سرمایکس
video thumb

استخراج اتریوم چگونه است؟

استخراج اتریوم برای شما هم جالب است؟ در این مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چطور در رقابت برای استخراج

به عنوان مثال، دفترچه آنلاینی که در شبکه اتریوم وجود دارد؛ اگر چیزی درون این دفترچه تغییر کند یا حذف شود، بدون قدرت رایانه‌ای برای انجام این تغییر، شبکه در مورد آن به اجماع نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

مخترع اتریوم

استخراج کننده‌ها (ماینرها) از قدرت رایانه‌ها استفاده می‌کنند تا معماهای رمزنگاری شده را برای برنده شدن اتریوم حل کنند. آن‌ها نیازمند حل مسائل رایانه‌ای زیادی هستند تا بتوانند دسته‌ای از دارایی‌های آنلاین را برنده شوند.

یک نکته جذاب در مورد باز کردن بلاک چین‌ها این است که در تئوری هر کسی می‌تواند از رایانه خود برای تمرکز روی این معماهای رمزنگاری شده برای برنده شدن اتریوم استفاده کند. اما مشکل آنجا است که استخراج بلاک چین جدید نیازمند قدرت سخت افزاری بیشتری است؛ چرا که عده بیشتری روی سخت افزارهای قدرتمند سرمایه‌گذاری می‌کنند. این روزها افرادی که قدرت رایانه‌ای کمی دارند، خیلی بعید است که بتواند برنده شوند، اما هنوز برای افراد علاقه‌مند این موضوع خیلی جذاب است.

انتخاب سخت افزار مناسب برای استخراج اتریوم

استخراج اتریوم

قبل از شروع به استخراج اتریوم باید بدانید که نیازمند سخت‌افزار خاص برای این کار هستید. دو نوع تجهیزات برای استخراج وجود دارد: سی‌ پی یو (CPU) و جی پی یو (GPU)؛ GPU از قدرت هش بالاتری برخوردار است و می‌تواند جواب معماها را خیلی زودتر حدس بزند. در حال حاضر GPU تنها گزینه برای استخراج اتریوم است.

بیشتر بخوانید:

آیا سرمایه‌ گذاری روی ارزهای رمزپایه مثل اتریوم ایده خوبی است؟

انتخاب و تنظیم GPU کار پیچیده‌ای است. در مورد این که کدامیک از آن‌ها نسبت به قدرت هش، عملکرد و میزان مصرف قدرت سود بیشتری تولید می‌کنند، نظرات مختلفی وجود دارد. شما نیاز به نصب تجهیزات استخراج دارید که در آن از چندین GPU به طور هم‌زمان استفاده می‌شود و این کار می‌تواند یک هفته زمان ببرد.

یک سری محاسبه‌گرهای آنلاین وجود دارند که میزان اتریوم استخراج شده و سود به دست آمده را بر اساس نرخ هش در مقایسه با قیمت برق را به شما می‌گویند. برخلاف بیت کوین، شما به تجهیزات سریع و قدرتمند برند ASIC برای استخراج اتریوم دسترسی ندارید.

نصب نرم افزار

استخراج اتریوم

بعد از انتخاب سخت‌افزار، نوبت به نصب نرم‌افزار می‌رسد. اول از همه شما باید یک کلاینت را روی سیستم خود نصب کنید تا بتوانید به شبکه متصل شوید. برنامه‌‌نویس‌هایی که نوشتن دستورات در صفحه فرمان آشنا هستند می‌توانند نرم‌افزار geth را نصب کنند که گره‌های اتریوم را که به زبان برنامه نویسی Go نوشته شده‌اند، اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

همه کیف پول های اتریوم؛ از ساده تا پیچیده

وقتی نرم‌افزار نصب شد، گره‌ می‌تواند با سایر گره‌ها در شبکه اتریوم ارتباط برقرار کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا قراردادهای هوشمند خودتان را وارد کنید و به وسیله خط فرمان، تراکنش‌ها را صورت دهید.

استخراج آزمایشی

البته می‌توانید روی شبکه خصوصی خودتان هم به استخراج اتریوم بپردازید تا با قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز بیشتر آشنا شوید. استخراج روی شبکه آزمایشی، نیازمند هیچ نوع سخت‌افزار پیچیده‌ای نیست. تنها با کمک یک رایانه خانگی و نرم افزار geth می‌توانید کار خود را شروع کنید. البته استخراج اتریوم جعلی برای شما سودآور نخواهد بود.

نصب نرم افزار استخراج اتریوم (Ethminer)

اگر به استخراج اتریوم واقعی علاقه دارید، باید نرم‌افزار آن را نصب کنید. حالا که کلاینت را دانلود کردید و گره شما هم بخشی از شبکه شده است، می‌توانید نرم افزار Ethminer را دانلود کنید. نرم‌افزار را با توجه به نوع سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید.

وقتی نرم‌افزار نصب شد، گره شما به صورت رسمی وظیفه ایجاد امنیت شبکه اتریوم را به عهده می‌گیرد. برای جزئیات بیشتر بهتر است به وب‌سایت رسمی اتریوم مراجعه کنید.

ملحق شدن به یک استخر استخراج

استخراج اتریوم

به عنوان یک ماینر، انجام عمل استخراج به تنهایی خیلی کار مشکلی است. به همین دلیل، ماینرها قدرت رایانه‌های خود را درون یک استخر استخراج تجمیع می‌کنند تا شانس حل معماهای رمزنگاری شده را افزایش بدهند. سرانجام آن‌ها سود کار خود را متناسب با قدرت رایانه‌ای ماینرها با هم تقسیم می‌کنند.

عوامل زیادی در پیوستن به یک استخر استخراج وجود دارد. یک استخر ممکن است همیشه وجود نداشته باشد و قدرت رایانه‌ای آن‌ها هم مرتب در حال تغییر است؛ بنابراین باید این عوامل را در انتخاب یک استخر در نظر گرفت.

مسئله دیگر این است که هر استخر از ساختارهای پرداخت متفاوتی پشتیبانی می‌کند. شما بعد از مراجعه به وب‌سایت استخر، باید حساب کاربری تشکیل بدهید تا بتوانید استخراج کردن را شروع کنید.

این را در نظر داشته باشید که دنیای استخراج به شدت در معرض تغییر دارد. ابزاری که امروز در اختیار دارید، ممکن است سال آینده به درد نخورد. یک استخر ممکن است از بین برود یا با سایر استخرها ترکیب شود. بنابراین باید از تغییراتی که در این صنعت اتفاق می‌افتد، با خبر باشید.

اگر علاقمند به سرمایه گذاری روی اتریوم هستید، برای خرید آنلاین اتریوم می‌توانید از خدمات وب‌سایت ارزجو استفاده کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version