video thumb

راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس

همونطور که میدونید با توجه به ماهیت رمزارزها، این دارایی های دیجیتال رو باید در کیف پول های مخصوصی نگهداری کرد که به آنها ولت هم گفته میشه، امروزه ده ها ولت مختلف در بازار عرضه شده که هرکدوم ویژگی های منحصر به فردی دارند. جالبه بدونید یکی از اولین ولت های ایرانی رو سرمایکس عرضه کرده که یک کیف پول پیشرفته و امن که طی ۶ سال گذشته بدون هیچ مشکلی به هزاران کاربر ایرانی خدمات ارائه داده و با امنیت حداکثری از دارایی های دیجیتالی کاربران محافظت کرده است.

کیف پول سرمایکس علاوه بر سرعت و امنیت بالا، از تعداد بسیار زیادی ارزدیجیتال هم پشتیبانی می کنه. در حال حاضر در کیف پول داخلی سرمایکس بیش از ۶۵۰ ارز دیجیتال و در کیف پول بلاکچینی بیش از ۷۰ ارزدیجیتال متنوع در دسته های مختلف پشتیبانی میشوند و شما تقریبا هر ارزی که بخواهید رو میتوانید بدون نگرانی پیرامون مشکلات امنیت و تحریم ها در این کیف پول نگهداری کنید و در هر زمانی این ارزها رو منتقل یا به فروش برسونید.

توجه: اگر کارت بانک سامان را به کارتهای بانکی خود اضافه کنید، با سرویس تسویه آنی ریالی سرمایکس می‌توانید ارز خود را به سرمایکس بفروشید و فورا مبلغ فروش را روی حساب سامان خود دریافت کنید

چه تریدر باشید و هر روز معاملات ارزدیجیتال ثبت کنید و چه هولدر باشید و بخواهید برای مدت طولانی ارزهای دیجیتال رو نگهداری کنید، کیف پول سرمایکس تمام امکانات و خدمات مورد نیاز شما رو ارائه می‌دهد. این کیف پول در حال حاضر به صورت تحت وب و اپلیکیشن برای شما کاربران عزیز عرضه شده و می‌توانید در هر زمانی و با هردستگاهی به کیف پول و ارزهای دیجیتال تون دسترسی داشته باشید. ثبت نام و استفاده از این کیف پول ساده و سریع بوده و در ادامه این آموزش می خواهیم امکانات و بخش های مختلف این کیف پول رو به شما نشون بدیم، پس همراه ما باشید.


راهنمای ورود و ثبت نام در سایت سرمایکس

دو نوع کیف پول در سرمایکس وجود دارد: کیف پول سرمایکس و کیف پول بلاکچینی

کیف پول داخلی سرمایکس

کیف پول داخلی سرمایکس از تمام ارزهای دیجیتال بازار سرمایکس پشتیبانی می کند که هم اکنون شامل بیش از ۶۵۰ ارزدیجیتال متنوع هست.خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کیف پول داخلی به سرعت انجام میشه و کارمزد تراکنش شبکه نداره. همچنین در صورت نیاز میتونین موجودی خودتون رو به هر کیف پولی منتقل کنین.

لیست و موجودی ارزهای کیف پول به صورت مداوم بروزرسانی میشه، اما اگه می خواین از موجودی مطمئن بشین میتونین از گزینه بروزرسانی که در زیر دکمه کیف پول داخلی قرار گرفته استفاده کنین. در کنار این گزینه، تاریخچه تراکنش ها نیز قابل مشاهده است. در سمت چپ نیز باکس جستجو وجود داره که میتونین نام ارزدیجیتال مورد نظرتون رو به فارسی یا انگلیسی جستجو کنین.

در ادامه لیست ارزها و موجودی به شما نمایش داده میشه، توجه داشته باشین که در کیف پول داخلی امکان واریز ارز وجود نداره و تنها راه شارژ کیف پول داخلی، خرید مستقیم از بازار سرمایکس. در صورتی که می خواهید از بقیه کیف پول ها به کیف پول سرمایکس ارزدیجیتال منتقل کنید، باید از بخش “کیف پول بلاکچینی” استفاده کنید.

همچنین با مشاهده لیست ارزهای کیف پول، متوجه مهم ترین تفاوت این کیف پول با کیف پول داخلی میشین و اون گزینه های “دریافت” و “ارسال” ارزدیجیتال هست. شما در هر زمانی و از هر کیف پول و صرافی می تونیند ارزهای دیجیتال خودتون رو به کیف پول بلاکچینی سرمایکس منتقل کنید و در صورت نیاز، موجودی رو به هر کیف پول بلاکچینی ارسال کنید.

