سرمایکس
video thumb

فرصت‌ در می‌زند؛ SophiaTX در را باز می‌کند!

به گزارش ارزجو، پروژه SophiaTX  در حال حاضر آماده است تا قابلیت خود برای کسب و کار را در مقیاس جهانی به نمایش بگذارد. عاملان آن به تازگی یک پیش ثبت نام را برای برنامه‌ی پذیرش زودهنگام که در اوایل سال ۲۰۱۸ بازگشایی می‌شود، راه‌اندازی کرده‌اند. این برنامه دو طرف یعنی هم کارشناسان برنامه‌های اقتصادی، مشاوران و سازندگان و هم سازمان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.

 

برنامه پذیرش زودهنگام تنها دسترسی افراد به فناوری بلاکچین را برای استفاده از یک  testnet و نیز توضیحات مفصل استفاده‌ی اجرایی نمونه و هم‌چنین فراگیری فرصت‌های کسب و کار با توجه به بزرگ یا کوچک بودن اندازه آن، میسر می‌سازد. علاقمندان می‌توانند به وب سایت SophiaTX مراجعه کرده و این برنامه را دنبال کنند.

به عنوان نمونه‌ی کوچکی از پتانسیل پروژه SophiaTX، این شرکت یک نمونه‌ی استفاده را که از طریق اثبات مفهوم کاملا کاربردی، تایید شده است را مشخص کرده است.

بلاکچین-مبادلات یک به یک اسناد تبادل اطلاعات صورت حساب الکترونیکی

تحقیقات گسترده از مدل ها و فعالیت‌های کسب و کار بیانگر آن است که بیش از ۹۰ درصد همه‌ی صورت‌حساب‌های سراسر دنیا هنوز هم به صورت دستی ( از طریق پست، چاپ، ایمیل و سایر روش‌های دستی) انجام می‌شوند که باعث می‍‌‌‌ شود زمان و منابع ارزش خاصی پیدا کرده و هزینه‌ها نیز افزایش پیدا کند.

حجم صورت حساب‌های الکترونیکی در سراسر دنیا با رشد سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصدی خود، به حداقل ۳۶ میلیارد تا پایان سال۲۰۱۷ می‌رسد.  اندازه تخمینی بازار صورت‌حساب‌های الکترونیکی در سال ۲۰۱۷،  ۳٫۳ میلیارد یورو می‌باشد که انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ این میزان به ۱۶٫۱ میلیارد یورو برسد.

به گفته Jaroslav Kacina  مدیر عامل پروژه  SophiaTX از مشکلات اصلی حسابرسی الکترونیکی، وقت گیر بودن آن در پذیرش، و در همین راستا گران بودن پیاده سازی آن و محدود شدن به نوع خاصی از اسناد است. در این جا، فناوری بلاکچین نوعی سریعتر از پذیرش و یک تبادل اطلاعات واقعی و یکپارچه از انواع نامحدود اسناد را مطرح می‌سازد.

پروژه SophiaTX ، با وارد کردن داده‌های صورت حساب الکترونیکی به بلاکچین خود، گام‌های رو به جلویی برای این روند برداشته و سپس آن اطلاعات را به صورت خودکار به یک سند صورت حساب با قابلیت دسترسی آسان و اثبات درآورده تا بتواند به طرف مورد نظر فرستاده شود. این سند از طریق یک حساب غیرقابل تغییر و شفاف که در هر مرحله فرآیند آن را با جزئیات و مهر زمانی ثبت می‌کند، قابل تایید است.

SophiaTX یک پلت فرم بلاکچین و بازار است که برنامه های کاری و راه حل ها را در فضایی حاکی از همکاری، ترکیب می کند. به عنوان یک پلت فرم منبع باز، حاوی ادغام API ها با SAP و نرم افزار های سازمانی دیگر است که سیستم های ERP، CRM ،  SCM و Oracle را پوشش می دهد.

این پروژه بلاکچین به وسیله شرکت Equidato Technologies AG و به منظور توسعه برنامه سازمانی سنتی، طراحی و مهندسی شده است؛ همچنین پیاده سازی و اجرای آن امکان ارتقا و تغییر شکل مدل های اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت. کارایی چنین پروژه ای هنگامی مشخص می شود که بدانیم ۷۴% از تراکنش های مربوط به درآمد های جهانی به نحوی با سیستم های SAP سر و کار دارد.

داشتن پرونده‌های اطلاعات مورد تایید، بسیار حائز اهمیت است. تحقیقات نشانگر آن است که ۴۷ درصد وصول های کاری در سال ۲۰۱۶، صورت حساب‌های جعلی بوده است. افزون بر آن، ۴۰ درصد صورت‌حساب‌های اروپاییان جعلی بوده و یا با کمتر از ۱۰ درصد میزان صورت حساب‌های اخیر، پرداخت شده اند. هیچ پلت فرم رایج یا مقرون به صرفه‌ی اطلاعاتی میان شرکای تجاری وجود ندارد که مانع ایجاد یک اکوسیستم مشترک برای کمک به حل مشکلات اصلی این سیستم فعلی، گردد.

به کارگیری پروژه SophiaTX در اکوسیستم‌های کاری می‌تواند باعث بی نیازی از روندهای دستی صورت حساب‌ها، کاهش هزینه‌ها و محافظت از شرکت‌ها مقابل ادعاهای جعلی گردد؛ چرا که پلت فرم آن‌ها ضامن تحویل سریع و مطمئن، شفافیت، کنترل گسترده، ارتقای مدیریت پول نقد، رسیدگی آسان و قبول مالیاتی، گردد.

 

 

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version