سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش ۳۵ درصدی حجم معاملات جعلی در بازار ارزهای دیجیتال!

براساس آخرین گزارشات موسسه شفافیت بلاک چین (BTI)، میزان معاملات جعلی در بازارهای ارزهای دیجیتال در ماه سپتامبر بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش، میزان معاملات جعلی در بین ۴۰ صرافی برتر ارزهای دیجیتال حدود ۳۵٫۷ درصد کاهش یافته است.

صرافی های کراکن، پولونیکس، کوین بیس و آپ بیت پلتفرم های پاک هستند

معاملات جعلی به روشی اطلاق می شود که در آن سرمایه‌گذاران بزرگ به صورت کاملا عمدی اقدام به خرید و فروش یک دارایی مالی خاص کرده تا علاوه بر حجم مبادله، میزان تقاضا برای آن نوع دارایی را به صورت جعلی افزایش دهند. چنین عملی در پلتفرم‌ های صرافی های قانون‌ گذاری شده غیر قانونی است.

داده های BTI نشان می دهد که صرافی های کراکن، پولونیکس، کوین بیس و آپ بیت پلتفرم های پاک هستند. از طرف دیگر، به نظر می رسد که صرافی های اوکی اکس و بی باکس بیشترین میزان معاملات جعلی را در بین ۴۰ صرافی برتر دارند.

طبق گفته BTI، در حالی که حجم معاملات جعلی در این پلتفرم ها از ۷۵ درصد نیز فراتر رفته است، حجم معاملات واقعی آنها (بدون احتساب معاملات جعلی) باعث می شود که آنها در بین ۲۰ صرافی برتر در سطح جهان قرار بگیرند.

سطح معاملات جعلی بیت کوین حدود ۵۰ درصد است

بر اساس داده های BTI، حدود ۵۰ درصد از حجم معاملات بیت کوین (BTC) نیز جعلی می باشد. مچنین گفتنی است که حجم معاملات جعلی اتریوم حدود ۷۵ درصد، ریپل ۵ درصد و لایت کوین ۷۴ درصد است. BTI ادعا می کند که حجم بیشتر این معاملات جعلی مربوط به صرافی های اوکی اکس، بیباکس و هیوبی می باشد.

بیشترین حجم از توکن های معامله شده در بین ۲۵ ارز دیجیتال به اتریوم کلاسیک، مونرو و دش تعلق دارد که بیش از ۸۰ درصد ازحجم معاملات آنها جعلی است و این معاملات در صرافی های اوکی اکس، بی باکس و بیت هامب صورت گرفته است.

میکر دائو (Maker Dao)، بایننس کوین و لئو به عنوان ارزهایی تلقی می شنود که دارای حداقل میزان معاملات جعلی در بیت ۲۰ ارز دیجیتال برتر می باشند و حجم معاملات جعلی آنها کمتر از ۲۵ درصد می باشد.

اوکی اکس ادعاهای BTI را به چالش می کشد

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، اوکی اکس اخیراً نسبت به ادعاهای BTI واکنش نشان داده و ادعا می کند که “روش بررسی این موسسه، شفاف نیست و آنها هیچ داده ای را برای اثبات ادعاهای خود ارائه نمی دهند.”

اوکی اکس ادعا می کند که با توجه به ماهیتش به عنوان یک پلتفرم ارائه دهنده‌ی مشتقات ارزهای دیجیتال، الگوهای خاصی از معاملات که عبارت است از “صندوق های تامینی، معامله گراناختصاصی و بنگاه های تجاری با حجم معاملات بالا” پیروی می کند.

از این رو این صرافی استدلال می‌کند که موسسه‌ی BTI از «پارامتر‌های مربوط به خرده‌ فروشی‌ها مانند بررسی ترافیک وب‌سایت/موبایل» در تحقیقات بی‌ ربط خود استفاده کرده است.

در ماه مارس نیز پس از انتشار مجموعه ای از گزارشات مربوط به حجم مبادلات جعلی در بازار که نشان می‌داد این شیوه‌ی تجارت در صنعت ارزهای دیجیتال شیوع پیدا کرده‌ است، موضوع معاملات جعلی به یکی از موضوعات پر بحث و جدل تبدیل شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version