سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خبر خوب برای طرفداران کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ترزور و لجر!

دو سازنده اصلی در صنعت کیف پول های سخت افزاری، یعنی ترزور و لجر، این هفته خبرهایی را برای طرفداران خود داشتند. بدین ترتیب که اولین شرکت، یک ویژگی امنیتی جدید را پیاده سازی کرده بود و دومی خبرهای خوبی را برای دارندگان توکن های ERC20 داشت.

شامیر بکاپ چیست؟ استاندارد امنیتی جدید ترزور

در اوایل این هفته ترزور که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته می شود، شامیر بکاپ (Shamir Backup)، یک استاندارد امنیتی جدید را برای محافظت از پشتیبانی کلمه بازیابی، که کلید دسترسی به دارایی های دیجیتال موجود در کیف پول است، معرفی کرد. اما منظور از آن چیست و چگونه کار می کند؟

پاول روسنک (Pavol Rusnak)، موسس و مدیر فناوری ساتوشی لبز، در این باره گفت:

در حال حاضر و بعد از گذشت ۲۰ ماه از فرآیند توسعه، آزمودن کاربران و گفتگو با افراد نخبه در این صنعت، ما شامیر بکاپ را برای ترزور مدل T معرفی کنیم. می خواهم از تمام افرادی که در این تلاش بزرگ درگیر بودند تشکر کنم.

شامیر بکاپ مبتنی بر الگوریتم اشتراک گذاری رمزگذاری شده شامیر است. این استاندارد امنیتی SLIP-0039 را تشکیل می دهد که بر خلاف استاندارد محبوب تر BIP-0039، به شما امکان می دهد تا رمز را به صورت توزیع شده امن کنید. این امر به ویژه برای محافظت از کلمه بازیابی بسیار مناسب است، به خصوص اگر می خواهید با پنهان کردن آن در مکان های متفاوت خطرات را کاهش دهید. در اینجا در مورد نحوه عملکرد آن آمده است.

هنگام تولید یک کیف پول جدید با بکاپ شامیر، کیف پول مدل T ترزور به شما این امکان را می دهد تا کلمه بازیابی را مورد نظر خود را به صورت بخش هایی بسازید و یک حد آستانه برای آن قرار دهید که برای عمل بازیابی کیف پول نیاز است. به عنوان مثال اگر شما پنج دوست قابل اعتماد دارید، می توانید ۵ بخش یا سهم بازیابی ایجاد کنید و حد آستانه را سه قرار دهید. به طوری که فقط سه سهم از پنج سهم برای بازیابی کیف پول لازم و کافی است. هر سهم یا بخش مشابه یک کلمه بازیابی معمولی است، اما به جای ۲۴ کلمه، توالی ۲۰ کلمه ای دارد. در اصل ، شما می توانید کیف پول خود را بازیابی کنید حتی اگر برخی از بخش ها از بین رفته باشد.

ساتوشی لبز در یک پست وبلاگی عنوان کرد: مزیت استفاده از حد آستانه سهم امنیتی این است که به ما این امکان را می دهد تا بین دو راه حل افراطی تنها یک کلمه بازیابی داشتن و بخش بندی کردن کلمه بازیابی، راه حلی میانه را انتخاب کنید و به این ترتیب امکان از بین رفتن یا تخریب کامل را کاهش می دهد.
برای بهینه شدن و تعادل در خطرات، توصیه می شود حد آستانه ۲ از ۳ یا ۳ از ۵ را استفاده کنید. علاوه بر این، این کار به معنای جایگزین امضای چندگانه نیست(امضای چندگانه یک کلید امنیتی برای انجام تراکنش هاست). زیرا هر دو اقدام امنیتی با هم قابل استفاده هستند.

با این حال، گفته می شود که کیف پول ترزور مدل T اولین کیف پول سردی است که روش پشتیبان گیری شامیر را پیاده سازی می کند. با این وجود ، استاندارد جدید SLIP-0039 قابل اجرا توسط هر کسی نیست ، بنابراین ممکن است تولید کنندگان کیف پول سخت افزاری از این روش در آینده ای نزدیک استفاده کنند.

بروز رسانی شدن لجر

در همین حال، شرکت رقیب سخت افزاری کیف پول ترزور، یعنی لجر نیز خبرهای خوبی برای طرفداران خود دارد.

ارائه دهنده کیف پول به روزرسانی را برای برنامه همراه خود در کیف پول ، Ledger Live منتشر کرده است ، از این پس به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند ۲۲ ارز را مدیریت کنند و همچنین بیش از ۱۲۵۰ توکن ERC-20 اتریوم را انجام دهند. برنامه Ledger Live در تلفن های هوشمند و نیز به عنوان برنامه دسک تاپ در دسترس است و به کاربران امکان می دهد تا بدون قرار دادن کلیدهای خصوصی خود در مقابل اشخاص ثالث غیرمجاز ، دارایی های دیجیتالی خود را کنترل کنند.

اگرچه این بروزرسانی به راحتی قابل انجام بوده و قابلیت استفاده از دستگاه های سخت افزاری Ledger Nano S و Nano X را بهبود می بخشد، اما برخی از طرفداران از این خبر راضی نبودند و برخی دیگر نیز استفاده از آن را تبلیغ می کردند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location