سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشف یک ویروس جدید به نام نورمن با هدف استخراج مخفیانه مونرو !

لیست عناوین این مطلب

شرکت امنیت سایبری “وارونیس” (Varonis) یک ویروس جدید به نام ” نورمن ” (Norman) را کشف کرده است که هدف آن استخراج مونرو بدون هیچ ردی برای شناسایی است.

طبق گزارش شرکت وارونیس، ویروس نورمن، رایانه‌ های شرکت‌ های متوسط را هدف قرار می‌ دهد و در آنها نفوذ می ‌کند.

هکرها و مجرمان سایبری، سخت افزاری رمزنگاری را به کار می گیرند تا از قدرت محاسباتی رایانه‌ های کاربران برای استخراج ارز مونرو که ارزی مبتنی بر حفظ حریم شخصی است، استفاده کنند.

نورمن یک ماینر ارز دیجیتال مبتنی بر XMRig است که در این گزارش به عنوان یک ماینر با عملکرد بالا برای دیجیتال مونرو توصیف شده است. یکی از ویژگی های مهم نورمن توقف روند ماینینگ در هنگام باز بودن Task Manager در ویندوز است. نکته جالب اینجاست که پس از خارج شدن از Task Manager، نورمن بار دیگر روند استخراخ را آغاز می ‌کند.

محققان وارونیس نتیجه گیری کردند که نورمن مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP است و از Zend Guard برای مخفی کردن خود استفاده می ‌کند. محققان همچنین حدس می زنند که با توجه به متغیرها و توابع فرانسوی در کد ویروس، نورمن از کشوری فرانسوی زبان می ‌آید.

علاوه بر این، در فایل نصب خودکار (فایل SFX)، نوشته ‌هایی فرانسوی وجود دارند که نشان می ‌دهد این ویروس از نسخه فرانسوی WinRAR استفاده می‌ کند.

فراتر از رمزنگاری

لازم به ذکر است که هفته گذشته نیز یکی دیگر از شرکت های امنیت سایبری از کشف یک بدافزار دیگر استخراج مونرو پرده برداشت. واحد تجزیه و تحلیل تهدیدات امنیتی شرکت امنیت سایبری کربن بلک (Carbon Black) ادعا کرد که یک قابلیت ثانویه را در یک بدافزار استخراج معروف به نام Smominru کشف کرده است. طبق گفته شرکت کربن بلک این بدافزار قادر است اطلاعات مربوط به دسترسی به سیستم را برای فروش در دارک وب ها سرقت کند. کربن بلک در گزارش خود نوشت:

این کشف، نشان دهنده‌ی روند بزرگ تر ترویج بدافزارها برای پوشاندن اهداف تیره تر است و باعث تغییر در نحوه‌ی تغییر در طبقه بندی، تحقیق و محافظت متخصصان امنیت سایبری در برابر تهدیدات خواهد شد.

همچنین، تغییر در این بدافزار اولین بار با مشاهده رفتاری غیرعادی در طی تحقیقات مشاهده شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version