سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین میزان در ۲۸ ماه اخیر رسید

به نظر می رسد که بیت کوین پس از نامعتبر ساختن الگوی نزولی در ساعات ابتدایی روز گذشته، به دنبال عبور از مقاومت کلیدی ۱۲٫۰۰۰ دلار است.

لازم به ذکر است که این پادشاه ارزهای دیجیتال با عبور از قیمت ۱۱٫۱۲۰ دلار در ساعت ۰۰:۴۵ به وقت جهانی، الگوی نزولی سقف ‌های پایین ‌تر که در تاریخ ۲۰ ژوئیه ایجاد شده بود را نقض کرد و موفق شد که در ساعت ۰۷:۳۰ به وقت جهانی تا قیمت ۱۱٫۸۶۸ دلار افزایش پیدا کند. گفتنی است که طبق داده های بیت استمپ (Bitstamp) این بالاترین قیمت بیت کوین از تاریخ ۱۲ ژوئیه بوده است.

طبق گزارش کوین مارکت کپ، با افزایش قیمت بیت کوین، نرخ تسلط این کوین بر بازار ارزهای دیجیتال تا ۶۷٫۹ درصد افزایش یافت تا به بالاترین میزان خود از تاریخ ۱۲ آوریل سال ۲۰۱۷ تاکنون دست پیدا کند.

بسیاری از تحلیلگران، رشد قیمت بیت کوین را در صورت افزایش نرخ تسلط آن بر بازار، پایدار می‌ دانند.

برای نمونه، وینی لینگهام (Vinny Lingham)، بنیان ‌گذار و مدیر استارتاپ سیویک (Civic) در تاریخ ۱۰ آوریل سال جاری با انتشار توئیت هایی توضیح داد که چگونه آلت کوین‌ ها مسیر خود را از بیت کوین جدا کرده ‌اند و این مسئله می تواند نشانه‌ ای برای تداوم یک بازار گاوی برای بیت کوین باشد.

با افزایش نرخ تسلط بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در طول ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و احتمالاً قمیت این ارز دیجیتال از سطح ۱۲٫۰۰۰ دلار نیز بالاتر خواهد رفت. شایان ذکر است که شاخص های فنی نیز نشان دهنده ادامه روند افزایش قیمت هستند.

گفتنی است که در زمان نگارش این مقاله قیمت این ارز دیجیتال ۱۲٫۱۶۲ دلار می باشد.

نمودارهای ساعتی و روزانه‌ی بیت کوین

عبور بیت کوین از سقف قبلی در قیمت ۱۱٫۱۲۰ با افزایش شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطوح بالاتر از ۵۰ همراه شده است. علاوه بر این، هیستوگرام شاخص مکدی (MACD) در حال رشد و ثبت میله‌ های سبز بالاتر از قبلی است که نشانه‌ ای دیگر برای قدرت روند صعودی این ارز دیجیتال است.

علاوه بر این، بیت کوین برای خرید بر روی میانگین متحرک ۵۰ روزه مورد پذیرش بیشتری واقع شده است و میانگین متحرک با دوره‌ های ۵ و ۱۰ روزه نیز شیب مثبتی به خود گرفته‌ اند.

در نتیجه قیمت در حال حاضر به سقف کانال نزولی که در یک و نیم ماه اخیر تشکیل شده، رسیده است و در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲٫۱۶۲ دلار به سر می برد. همانطور که در نمودار ساعتی (بالا سمت راست) مشاهده می شود، حجم معاملات در نمودار یک ساعته که با میله‌ های سبز نمایش داده شده نیز دلیل دیگری برای حمایت از دیدگاه صعودی است.

بسته شدن نمودار شمعی روزانه با حجم معاملات بالا بر روی قیمت ۱۲٫۱۶۲ دلار می‌ تواند شکسته شدن کانال نزولی را تائید کرده و راه را برای افزایش قیمت تا بالاترین قیمت اخیر در ۱۳٫۸۸۰ دلار باز کند.

از سوی دیگر از اعتبار دیدگاه صعودی در صورتی که قیمت زیر ۱۱٫۱۲۰ دلار در نمودار روزانه بسته شود، کاسته شده و سایه درازی از سمت بالا در کندل روزانه شکل می‌ گیرد که ضعف خریداران را نشان می‌ دهد.

با این حال، وقوع این اتفاق بعید به نظر می رسد، مگر اینکه یوان چین بازی از دست رفته را دوباره بازگرداند.

شایان ذکر است که نرخ تبادل یوان چین در برابر دلار آمریکا در عرض ۶۰ دقیقه از ۶٫۹۷ به ۷٫۱۰۸ افزایش یافت.

در همین حال، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده بیت کوین افزایش خود را از ۱۰٫۹۸۰ دلار آغاز کرده است.

به نظر می رسد که این حرکت قیمتی بازار جامعه ارزهای دیجیتال را متقاعد کرده است که نرخ مبادله ۷ یوان به ازای هر دلار باعث افزایش تجمع قیمت بیت کوین شده است این بدان معناست که سرمایه گذاران ثروتمند چینی پول های خود را از یوۀن به بیت کوین تبدیل می ‌کنند.

برخی از تحلیلگران بازار از جمله الکس کروگر (Alex Kruger)، یکی از تحلیلگران شناخته شده در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال، با اظهار تعجب در این خصوص عنوان کرد که بیت کوین پیش از اینکه بانک مرکزی چین تصمیمی در این باره اتخاذ کند، سبب کاهش ارزش یوآن در برابر دلار شده است.

اگر چنین روایتی قوت بگیرد، احتمال یک جهش قیمتی برای بیت کوین در برابر یوۀن چین افزایش خواهد یافت. با این حال، ارزش یوآن چین در حال کاهش است و به ازای هر دلار ۷٫۰۸ مورد معامله قرار می گیرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version