش می کند و اکنون این صرافی یکی از ۱۵ صرافی برتر به لحاظ حجم معاملات دلار است.
صرافی های چینی بازار بیت کوین را مدیریت و رهبری کرده و بر ترید BTC تسلط داشته و درصد قابل توجهی ازحجم معاملات ، مربوط به کشور چین است و به این دلیل که در چین موانع و سخت گیری های کمتری در قوانین مالی به نسبت کشورهای دیگر وجود دارد. در نتیجه صرافی های چین در حالی قادر به ارایه لوریج، وام و اختیارات آتی هستند که صرافی دیگر کشورها این توانایی را ندارند و همچنین به دلیل اینکه صرافی های چینی بدون کارمزد خدمات ارایه می دهند ، بات ها برای خرید و فروش همواره آزاد بوده و حجم ایجاد می کنند.
فرآیند و اصول کلی حاکم بر صرافی ها یکسان است و برای نمونه ، Kraken استفاده می شود در آغاز برای ایجاد اکانت می توانید با کلیک بر روی کادر سیاه sign up در گوشه راست اقدام کنید. و شما باید اکانت خود را با ایمیلتان تایید کنید و پس از ورود می توانید اطلاعات شخصیتان را مورد تایید قرار دهید لازم است بدانید همه صرافی ها نیازمند به سطوحی از تایید هویت با توجه به شناسایی مشتری (KYC) و مقابله با پولشویی (AML) هستند.
در صورتی که اکانت شما مورد تایید واقع شد به تب funding بروید در این صورت اسکرین شات پایین را خواهید دید و بعد نحوه تهیه وجه خود را از سمت چپ انتخاب کنید. روش های واریز Kraken زیاد است و از جمله آنها می توان از پرداخت یورور به روش SEPA (رایگان) و پرداخت بانکی یورو (با هزینه ۵ یورو) که هر دو محدود به کشور های ناحیه اقتصادی اروپا هستند. پرداخت دلار توسط بانک (تا تاریخ ۳/۱/۲۰۱۶ رایگان بود اما اکنون ۵ دلار هزینه دارد) که فقط مختص آمریکا است. پرداخت پوند با روش های SEPA و SWIFT و پرداخت دلار کانادا توسط شبکه Interac که تا تاریخ ۳/۱/۲۰۱۶ رایگان بود و بعد از هزینه یک درصد دریافت شده که این کارمزد حداقل ۱۰ دلار و حداکثر پرداختی باید ۵۰۰۰ دلار کانادا باشد.

همچنین پرداختی ها با سیستم بانکی سنتی بین یک تا سه روز در هر جای جهان زمان می برد و پرداختی های بیت کوین به شش تایید نیاز مند است که نهایتا یکی دو ساعت زمان می برد. سپس به تب ترید (Trade) بروید و از نوار سیاه در بالای صفحه برای تعویض جفت های ترید استفاده کنید در این مثال از XBT/USD استفاده می کنیم. ما می خواهیم بیت کوین بخریم پس اجازه دهید که سفارش را وارد کنیم. به تب New Order بروید.
پیش از اینکه سفارشتان را ثبت کنید ابتدا orderbook را برای جفت ترید بررسی کنید گفتنی است که از قرار دادن سفارش در قیمت موردنظر limit order یاد می شود. قبل از بهره گیری از فرم سفارش گزینه market توجه شما را جلب می کند یک درخواست خرید را برای بیت کوین در نازل ترین قیمت سفارش فروشی که موجود است ارائه می دهد.
نوسان های زیاد و همیشگی قیمت ترید BTC به دلیل جهانی بودن ، جو مهیج و وسوسه انگیزی را همواره ایجاد می کند و خطرپذیری زیادی را در معامله های بیت کوین به همراه دارد بنابراین باید با درک درستی از این شرایط در داد و ستدها مشارکت کرد.
فاجعه ای که در روز های نخستین فعالیت بیت کوین برای Gox به عنوان بزرگترین صرافی بیت کوین ایجاد شد و به عنوان یکی از اتفاق های برجسته ای بود که در مدت فعالیت بیت کوین به عنوان فروپاشی Mt.Gox روی داد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که مشتریان در سراسر دنیا از خرید آسان از طریق واریز پول به اکانت بانکی ژاپنی این صرافی بیت کوین دریافت می کردند، خشنود بودند تعداد زیادی از کاربران یکی از مهمترین ویژگی های BTC را که باید پولشان را کنترل می کردند را فراموش کرده بودند و افزون بر ۸۰۰۰۰۰ بیت کوین را در اکانت هاشون نگه داشته بودند در فوریه ۲۰۱۴، بود که Gox در امکان برداشت توقف ایجاد کرد و با این اقدام وی مشتریان دیگر نمی توانستند وجوه خود را بردارند.
سپس مدیر عامل این شرکت مدعی شد که بیشتر بیت کوین ها به دلیل اشکالی که در نرم افزار بیت کوین ایجاد شده گم شدند و با وجود گذشت سالها کاربران همچنان در برداشت وجوه خود ناکام هستند و این اتفاق ناگوار که در تاریخ فعالیت بیت کوین وجود دارد نسبت به ریسک نگهداری پول در صرافی ها هشدار می دهد.
بنابراین توجه کنید که در معاملات بیت کوین نیز همچون سایر سرمایه گذاری ها، خطراتی سرمایه شما را تهدید می کند پس تریدرهای مبتدی باید معاملات خود را از مقادیر کم آغاز کنند و با تمرین های زیاد بر روی کاغذ ساز و کارهای ترید بیت کوین را آموخته و با درک بهتر سیگنال های بازار در این زمینه متبحر شوند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location