سرمایکس
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Golem

گولم یا Golem یکی از ارزهای دیجیتال متفاوتی است که خدمات خاصی را به کاربر ارائه می‌دهد. گولم در قدرت‌های محاسباتی و الگوریتم‌های ریاضی فعالیت خود را انجام می‌دهد و در حقیقت به دنبال محاسبات غیرمتمرکز است که خود توسعه دهنده‌های گولم چنین چیزی را ابر رایانه جهانی نامیده‌اند. گولم به هر کاربر اجازه می‌دهد که برای خود قدرت محاسباتی خاصی را خریداری کنند و با آن فعالیت‌های خودشان را انجام دهند. گولم توسط بلاک چین اتریوم ساخته شده است و امنیت آن بسیار بالا است. گولم برای خود سه گروه کاربر ایجاد کرده است:

  • درخواست کننده‌ها: کاربرهایی که به دنبال منابع محاسباتی هستند و آنها را خریداری می‌کنند.
  • تامین کننده‌ها: اشخاصی که این زیرساخت سخت افزاری را تامین می‌کنند و سخت افزار خود را در اختیار کاربرها قرار می‌دهند.
  • توسعه دهنده‌های نرم افزار: توسعه دهنده‌های مستقلی که با ایجاد برنامه‌های مختلف باعث می‌شوند که کاربرهای بیشتری بتوانند از منابع این شبکه استفاده کنند.

برای ایجاد یک ابر رایانه هر شخص نیاز به سخت افزار‌های گران و خاص دارد. علاوه بر آن نیاز به مکان مجهزی دارد که بتواند این سخت افزار‌ها را در آنجا نگهداری کند و همچنین دانش بالایی برای استفاده از آن نیاز است. بیشتر کاربرها نمی‌توانند چنین موقعیتی را برای خود فراهم کنند و همین دلیلی شده است که گولم فعالیت خود را آغاز کند تا بتواند به چنین کاربرهایی کمک کند.

شبکه گولم Golem

گولم را با نماد GNT نشان می‌دهند. گولم توانسته است پلتفرمی ‌را ایجاد کند که در آن هر کاربر می‌تواند به عنوان یک تامین کننده فعالیت کند و سیستم سخت افزاری خودش را در اختیار دیگر کاربرها قرار دهد و به ازای آن پاداش دریافت کند یا می‌تواند قدرت‌های محاسباتی را خریداری کند و فعالیت‌های خودش را بر روی آن انجام دهد. گولم برای ریز پرداخت‌ها و‌تراکنش‌های خود از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند که فضای امنی را برای پرداخت‌ها ایجاد کرده است.

گولم Golem توانسته است مانند یک ابر کامپیوتر جهانی عمل کند. پلتفرم گولم می‌تواند قدرت‌های محاسباتی را ‌ترکیب کند و حاصل آن را به کاربرها نشان دهد. گولم باعث شده است که دسترسی کاربرها به محاسبات سخت راحت‌تر شود و به روش راحت‌تری سخت افزار مورد نیاز خود را اجاره کنند. تفکری که در پلتفرم گولم وجود دارد، می‌تواند فناوری و علم را با سرعت بیشتری به جلو سوق دهد زیرا در این پلتفرم تمامی ‌تامین کننده‌ها و درخواست کننده‌ها با هم همکاری می‌کنند و فعالیت‌های خودشان را در کنار هم انجام می‌دهند. در حقیقت کاربرها به یکدیگر نیاز دارند زیرا اگر یک کاربر تامین کننده وجود نداشته باشد، کاربر درخواست کننده نمی‌تواند فعالیت خودش را اغاز کند.

در کناری تمامی ‌این‌ها گولم باعث شده است که کاربرها به درآمد زایی مناسب برسند. افراد زیادی در سطح جهان وجود دارند که نمی‌دانند از سیستم‌های رایانه ای خود باید چه استفاده ای کنند که با وجود چنین پلتفرمی ‌می‌توانند آنها را به دیگران ارائه دهند و مبلغی را دریافت کنند.

