video thumb

درخواست قانون‌گذاران آمریکا از IRS برای شفاف‌سازی قوانین مربوط به مالیات ارزهای دیجیتال !

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که مطابق نامه ای که در چند روز گذشته توسط هشت اعضای کنگره آمریکا منتشر شده است، اخیراً راهنمایی مالی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده گمراه کننده بوده است.

طبق نامه ای که توسط نمایندگان تام امر (R-Minn) Tom Emmer، بیل فاستر Bill Foster (D-Ill.)، دیوید شوویکرت David Schweikert (R-Ariz.)، دارن سوتو Darren Soto (D-Fla.)، لنس گودن Lance Gooden (R-Texas)، فرنچ هیل French Hill (R-Ark.)، مت گیتز Matt Gaetz (R-Fla.) و وارن دیویدسون Warren Davidson (R-Ohio) منتشر شده است، آخرین راهنمای خدمات درآمد داخلی (IRS) برخی از جنبه های مفید مالیات برای ارزهای دیجیتال را روشن می کند، اما با این وجود هنوز تکمیل نیست و مواردی باید به آن اضافه شود.

تعدادی از اعضای کنگره که نامه را امضا کردند، از جمله امر، سوتو، فاستر و شوویکرت، اعضای گروه (Congressional Blockchain Caucus)، یک گروه رسمی از قانون گذاران هستند که طرفدار فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال می باشند. این نامه نخستین بار در هفته گذشته توسط سازمان پژوهشی صنعت به نام کوین سنتر (Coin Center) به اشتراک گذاشته شد.

سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) در ماه اکتبر راهنما های مربوط به مالیات بر دارایی های دیجیتال را منتشر کرد و به هزینه های اساسی و فورک ها پرداخت، دو سؤال همیشگی و قدیمی که جامعه ارزهای دیجیتال همیشه داشته است.

با این حال، راهنمای جدید سؤالات جدیدی را نیز ایجاد کرده است، خصوصاً پیرامون ایردراپ ها و فورک های ناخواسته. برای خریدهای کوچک مانند یک فنجان قهوه نیز هزینه ی مالیاتی کمتری وجود ندارد. این نامه با اشاره به این فورک های ناخواسته و ایردراپ ها به عنوان یکی از موارد عمده نگرانی، خاطرنشان کرد:

به نظر می رسد که راهنمای فعلی نشان می دهد افراد نسبت به هر ارز دیجیتالی که در نتیجه ی یک هارد فورک یا ایردراپ به دست می آورند، صرف نظر از این که آیا آنها از دریافت این ارزهای دیجیتال آگاه هستند یا خیر ملزم به پرداخت مالیات هستند.

همچنین در ادامه این نامه آمده است: این امر مسئولیت مالیاتی و اجرایی غیرقابل قبول بالقوه ای را برای کاربران این فناوری های مهم جدید ایجاد می کند و نتایج نابرابری را به بار می آورد. ما انتظار نداریم که این نتیجه تعیین شده این راهنما باشد و ما از سازمان خدمات درآمد داخلی می خواهیم تا این موضوع را روشن کند.

ارزهای دیجیتال ، آمریکا ، مالیات
ارزهای دیجیتال ، آمریکا ، مالیات

نامه به طور خاص می پرسد:

  1. آیا سازمان خدمات درآمد داخلی قصد دارد فرضیه های ایردراپ و فورک خود را روشن کند تا با ماهیت واقعی این وقایع در اکوسیستم ارزهای دیجیتال مطابقت داشته باشد؟ چه موقع سازمان خدمات درآمد داخلی این شفاف سازی را ایجاد می کند؟
  2. آیا سازمان خدمات درآمد داخلی قصد دارد استاندارد خود را برای یافتن تسلط و کنترل دارایی های فورک شفاف سازد که در آن بخشی از اقدامات مثبت انجام شده برای تسلط و کنترل مالیات دهندگان ضروری است؟
  3. آیا سازمان خدمات درآمد داخلی قصد دارد راهنمای فعلی یا هرگونه راهنمای آینده را به صورت معطوف به گذشته استفاده کند، یا آیا سازمان خدمات درآمد داخلی راهنمای پیشنهادی را به گونه ای صادر می کند که مورد توجه و اظهار نظر باشد؟

همچنین در این نامه آمده است که اعضای کنگره نگران این موضوع هستند، چرا که فرم راهنما نشان می دهد که این قانون ثبت شده است. نمایندگان مجلس نوشتند که آنها امیدوارند که IRS به اقداماتش در خصوص ارزهای دیجیتال عنوان یک حیطه “جدید و در حال توسعه” ادامه دهد و امیدوارند که سؤالات ذکر شده در اسرع وقت پاسخ داده شود.

سازمان خدمات درآمد داخلی تلاش های خود را در زمینه مالیات بر تراکنش های ارزهای دیجیتال تکمیل کرده است و نامه هایی را برای کاربران صرافی ها ارسال کرده و هشدار می دهد که ممکن است نیاز به ثبت مجدد درآمد خود داشته باشند و سوالی در مورد ارزهای دیجیتال در فرم ۱۰۴۰ خود اضافه می کند.

لازم به ذکر است که این نامه، تنها جدیدترین نامه بین چندین مورد قبلی است که توسط قانون گذاران به سازمان خدمات درآمد داخلی ارسال شده است و از این سازمان خواسته است تا در مورد صنعت ارزهای دیجیتال شفاف سازی کند.