خرید از کیف پول داخلی سرمایکس

در روش خرید سریع، ارزدیجیتال خریداری شده در سریعترین زمان به کیف پول شما در سرمایکس منتقل خواهد شد. همچنین در خرید سریع،کارمزد انتقال شبکه برای خرید حذف میشه و امکان خرید با کمترین مبلغ از ۵۰ هزار تومان به بالا برای هر تراکنش وجود داره. پول داخلی، امن و غیر قابل تحریم سرمایکس منتقل میشه و هر وقت که اراده کنید می تونید ارزهای خریداری شده رو بفروشید.

فروش از کیف پول داخلی سرمایکس

روش دوم فروش، فروش مستقیم از کیف پول داخلی سرمایکس هست. همونطور که خرید ارزدیجیتال به صورت مستقیم به کیف پول داخلی سریع و ارزون انجام میشد، ثبت سفارش فروش نیز با این کیف پول بسیار سریع و راحته. در صورتی که قصد فروش ارز موجود در کیف پول داخلی سرمایکس رو دارین، از این روش برای فروش ارزتون استفاده کنید. پس از انتخاب گزینه “فروش از کیف پول سرمایکس “، مقداری از ارزهایی که می خواین از موجودی کیف پولتون بفروشین رو در کادر مشخص شده وارد کنید.

در ادامه مبلغ دریافتی تومانی که به صورت لحظه ای محاسبه شده به شما نمایش داده میشه. پس از انتخاب روش پرداخت، باانتخاب گزینه “دریافت کد ” کد پیامکی و یا کد Authenticator Google دریافت شده را در کادر وارد کرده و اون رو تاییدکنین. سپس با بررسی دقیق جزئیات سفارش، درخواست رو تایید و در پایان گزینه “ثبت درخواست ” رو انتخاب کنید.

در مورد کیف پول سرمایکس بیشتر بدانید

کیف پول بلاکچینی سرمایکس

سرمایکس نخستین استارتاپ فعال درحوزه بلاکچین است که اولین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را به همراه انواع خدمات حوزه‌ی بلاک‌چین به کاربران و سازمان‌های مخاطب ارائه می‌کند. به ‌بیان ‌دیگر سرمایکس در انجام پروژه‌های مرتبط با بلاک‌چین فعالیت می‌کند که رمزارزها هم دسته‌ای مهم از آن محسوب می‌شوند. به ‌علاوه سرمایکس سرویس‌های اختصاصی خود را هم توسعه می‌دهد که به‌عنوان نمونه، اکنون نخستین کیف پول رمز ارز فول نود سرمایکس قابل استفاده است. راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس را برای استفاده از این ولت را مطالعه نمائید.

والت سرمایکس اکنون بیش از ۷۰ ارز را پشتیبانی می‌کند، در فاز بعدی سایر رمز ارزها در دسترس کاربران قرار می گیرد. درنهایت سرمایکس امروز به عنوان اولین کیف پول ارز دیجیتال کاملاً فول نود ایرانی خود را معرفی می‌کند. بدیهی است که این امکان باعث می شود تا بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید و از روش های جدید نقل و انتقالات مالی بهره برده و از تجارت خود لذت ببرید.

همچنین این کیف پول

  • امنیت این کیف پول تضمین شده است و می توانید برای نگهداری رمز ارزها به آن اعتماد کنید
  • شما به راحتی و در سریعترین زمان ممکن، امکان تبادل خواهید داشت
  • هیچ محدودیت زمانی برای دریافت و ارسال وجود ندارد
  • از جزئیات تمامی تراکنش های خود گزارش دریافت می کنید
  • در این کیف پول سرعت حرف اول را می زند، خبری از کندی های غیر متعارف نخواهد بود!
  • در این کیف پول کارمزد اندکی را می پردازید و سود اصلی در جیب شما واریز می شود.

مراحل فعال سازی دریافت و ارسال در کیف پول اختصاصی سرمایکس

پس از ثبت نام و تایید هویت با شماره موبایل و کد ارسالی وارد اکانت خود شوید و بر روی ایجاد کیف پول من که در تصویر زیر داخل کادر به رنگ قرمز میباشد کلیک نمایید.