عرضه توکن‌های گولم

گولم Golem توکن‌های خود را در یک ICO در سال ۲۰۱۶ به کاربرها ارائه کرد. گولم هر ۱۰۰۰توکن را در قالب یک اثر ارائه می‌کرد و برای سرمایه گذاری در پلتفرم خود، محدودیت خاصی ایجاد کرده بود. توکن‌های گولم دیگر بعد از هرگونه سرمایه گذاری توزیع نخواهند شد و همین دلیلی است که کاربرها نتوانند دسترسی کاملی برای کارمزد‌های ‌تراکنش خود داشته باشند. افزایش بهره وری و فعالیت در شبکه پلتفرم یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث رشد و پیشرفت پلتفرم می‌شود. گولم همچنین با توسعه خود بر روی برنامه‌های مختلف سعی در محبوبیت و افزایش جامعه کاربری خود دارد که این مستقیما با ارزش توکن آن در ارتباط است. گولم راه خود را در چهار مرحله نشان داده است:

  • Brass Golem: اولین نسخه از گولم که آلفا نام داشت و در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. در این سیستم از اثبات مفهوم یا Proof of Concept استفاده می‌شد.
  • Clay Golem: یک نسخه آزمایشی برای افرادی که اپلیکیشن خود را توسعه می‌دهند و در آن از گولم استفاده می‌کنند.
  • Stone Golem: اولین نسخه پایداری که توسط گولم معرفی شد و در آن امکانات زیادی برای برنامه نویس‌ها و توسعه دهنده‌های اپلیکیشن فراهم شده بود.
  • Iron Golem: امکانات جدیدی برای برنامه نویس‌ها همچون کلاینت‌های مختلف و توانایی برنامه نویسی با تمام زبان‌ها توسط کتابخانه‌های گولم.

این برنامه دراز مدت گولم باعث شده است که برخی از افراد آن را نسل جدید اینترنت صدا کنند. در سال ۲۰۱۷ بیت کوین توانسته بود حدود ۱۰۰۰ درصد رشد کند اما این عدد در برابر دیگر ارزهای دیجیتال ناچیز محسوب می‌شد. ریپل توانسته بود برنده اصلی سال ۲۰۱۷ باشد زیرا نسل جدیدی از سیستم‌های بانکی را معرفی کرده بود و در کنار آن گولم به رشد ۸۰۰۰ درصدی رسیده بود که چشم‌انداز بهتری از خود در برابر بیت کوین و دیگر ارزها نشان داده بودند.

تراکنش‌های گولم

گولم امنیت سیستم خود را به حداکثر رسانده است. او با استفاده از دو راهکار امنیتی پلتفرم گولم را غیرقابل نفوذ کرده است و در کنار این دو راهکار که اولی مدیریت ‌تراکنش‌ها و دیگری تکنولوژی جدید اینتل برای فضای امنیتی بوده است، از چارچوب P2P هم استفاده کرده است که عملا گولم را در امن‌ترین حالت ممکن قرار می‌دهد. تمامی ‌وظایف گولم به چند دسته تقسیم می‌شوند و بعد از انجام شدن آن فعالیت‌ها و بررسی آنها، در خروجی دوباره به یک دسته تبدیل می‌شوند و در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

گولم ‌تراکنش‌های خود را به چند بخش تقسیم می‌کند. هرکدام از این بخش‌ها قبل از اینکه ‌تراکنش درحالت تایید نهایی قرار گیرند، توسط الگوریتم‌های امنیتی حود پلتفرم بررسی می‌شوند و اگر همگی انها تایید شوند،‌ تراکنش در حالت نهایی قرار خواهد گرفت و برای کاربر تایید خواهد شد. این عملیات علاوه بر اینکه از سرعت فرایند ‌تراکنش کم نمی‌کند بلکه نفوذ و هک هر ‌تراکنش را به صفر درصد می‌رساند.

در نهایت گولم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و توانسته است خود را در این مدت کوتاه به خوبی اثبات کند. گولم را می‌توان در والت‌های مختلفی نگهداری کرد اما خود سایت گولم هم یک والت امن برای کاربرها قرار داده است که می‌توان با استفاده از آن در پلتفرم گولم سرمایه گذاری کرد. گولم یکی از معدود ارزهایی است که فعالیت متفاوتی را به کاربرها ارائه داده است و توانسته است به خوبی موفق شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version