سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

همراه با رشد معاملات قراردادهای آتی، بکت محصولات جدیدی را عرضه می‌کند!‍

هر بار که بیت کوین از کانال مهم ۱۰٫۰۰۰ دلار فرار می رود، تحلیلگران به دنبال رویدادی مهم در صنعت هستند. بخش ارز دیجیتال، جوان و پر نوسان بوده و یک اعلامیه مهم می تواند بزرگ می تواند موجبات افزایش بازار را فراهم کند.

در هفته های اخیر، بازار روندی نزولی داشت، اما چندین اتفاق مهم باعث روحیه بخشی به این صنعت باشند. بکت، شرکتی که بر سرمایه گذاری نهادی در ارزهای دیجیتال تمرکز دارد، مدت هاست که یکی از تاثیرگذارترین نقش ها را در تعیین ارزش گذاری بازار ایفا می کند.

با این حال، عرضه محصولات بکت، همیشه با شهرت و محبوبیت این شرکت مطابقت نداشته است. در ماه سپتامبر، این شرکت پلتفرم قراردادهای آتی خود که از آن بسیار تعریف کرده بود را راه اندازی کرد. صرف نظر از شور و اشتیاق جامعه و تحلیلگران، نتیجه این پروژه تنها ۷۱ بیت کوین (۷۰۰٫۰۰۰ دلار در آن زمان) بود، رقمی ناچیز برای پروژه ای که به عنوان مشوق سرمایه گذاری های بزرگ و جدی سازمانی معرفی شده بود. از زمان راه اندازی بی سرو صدای این پلتفرم، حجم معاملات افزایش پیدا کرد که در هفته ی گذشته شاهد دو بار رشد ناگهانی آن بودیم.

رشد در بازار چین

درخواست ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین مبنی بر سرعت بخشیدن به نوآوری های بلاک چین در این کشور، ظاهراً باعث واکنش نشان دادن بازاری شد که از خود حرکتی نشان نمی داد. بیت کوین بلافاصله تا ۱۰٫۵۰۰ دلار بالا رفت و بسیاری از آلت کوین ها نیز بر این موج سوار شده و به آرامی به ناحیه سبز بازگشتند.

بسیاری از پلتفرم های ارز دیجیتال، شاهد افزایش حجم معاملاتی خود بودند و بکت نیز از این قاعده مستثنا نبود. بر اساس داده های منبع نظارتی توییتری، Bakkt Volume Bot، بکت در روز جمعه، ۱٫۰۸۳ بیت کوین (۱۱ میلیون دلار) معاملات آتی را ثبت کرد.

از زمان راه اندازی پلتفرم قراردادهای آتی بکت، حجم معاملات معمولا کمتر از ۱ میلیون دلار در روز بوده است. این رشد ناگهانی در معاملات ۲۵۷ درصد بیشتر از جهش قبلی بود، رکوردی که بر روی تنها ۴۴۱ قرارداد آتی بیت کوین (۴٫۸ میلیون دلار) در ۲۳ اکتبر قرار داشت. در زمان نگارش این خبر، حجم کل، بیش از ۶۱۶ قرارداد معامله شده بوده که ۴۸ درصد نسبت به روز معاملاتی قبل کاهش داشته است.

گزینه ها

با افزایش حجم معاملاتی قراردادهای آتی بکت، این شرکت در ۲۴ اکتبر اعلام کرد که اولین قراردادهای انتخابی تنظیم شده را برای بیت کوین درتاریخ ۹ دسامبر منتشر خواهد کرد. در یک بیانیه مطبوعاتی، بکت اعلام کرد که قراردادهای انتخابی شامل بازدهی سرمایه، پول نقد یا تسویه های فیزیکی، کارمزدهای پایین و گزینه های اروپایی خواهد بود.

این شرکت همچنین عنوان کرد که یک سرویس پیامرسانی داخلی به معامله گران امکان می دهد ضمن انجام معاملات بزرگ، گزینه ها و تحلیل هایشان، با یکدیگر در ارتباط باشند. اگرچه سرویس گزینه ها بدون کارمزد راه اندازی می شود، بکتاز ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ به ازای هر قرارداد، ۱٫۲۵ دلار دریافت خواهد کرد. عمر بهام، تولید کننده ی محتوا و شرکت کننده ای دائمی در موضوعات مربوط به پیشرفت های این صنعت، برای کوین تلگراف توضیح داد که چرا گزینه ها در مقایسه با قراردادهای آتی برای سرمایه گذاران انتخابی امن تر محسوب می شوند. وی عنوان کرد:

آنها به کسانی که مردد هستند، یک گزینه می دهند ولی آنها را مجبور به نهایی سازی یک فروش استقراضی پیش بینی شده یا خرید استقراضی (call/put) نمی کنند. قراردادهای آتی به صورت روزانه با سود یا ضرر همراه هستند و اگر موقعیت های خاصی در دست باشد، می توانند آسیب رسان نیز باشند. گزینه ها تنها از طریق میزان پرداختی که برای بازکردن قرارداد پرداخت شده می توانند به معامله گران ضرر برسانند. گزینه ها باعث جذب کلاسی بسیار بالغ تر از مرددان به بکت می شود که می تواند حجم معاملاتی این پلتفرم بسیار افزایش دهد.