کیف پول من

بعد از کلیک بر روی کیف پول من وارد صفحه زیر خواهید شد 

در صفحه کیف پول های من تعدادی آیتم وجود دارد که در ادامه توضیحاتی در این خصوص خواهیم داشت:

چگونه آدرس ارزها در کیف پول سرمایکس را فعال کنم؟

جهت دریافت آدرس کیف پول هر ارز در سرمایکس، ابتدا ارز مورد نظر را در لیست ارزهای قابل پشتیبانی در کیف پول سرمایکس انتخاب کنید، گزینه دریافت را انتخاب کنید. در صفحه ای مانند ویدیوی آموزشی زیر اطلاعات ارز مورد نظر را می بینید سپس جهت فعالسازی آدرس کیف پول، بر روی کادری که ساخت آدرس دریافت ارز را مشخص کرده است، کلیک کنید.

سپس آدرس کیف پول اختصاصی ارز مورد نظر را در کیف پول سرمایکس دریافت خواهید کرد.


راهنمای خرید ارز دیجیتال از سایت سرمایکس

دریافت ارز دیجیتال

در صورتی که ارزدیجیتال رو در یک کیف پول خارجی نگهداری می کنین، میتونین به راحتی موجودی خودتون رو به کیف پول امن و غیرقابل تحریم سرمایکس منتقل کنین. برای این کار کافیه در بخش کیف پول بلاک چینی، ارزدیجیتال مورد نظرتون رو پیدا کنین و سپس گزینه “دریافت” رو انتخاب کنین تا به صفحه “اطلاعات دریافت” هدایت بشین. در این صفحه کافیه گزینه “ساخت آدرس دریافت” رو انتخاب کنین تا آدرس کیف پول همراه با QR Code به شما نمایش داده بشه. حتما به متن قرمز رنگ هشدار و شبکه این کیف پول دقت داشته باشین و تنها در شبکه گفته شده به این آدرس کیف پول ارزدیجیتال رو ارسال کنین.

توجه داشته باشین با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال امکان برگشت ارزهای ارسال شده وجود نداره مسئولیت ارسال ارزدیجیتال به آدرس اشتباه به عهده شماست. پس چک کردن آدرس کیف پول و شبکه قبل از ارسال ارزدیجیتال یادتون نره.

بر روی کادر دریافت کلیک نمایید تا آدرس والت شما به همراه کد QR اختصاصی نمایش داده شود. آدرس نمایش داده شده ترکیبی از اعداد و حروف می باشد مانند نمونه زیر:

اطلاعات دریافت

تنظیمات: جهت ریکاوری والت، ارسال و فروش ارز دیجیتال به سایر والت ها باید تنظیمات این بخش را فعال نمایید که در ادامه همین محتوای آموزشی در این خصوص توضیح خواهیم داد.

کیف پول های من

تنظیمات کیف پول

جهت ارسال از کیف پول من به سایر آدرس کیف پول ها باید تنظیمات را انجام دهید دقت نمایید جهت ارسال میتوایند از Google Authenticator یا اس ام اس استفاده و نیازی نیست که هر دو  را فعال نمایید (ولی جهت اطمینان میتوانید هر دو گزینه را فعال نمایید).

۱- فعال کردن Google Authenticator

ابتدا بر روی فعال کردن Google Authenticator کلیک نماید وارد صفحه تنظیمات Google Authenticator  می شوید مانند تصویر زیر:

مرحله ۱: ابتدا نرم افزار Google Authenticator را از مسیر زیر نصب کنید .

مرحله۲:بعد از نصب، نرم افزار را باز کنید و روی دکمه افزودن (علامت به اضافه) کلیک کنید و گزینه  scan a barcode یا Enter a provided key  را انتخاب نمایید .

تنظیمات کیف پول

مرحله۳: با اسکن بارکد مقابل یا ورود رمز عبور، سطر جدیدی با عنوان کیف پول سرمایکس اضافه میشود.

هشدار :

کد بازیابی رمز یکبار مصرف خود که در تصویر بالا با شماره ۲ مشخص شده است را در جای مطمئن یاداشت کنید یا از صفحه حاوی کد QR که با شماره ۱ در تصویر بالا مشخص شده و کد بارکد عکس بگیرید .(درصورت از دست دادن این کد، دسترسی ارسال و انجام عملیات مهم رو کیف پول خود را نخواهید داشت و امکان بازیابی وجود ندارد.)

بعد از انجام مراحل بالا برای ثبت نهایی از قسمت فعال سازی Google Authenticator اقدام به ورود به کیف پول خود نمایید.

برای ارسال از به کیف پول رمز حساب کاربری خودتان را بعلاوه رمز شش رقمی نرم افزار Google Authenticator را وارد نمایید.

گوگل

فعال سازی پیامک جهت ارسال ارز به سایر آدرس والت ها

بعد از فعال سازی فعال سازی Google Authenticator یا اس ام اس می توانید ارز موجود در والت خود را به سایر آدرس های والت ارسال نمایید مانند تصویر زیر (برای نمونه ما برای ارسال از طریق Google Authenticator اقدام می کنیم).

پیامک

سوالات امنیتی جهت ریکاوری والت

دو سوال امنیتی به منظور غیر فعال کردن تلفنی حساب کیف پول استفاده خواهد شد، کاربرانی که میخواهند حساب کیف پول خود را در مواقع اضطراری بصورت تلفنی از دسترس خارج کنند (مواقعی که احتمال میدهید اطلاعات دسترسی به کیف پول شما در اختیار شخص دیگری قرار دارد) ، میتوانید باتماس تلفنی با واحد پشتیبانی و پاسخ به سوالات امنیتی، حساب کیف پول خود را غیر فعال نمایید و فعال سازی مجدد فقط بصورت حضوری و ارائه مدارک شناسایی انجام خواهد شد.

سوال امنیتی

جهت فعال سازی به دو سوال مطرح شده پاسخ دهید و سپس رمز حساب کاربری خودتان را وارد نموده و در نهایت دکمه فعال سازی را بزنید.

راهنمای ارسال ارز از کیف پول

از گزینه ارسال موجودی جهت ارسال به سایر کیف پول ها میتوانید استفاده نمایید جهت ارسال باید بخش تنظیمات را فعال کرده باشید.

ابتدا  ارز مورد نظر را  انتخاب و  بر روی گزینه ارسال کلیک نمایید تصویری مانند زیر خواهید داشت:

می‌توانید مقدار ارسالی را به صورت مقدار دلخواه یا کل موجودی را در بخش مقدار به عدد وارد نمایید.

ارسال ارز

آدرس گیرنده: آدرس کیف پولی که قصد ارسال ارز را دارید به درستی وارد کنید. سپس با انتخاب یکی از روش های کد تایید اس ام اس یا Google Authenticator و  انتخاب دریافت کد، کدی که برای شما ارسال شده است را داخل کادر وارد کنید و ارسال را بزنید تا فرآیند شروع شود.

فروش به سرمایکس از کیف پول من

ضمنا شما به روش زیر میتوانید از کیف پول من در سرمایکس بدون کارمزد و تسویه آنی اقدام به فروش نمایید.

ابتدا ارز مورد نظر خود را به آدرس کیف پول خودتان در سرمایکس منتقل نمایید و پس از دریافت ارز مورد نظر بر روی دکمه فروش به سرمایکس کلیک نمایید.

پس از کیک بر روی فروش به سرمایکس صفحه ای به شکل زیر برای شما باز خواهد شد.

۱_ با کلیک بر روی عدد قابل فروش می‌توانید کل موجودی را بفروشید.

۲_ در بخش شماره ۲ می‌توانید مقدار دلخواه را جهت فروش در اینجا وارد نمایید .

فروش ارز

پس از وارد کردن مقدار صفحه به شکل زیر برای شما باز می‌گردد.

فروش ارز 2

مرحله اول

  1. مقدار انتخاب شده برای فروش

۲٫ قیمت لحظه فروش

۳٫ مبلغ قابل پرداخت به تومان

مرحله دوم

در صورت انتخاب این گزینه پس از ثبت درخواست مبلغ فروش سریع به حساب بانکی واریز می‌گردد

در صورت انتخاب این گزینه مبلغ فروش به حساب کاربری به صورت اتوماتیک واریز می‌گردد

در اینجا می‌توانید انتخاب نمایید که مبلغ فروش به کدام حساب بانکی شما واریز گردد

مرحله سوم

وارد نمودن کد Google Authenticator یا کدی که برای شما اس ام اس می گردد

با کلیک بر روی این گزینه درخواست فروش شما ثبت می‌گردد

با کلیک بر روی این گزینه درخواست شما کنسل می‌گردد

در خصوص کیف پول سرمایکس و راهنمای استفاده از کیف پول سرمایکس می‌توانید پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق تیکت برای ما ارسال نمایید.