بهام در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرد که سرویس گزینه های بکت می تواند سرمایه گذاری های نهادی بر روی ارزهای دیجیتال را افزایش دهد، از آنجا که بکت بیشتر متمایل به سازمان هایی با سرمایه های بالا می باشد، افزایش حجم ناشی از گزینه ها، می تواند حجم بیشتری را نیز جذب کند، چرا که اعتبار پلتفرم افزایش می یابد. وی ادامه داد که چون بکت برای تسویه به بیت کوین نیاز دارد، می تواند تقاضا برای ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.
با اینکه بسیاری از تحلیلگران با دیدن حجم های اولیه قرارداهای اتی بیت کوین ناامید شده بودند، بهام به کوبن تلگراف گفت که هر دو پلتفرم به مرور زمان به صورت طبیعی رشد خواهند کرد. وی عنوان کرد:

بکت به دلیل ارتباطش با ICE تبدیل به چهره ای برجسته در میان سازمان ها می شود. با افزایش حجم های معاملاتی، این باعث تسریع رشد بیشتر در آینده خواهد شد.

Dave the Wave، یکی از تحلیلگران برجسته در توییتر نیز به کوین تلگراف گفت که راه اندازی گزینه قراردادهای آتی بکت، باعث تزریق بیشتر پول های نهادی به بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. وی توضیح داد که افزایش نقدینگی می تواند باعث کاهش نوسانات شده و نهایتا منجر به افزایش قیمت شود.

جوزف ادواردز (Joseph Edwards)، رئیس تحقیقات در Enigma Securities، یکی از شرکت های سازمانی و فرابورسی ارز دیجیتال، به کوین تلگراف گفت که گزینه های تنظیم شده بیت کوین در بلند مدت به نفع صنعت خواهد بود. وی در این رابطه عنوان کرد:

در کوتاه مدت، با اینکه ما خوشبین هستیم و کاربردهای بیشتر و سریعتری نسبت به انتشار ماهیانه قراردادهای آتی می بینیم، عقیده داریم که بازارها هنوز درس ماه سپتامبر را به خاطر دارند و تغییر وضعیت نامحتمل می باشد.

با اینکه ادواردز چندان دید روشنی نسبت به سرویس که بکت در حال حاضر ارائه می دهد ندارد، اعتراف کرد که مغایرت حجم معاملات از زمان راه اندازی این پلتفرم ممکن است به دلیل استفاده کم معامله گران روزانه باشد. وی افزود، چیزی که بکت در حال حاضر از نظر تولید قراردادهای آتی ارائه می دهد، باعث تغییر قابل توجهی نخواهد شد.

از نظر ادواردز، اگرچه موج تغییرات ناشی از تغییر جهت دولت چین به بلاک چین، ممکن است تأثیری فوری داشته باشد، ولی این نامعقول است که تصور کنیم سرمایه گذاری نهادی نیز به همین ترتیب تحت تاثیر قرار می گیرد. وی گفت:

رویکرد ما در این وضعیت، در انتظار بودن است، و مفروضات زیادی را سریع در نظر نمی گیریم. پیامدهای واقعی این توسعه احتمالاً در بازه زمانی ۱ تا ۳ ساله احساس خواهد شد. در کوتاه مدت آنرا در جلب توجه سازمان ها تقریبا بی اثر می بینیم.

همکاری بکت با استارباکس همکاری

با اینکه اکثر خدمات تجاری بکت، سرمایه گذاری نهادی را هدف قرار داده اند، این شرکت ورود خود را به بخش پرداخت موبایلی به همراه پروژه ای دیگر مبتنی بر یک اپلیکشین را اعلام کرده است. در ادامه ی روند رشد رکورد حجم های معاملاتی در پلتفرم قراردادهای آتی بیت کوین، این شرکت در ۲۸ اکتبر اعلام کرد که برنامه ای را به منظور کمک به مشتریان برای یافتن ارزش دارایی های دیجیتال راه اندازی خواهد کرد.

طی اعلامیه ی بلندپروازانه ولی بی محتوا، اعلام شد که غول قهوه، استارباکس، نیز پرداخت دیجیتال را در فروشگاه های خود مورد پذیرش قرار می دهد. ماریا اسمیت، معاون شرکت و مدیر پرداخت استار باکس گفت:

استارباکس نقشی اساسی در توسعه کاربردهایی عملی، قابل اعتماد و تنظیم شده برای مصرف کنندگان در تبدیل دارایی های دیجیتال خود به دلار آمریکا برای استفاده در استارباکس بازی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که چگونه بکت دارایی های دیجیتال را در نقاط فروش به دلار آمریکا تبدیل خواهد کرد. اسمیت اظهار داشت که سیستم Starbucks Rewards که حدود ۱۵ میلیون عضو دارد، می تواند به عنوان چهارچوبی برای این طرح پرداختی باشد. مایک نووگراتز، رئیس بانک تجاری ارز دیجیتال Digital Galaxy، نظر خود را توییت کرد و گفت ریسک بکت و استارباکس نشانه ای از نزدیکی مقبولیت ارزهای دیجیتال می باشد. وی اظهار داشت:

این فضا را دنبال کنید. به بیان دیگر این اتفاقی مهم است. پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال نزدیک است. بکت در نیمه ی اول ۲۰۲۰ برنامه ای برای مصرف کنندگان منتشر می کند؛ این محصول به وسیله استارباکس آزمایش خواهد شد.

جو ویزنتال (Joe Weisenthal)، از ویرایشگران بلومبرگ بیزینس و مفسر مطرح مالی، با انتقاد از توئیت نووگراتز اظهار داشت که قهوه را می توان ابا طیف گسترده ای از سیستم های مختلف پرداخت خریداری کرد و بسیار نامحتمل است که معرفی گزینه خرید با ارز دیجیتال، بتواند چیزی را تغییر دهد، وی گفت: من مخالفم. این روزها خرید قهوه با استفاده از طیف وسیعی از سیستم های پرداخت بسیار آسان است و من نمی توانم بفهمم که چگونه یا چرا یک سیستم مبتنی بر ارز دیجیتال باعث بهبود چیزی می شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version